نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:49 ب.ظ

طرح کمند فرصتی مناسب برای تبدیل ایده های خلاقانه به واقعیت

http://media.dolat.ir/uploads/org/160561727551022100.jpg

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹

طرح کاربردی برای حمایت از نوآوری و خلاقیت دانشجویان دختر دانشگاههای لرستان و زنجان اجرا شد

آئین اختتامیه این طرح که رویداد کمند نام دارد، در دانشگاه‌های این دو استان لرستان و زنجان به صورت آنلاین با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاهها، همچنین دانشجویانی که ایده هایشان برگزیده شده، برگزار و این ایده ها مورد تقدیر و حمایت قرار گرفتند. کمند، در ۱۰ استان اجرا شده است.

در آئین اختتامیه رویداد کمند (کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر) دانشگاه‌های استان لرستان، که با حضور برخط (مجازی) معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان برگزار شد، معاون رییس جمهور گفت: هدف ما این است که بسترهای کار به گونه‌ای تقویت شوند که تعداد بیشتری از دانشجویان دختر کشور بتوانند در این رویداد اثرگذار، مشارکت داشته باشند.

ابتکار توضیح داد: از جمله اهداف و برنامه های آتی این است که بتوانیم رویدادهای استارتاپی در حوزه کارآفرینی دانشجویان دختر را در سطح کشور، توسعه دهیم.

وی بیان کرد: اینکه بیش از ۳۰ درصد از نیروی کار شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد ما را زنان تشکیل می‌دهند یک دستاورد مهم است و تلاش ما هم این است که مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان گسترش یابد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن قدردانی از تیم مدیریتی دانشگاه لرستان به خاطر برگزاری رویداد کمند، توضیح داد: از جمله برنامه‌های رویداد کمند این است که دانشجویان دختر بتوانند توانمندی‌های خود را ارتقاء داده و در همه حوزه ها، موفقیت‌های بیشتری کسب کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در  آئین اختتامیه رویداد کمند دانشگاه‌های استان لرستان، گفت: اجرای رویداد کمند، باعث توسعه کارآفرینی و افزایش مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان در جامعه می‌شود.

غفاری در این آیین طی سخنانی اظهار داشت: اجرای رویداد کمند، مرهون این موضوع است که مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه‌ها بیشتر از گذشته شود و دانشگاه یک دانشگاه کارآفرین باشد.

وی بیان کرد: هرچقدر میزان مهارت آموزی و مشارکت اجتماعی و اقتصادی دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر، بیشتر شود سریع‌تر می‌توان در مسیر توسعه پایدار، گام برداشت.

غفاری تصریح کرد: اجرای برنامه هایی همچون رویداد کمند (کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر)، بسترسازی مناسب برای حمایت از خلاقیت ها و نوآوری های دانشجویان دختر است و نتایج اجتماعی و اقتصادی مثبتی برای جامعه به دنبال دارد.

همچنین آیین اختتامیه رویداد دانشجویی کار، مهارت و نوآوری دختران (کمند) که با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اجرا در آمده، به شکل مجازی در دانشگاه زنجان برگزار شد.

در این مراسم معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت این رویداد، گفت: آنچه برای ما اهمیت فراوانی دارد هدایت دانشجوست به نحوی که بتواند پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار شود.

http://dolat.ir

معصومه ابتکار اظهار امیدواری کرد نهالی که با اجرای طرح کمند در ۱۰ دانشگاه کشور کاشته شده به زودی تبدیل به الگویی از سبک و شیوه هدایت دانشجویان دختر به سمت خلاقیت، نوآوری، اشتغال و کارآفرینی شود تا در فرصت ایجاد شده بتوانند ایده هایشان را به واقعیت تبدیل کرده و اشتغال زایی کنند.

وی افزود: تقاضای من استمرار این تجربه و همه گیری آن در همه دانشگاه هاست و به همین جهت توافق نامه هایی با دانشگاه های دیگر نیز امضا شده است.

ابتکار گفت: امیدوارم ۱۰ دانشگاهی که طرح کمند در آنها به اجرا درآمده به سمت فراگیر کردن این رویداد پیش روند و در شرایط سخت فعلی که با همه گیری کرونا و محدودیت های شدیدی روبرو هستیم، اینگونه طرح ها با حضور پررنگ دانشجویان علاقمند پیگیری شود.

معاون رییس جمهور همچنین به امضای موافقتنامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: بر این اساس استارتاپ هایی به شکل تخصصی، مهارت فناوری های نوین را  توسط آموزشگران حرفه ای به دانشجویان منتقل می کنند.

در این مراسم دکتر نجفیان رییس دانشگاه زنجان توضیحاتی در خصوص اجرای این طرح ارائه داد و دو دانشجوی برگزیده نیز به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در مورد طرح کمند پرداختند.

طرح کمند پيرو امضاء تفاهم نامه بین معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده  و با هدف توانمندسازی دختران دانشجو و حمايت از ايده‌ها و طرح هاي نوآورانه آنها در ۱۰ دانشگاه کشور برگزار شد که دانشگاه زنجان يکی از دانشگاه‌های برگزار کننده اين طرح بود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *