نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 4:00 ق.ظ

وقتی تاکسی ها آسمان را تسخیر می کنند

FlyingCab acceptance study: when taxis conquer the skies

13 نوامبر 2020توسط Fraunhofer-Institut für Arbeitswirtschaft و سازمان IAO

Fraunhofer IAO و Volocopter GmbH در  پروژه تحقیق FlyingCab برای تجزیه و تحلیل نظر کاربران در مورد تاکسی های پرنده ، نیروهای خود را متحد کرده اند که ، از جمله ، حمل و نقل را فردی تر و انعطاف پذیر تر می کند. اما کاربران آینده در مورد راه حل جدید تحرک و ایده پیمایش هوایی در شهرها چقدر مشتاق هستند؟

زمان کوتاهتر سفر ، بهبود سیستم های زیربنایی موجود و حمل و نقل انعطاف پذیرتر ، تنها برخی از مزایای مفهوم آینده امیدوار کننده حمل و نقل هوایی شهری است. در حال حاضر تاکسی های پرنده و ادغام آنها در سیستم های شهری یکی از ابتکاری ترین و امیدوار کننده ترین پیشرفت های فناوری به عنوان راه حلی برای مشکلات ترافیک شهری محسوب می شود. اما علاوه بر مسائل فنی و حقوقی ، مقبولیت اجتماعی بیش از هر چیز دیگری نقش تعیین کننده ای در موفقیت آن خواهد داشت. هنوز اطلاعات کمی در مورد آن شناخته شده است .

احساسات کاربران در مورد ایده تسخیر حریم هوایی شهری چیست؟ در حالی که تجارب واقعی محصول می تواند به ارزیابی مفاهیم بدیع کمک کند ، مطالعه تجربی این موارد دشوار است ، به ویژه هنگامی که صحبت از محصولات کاملاً جدید در مراحل اولیه توسعه می شود. تیم تحقیقاتی در موسسه مهندسی صنایع Fraunhofer IAO بدین ترتیب با استفاده از پیشگامان تحرک Volocopter GmbH از نمونه اولیه عملکردی برای بررسی استفاده کردند. طی یک دوره سه روزه در ماه مه 2019 ، 320 مسافر واقعی در ایستگاه قطار اصلی برلین مورد بررسی قرار گرفتند. یافته های کلیدی اکنون در FlyingCab تجزیه و تحلیل میزان پذیرش تحرک هوایی شهری توسط کاربر موجود است ، که به طور کلی انتظارات مثبت و گشودگی نوآوری را در بین شرکت کنندگان در مطالعه  را نشان می دهد.

زمینه ای از کاربردهای واقعی برای بازخورد عینی

نمونه اولیه ارایه شده، تصور واقعی از نحوه کار تاکسی های پرنده و شکل و ظاهری که دارند ، برای رهگذران کنجکاو ارائه می شد ، در حالی که ناظران پروازهای آزمایشی واقعی و سناریوهای توسعه را شبیه سازی می کردند. شرکت کنندگان در مطالعه همچنین فرصت داشتند با متخصصان در محل گپ بزنند. در نتیجه ، ارزیابی ها نه تنها بر اساس تأثیرات احساسی بلکه بصری و لمسی است که شرکت کنندگان در یک پرسشنامه ثبت کرده اند. سباستین استگمولر از Fraunhofer IAO توضیح می دهد: “بررسی های سنتی اغلب به دلیل عدم آشنایی با این فناوری و همچنین ایده های مختلف در بین کاربران ، که تمایل به مقایسه دارند ، شکست می خورند.”

نظرسنجی بینش در مورد نیازهای حمل و نقل و احساسات نسبت به ایمنی را فراهم می کند.

در کل 40٪ از شرکت کنندگانی که در داخل نمونه اولیه تاکسی پروازی نشسته بودند ، آنرا از “تا حدودی ایمن” تا “ایمن” احساس کردند. با این وجود ، تیم محققان Fraunhofer IAO تقاضای زیادی برای اقدامات ایمنی فنی را شناسایی کردند: از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند ، 72٪ عملکرد فرود اضطراری را “بسیار مهم” ارزیابی کردند و عملکرد تماس اضطراری را با 65٪ ارزیابی کردند. شرکت کنندگان در مورد کنترل تاکسی پرنده موافقت نکردند: 35٪ ترجیح می دهند یک خلبان تاکسی پرنده را کنترل کند ، در حالی که 35٪ به یک روش یا راه دیگر اهمیتی نمی دهند و 26٪ مایل به اعتماد به فناوری برای کنترل خودمختار هستند اما برای اکثر آنها ، مهم است که یک خلبان انسانی حداقل در مرحله اولیه در آن باشد.

اکثر شرکت کنندگان فکر می کنند استفاده از تاکسی های پرنده برای سفرهای کاری منطقی است. بیشتر آنها مایلند با تاکسی پرنده به عنوان گزینه دیگری برای رانندگی یا حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد خود سوار شوند. از مزایای مورد نظر شرکت کنندگان در نظرسنجی می توان به طور قابل ملاحظه ای نسبت به زمان کوتاهتر سفر ، میزان انعطاف پذیری بالا ، پروازهای مستقیم و بدون نیاز به تغییر قطار و تجربه بی نظیر سفر اشاره کرد.

شرکت کنندگان ایستگاه های قطار ، فرودگاه ها و مکان های پارک را به عنوان مکان های ایده آل برای پرواز و فرود شناسایی کردند تا اتصال به تاکسی های پرنده و سیستم حمل و نقل هرچه بیشتر کار کاربران را ساده کند. پیشنهادهای بالقوه تشریک تاکسی با پاسخ مثبت در بین نظرسنجی ها مواجه شد. بیش از 90٪ از شرکت کنندگان تصور می کنند که یک تاکسی پرنده را با سایر مسافران استفاده می کنندFranziska Braun ، محقق  Fraunhofer IAO ، می گوید: “به طور خاص ، ما ارتباط سازگاری از تاکسی های پرنده به مراکز حمل و نقل موجود مانند ایستگاه های بزرگ قطار را به عنوان یک جنبه مهم از حمل و نقل هوایی معقول شهری می بینیم.”

این مطالعه نیاز به تحقیقات بیشتر را نشان می دهد: ظرفیت مسافر ، چمدان همراه و طراحی داخلی

نتایج این نظرسنجی ، پایه و اساس پروژه های تحقیقاتی دیگری را ایجاد می کند که حول مفهوم تاکسی های پرنده است. یکی از موضوعات مرتبط گزینه همراه داشتن چمدان است: چه اندازه ها و وزنی امکان پذیر است؟ و این چه تاثیری بر طراحی داخلی ، محاسبه قیمت ، ایمنی و اندازه تاکسی دارد؟ عقیده مسافران در مورد کارکرد ماشین خودکار این است که کاملاً امن نیستند ، که این امر نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.  برای کاهش تردید کاربر چه کاری می توان انجام داد؟

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *