نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 فروردین 1403 12:00 ق.ظ

رویکردهای ارزیابی ایمنی قابل قبول برای وسایل نقلیه خودران

توسط Marjory S. Blumenthal ، Laura Fraade-Blanar ، Ryan Best ، J. Luke Irwin

در این تحقیق به منظور دستیابی به یک سری فاکتور های واقعی در مورد اایمنی خودرو های بدون راننده یا خود ران انجام شده است که عبارتند از:

  • از چه طریق می توان ایمنی AV را ارزیابی کرد؟
  • چگونه می توان از اندازه گیری ها برای ارزیابی ایمنی AV استفاده کرد؟
  • چگونه می توان از فرآیند ها برای ارزیابی ایمنی AV استفاده کرد؟
  • چگونه می توان از معیار ها برای ارزیابی ایمنی AV استفاده کرد؟
  • روش های مختلف ارزیابی ایمنی AV چگونه مقایسه می شوند و با یکدیگر تعامل دارند؟
  • چگونه می توان ارتباطات در مورد ایمنی AV را بهبود بخشید؟

تعیین اینکه آیا وسایل نقلیه خودکار (AV) به طور قابل قبولی ایمن هستند ، کار ساده ای نیست و اصلاح مداوم فناوری این عارضه را تشدید می کند. محققان شرکت RAND سه دسته از روش ها – اندازه گیری ها ، فرایندها و معیار ها – را تجزیه و تحلیل کردند و انواع مختلف شواهد مرتبط با هر یک ، روش های استفاده از رویکردهای مختلف را با هم و میزان توافق گروه های ذینفع در مورد شایستگی های این رویکردها این گزارش بحث در مورد اندازه گیری و موضوعات تحلیلی را با بحث در مورد چالش های برقراری ارتباط در مورد ایمنی AV ، به ویژه به عموم مردم ، تکمیل می کند. توصیه های آن هم خطاب به صنعت و هم دولت است.

یافته های کلیدی

رویکردهای مختلف برای ارزیابی ایمنی AV – اندازه گیری ، فرآیند و معیار ها – مکمل یکدیگر هستند و هیچ کدام از بهترین رویکردها نیستند:

  • اقدامات پیشرو با توجه به کمبود اقدامات تأخیری مبتنی بر تصادف ، همچنان برای ارزیابی ایمنی AV مهم هستند.
  • در میان اقدامات پیشرو ، رویکردهای به جاده ، توانایی رانندگی در جاده بدون خطر و بدون ایجاد خطرات و پاسخگویی مناسب به خطرات ایجاد شده توسط دیگران ، در حال رشد است.
  • از آنجا که اقدامات موجود برای ارزیابی ایمنی AV ناكافی است ، توجه بیشتری به فرآیندها – مراحل برداشته شده توسط توسعه دهندگان و نحوه اجرای این مراحل – و آنچه كه نشان می دهند ، توجه می شود.
  • این فرایندها شامل فعالیت های تعیین کننده استاندارد مربوط به ایمنی ، تأکید فزاینده بر فرهنگ ایمنی و استفاده گسترده از موارد ایمنی است (مجموعه ادعاهایی که نحوه ارتقا و ارزیابی ایمنی را تعریف می کنند).
  • انطباق با مقررات نیز یک روند است ، اما میزان دستیابی به آن کمتر از وسایل نقلیه معمولی است.

معیار ها – که می توانند کیفی و همچنین کمی باشند – روش دیگری برای ارزیابی ایمنی AV است.

  • ساده ترین معیار عملکرد رانندگی انسان است.
  • معیار های دیگر مربوط به عملکرد AV و اهداف مطلق است.
  • با توسعه فناوری ، گسترش استفاده تجاری و افزایش انتظارات ، معیار ها تکامل می یابند. رسیدن به معیار ها یک موفقیت نیست.

برقراری ارتباط در مورد ایمنی AV اعتماد عمومی را شکل می دهد.

  • اگرچه پیام های مربوط به ایمنی AV از منابع بسیاری حاصل می شود ، منشأ پیام ها همیشه برای عموم مردم آشکار نیست.
  • بررسی RAND American Life Panel اهمیت چگونگی ساختار ارتباطات با عموم مردم را نشان می دهد.
  • عموم مردم بیشترین اعتماد را به پیام های ایمنی AV از طرف دولت دارند.

توصیه ها

  • توسعه دهندگان AV و جامعه تحقیقاتی بزرگتر AV باید به پیشبرد و ادغام اقدامات پیشرو از جمله جاده سازی ادامه دهند. کنسرسیوم صنعت می تواند کمک کند.
  • توسعه دهندگان باید رویکردهای یکنواخت و شفاف را برای ارائه شواهدی برای تأمین معیار های ایمنی ایجاد کنند. این موارد باعث تفاوت در موارد استفاده ، دامنه های طراحی عملیاتی و موارد دیگر می شود و می تواند بر روی رانندگی بهتر از حد متوسط ​​به عنوان معیار تمرکز کند.
  • وزارت حمل و نقل ایالات متحده باید از تحقیقات بیشتر در مورد رانندگان انسانی پشتیبانی کند تا بتواند مقایسه هایی را که ذینفعان دنبال می کنند ، انجام دهد. چنین تحقیقاتی باید به تفاوت در دامنه های طراحی عملیاتی بپردازد.
  • توسعه دهندگان AV باید با رهبران ایالتی و محلی همکاری کنند تا وسایل نقلیه خود را وارد جوامع سراسر کشور کنند. قرار گرفتن مستقیم در معرض AV از درک عمومی پشتیبانی می کند.

https://www.rand.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *