نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 3:37 ق.ظ

شرکت توشیبا ژاپن از توسعه نیروگاه های زغال سنگی عقب نشینی می کند

Toshiba says it will move away from coal and increase investment in renewable energy

11 نوامبر 2020

توشیبا می گوید که از زغال سنگ فاصله گرفته و سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر را افزایش می دهد.

رئیس این شرکت گفته است ، غول مهندسی ژاپنی توشیبا دیگر نیروگاهی با سوخت زغال سنگ احداث نخواهد کرد و در تلاش برای کاهش انتشار گلخانه ها به سمت انرژی های تجدیدپذیر خواهد رفت.

این شرکت که حدود 10 پروژه در سراسر جهان در دست اجرا دارد ، گفت: اما هیچ یک از پروژه های موجود ساخت نیروگاه ذغال سنگ آن لغو نخواهد شد.

نوبواکی کوروماتانی ، مدیرعامل توشیبا به خبرنگاران گفت: “ما از پذیرش دستورات جدید برای ساخت نیروگاه های با زغال سنگی  و توقف آنها  ما به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 5030 هستیم.”

وی گفت: این شرکت سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر را افزایش خواهد داد – از جمله زیرساخت های تأسیسات برق بادی و خورشیدی دریایی و تحقیق و توسعه در زمینه های مرتبط.

این اعلامیه تنها چند هفته پس از تعیین مهلت نخست وزیر یوشیهیده سوگا برای سومین اقتصاد بزرگ جهان برای خنثی سازی کربن صورت گرفت.

تاریخ هدف سوگا تعهدات قبلی کشور در زمینه تغییر اوضاع را تأیید کرد ، زیرا با وعده های مشابه دیگر اقتصادهای بزرگ سازگار است.

کوروماتانی گفت که فرصت های تجاری می تواند ناشی از توافق نامه آب و هوایی پاریس باشد ، جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، قول داده است که پس از خروج دونالد ترامپ دوباره به آن ملحق شود.

رئیس توشیبا گفت ، علاوه بر فروش مگا نیروگاه های خورشیدی و آبی ، “ما قصد داریم منابع خود را در انرژی باد ی و نیروگاههای بادی پیشرفته تولید کنیم”.

زیمنس انرژی آلمان و جنرال الکتریک از ایالات متحده – همچنین بازیگران اصلی در بخش انرژی – تعهدات مشابهی را برای متوقف کردن ساخت نیروگاه های جدید با زغال سنگ انجام داده اند.

نخست وزیر ژاپن ، یوشیهیده سوگا ، مهلت 2050 را برای خنثی سازی کربن سومین اقتصاد بزرگ جهان تعیین کرده است

رشد سبز

گرینپیس ، Daniel Read ، مبارز آب و هوا و انرژی ، از این اقدام استقبال کرد و تأکید کرد که “هنوز کار زیادی باقی مانده است”.وی در بیانیه ای گفت: “جدایی كامل از زغال سنگ ، هم پروژه های جدید و هم پروژه های موجود ، و انتقال كاملاً به سمت انرژی های تجدیدپذیر تنها گزینه ای است كه از نظر مالی و زیست محیطی در طولانی مدت منطقی است.”

Read در مورد اتكا به قدرت هسته ای برای رسیدن به میزان خالص انتشار تا سال 2050 هشدار داد و گفت این گزینه “گزینه مناسبی” نیست.

ژاپن ، که یکی از امضا کنندگان توافق پاریس است ، پس از خاموش کردن راکتورها پس از فروپاشی 2011 در نیروگاه هسته ای فوکوشیما ، در تلاش برای کاهش انتشار کربن است.اعتماد به سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ پس از آن افزایش یافت ، زیرا خشم عمومی نسبت به این حادثه باعث شد که راکتورهای کشور به طور موقت از حالت آفلاین خارج شوند.140 نیروگاه زغال سنگی ژاپن تقریباً یک سوم کل تولید برق آن را تأمین می کند.ذغال سنگ دومین روش بزرگ تولید نیرو در پس نیروگاه های دارای LNG است که 38 درصد از نیازهای کشور را تأمین می کند.

روز چهارشنبه ، كاتسونوبو كاتو سخنگوی ارشد دولت گفت كه تلاش برای خنثی كردن كربن هم برای اقتصاد و هم برای محیط زیست سودمند است.

وی گفت: “اتخاذ تدابیری برای رفع گرمایش زمین دیگر رشدی ندارد ، بلکه منبع رقابت شرکت هاست.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *