نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 8:51 ب.ظ

شناسایی ارزش در معرض خطر ، برای جامعه و صنعت

تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که دستاورد های حاصل از تحول دیجیتال می تواند در طی دهه آینده از نظر میزان ارزش پولی به 100 تریلیون دلار برسد.  اما پرسشی مطرح است و آن اینکه ، چگونه شرکت ها می توانند به ارائه این ارزش کمک کنند و منافع را برای صنعت و جامعه به حداکثر برسانند؟

برای کمک به پاسخ به این سوال ، ما سعی کرده ایم بینشی مبتنی بر شواهد در مورد ارزش بالقوه دیجیتالی شدن برای صنعت و جامعه بصورت وسیع ارائه دهیم. ما تاکنون تجزیه و تحلیل کمی دقیق از مقدار مورد نظر از تحول دیجیتال چهار بخش صنعت (خودرو ، مصرف کننده ، برق و تامین و تدارک) انجام داده ایم و در حال حاضر در حال تجزیه و تحلیل یک دوجین از صنایع دیگر هستیم.

تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که ارزش بالقوه جامعه و صنعت از دیجیتالی شدن فقط چهار صنعت تجمعی تا سال 2025 می تواند به 20 تریلیون دلار برسد. تجزیه و تحلیل ما همچنین تفاوت های قابل توجهی را در تأثیر در صنایع مشخص می کند ، همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است. تحول دیجیتال می تواند تقریباً 50٪ بر سود عملیاتی صنعت برق تأثیر بگذارد ، در حالی که ما تخمین می زنیم این اثر برای خودرو کمتر از 10٪ باشد. تفاوت بین صنایع در درجه اول تابعی از بلوغ تحول دیجیتال در صنعت و سرعت تأثیر قابل توجه ابتکارات است. به عنوان مثال ، اتومبیل های بدون راننده در طولانی مدت در خودرو مهم خواهند بود ، اما حتی با کاهش هزینه های فناوری ، نرخ رشد بعید به نظر می رسد که وسایل نقلیه مستقل در دهه آینده سهم عمده ای از فروش خودرو را تشکیل دهند – به ویژه با توجه به اینکه میانگین سن یک ماشین در ایالات متحده بیش از 11 سال است.

با افزایش بیش از چهار بخشی که کمی تعیین کرده ایم ، درآمد تحول دیجیتال صنایع می تواند در منطقه 100 تریلیون دلار باشد.

تجزیه و تحلیل ارزش ما در تمرکز بر موضوعات دیجیتالی بوده است که در طی تحقیقات عمیقی در مورد هر یک از این چهار صنعت مشخص شد. بینش ما در مقاله های خاص صنعت به طور کامل توضیح داده شده است ، اما در اینجا یک بررسی اجمالی از تجزیه و تحلیل این چهار صنعت به علاوه دو صنعت (مراقبت های بهداشتی و رسانه ها) است که تجزیه و تحلیل کمی ارایه شده است:

خودرو

ما مسافر متصل ، رانندگی خودکار و دیجیتالی کردن سازمانی و اکوسیستم را به عنوان موضوعاتی شناسایی می کنیم که در دیجیتالی شدن صنعت خودرو نقش اساسی دارند.

تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که 0.7 تریلیون دلار فرصت برای ایجاد ارزش از تحول دیجیتال صنعت خودرو از طریق ابتکاراتی مانند انتقال کانال به خریدهای مجازی ، اشتراک ارزش افزوده و سرویس دهی به نسل بعدی وجود دارد. ارزش ایجاد شده برای جامعه به دلیل کاهش هزینه های تصادف ، پایین آوردن حق بیمه ، تلفات جاده ای کمتر و انتشار کمتر کربن ، احتمالاً حتی بیشتر از 3/1 تریلیون دلار خواهد بود.

تحقق این ارزش موانعی نیز به همراه دارد. اولاً ، محدودیت های نظارتی در برخی از بازارها وجود دارد ، به عنوان مثال ، تولیدكنندگان تجهیزات اصلی (OEM) از فعالیت به عنوان فروشنده های مستقیم به بازار جلوگیری می كنند. ثانیا ، بدون دموکراتیزه کردن جریان سود حاصل از بیمه مبتنی بر استفاده ، بعید به نظر می رسد راه حل های telematics که این مدل تجاری را پشتیبانی می کنند ، به صورت استاندارد در اکثر اتومبیل ها نصب شوند. در نتیجه ، تلاشها برای کاهش تلفات جهانی ناشی از تصادفات جاده ای (در حال حاضر 1.25 میلیون نفر در سال) متوقف شده است. سرانجام ، معضل ابتکار ، متصدیان را از فراتر رفتن از نوآوری تدریجی یا مشارکت با شرکت های فناوری برای ارائه نوآوری بیشتر منصرف می کند.

مصرف کننده

صنایع مصرفی ،  زندگی مردم را به گونه ای لمس می کنند که صنایع دیگر می توانند با آن مطابقت داشته باشند. هر روز ، 2 میلیارد نفر – تقریباً یک سوم جمعیت جهان – از محصولات فقط یک شرکت جهانی محصولات مصرفی استفاده می کنند. به طور کلی ، بخش مصرف کننده بزرگترین صنعت با اندازه بازار جهانی بیش از 15 تریلیون دلار از کشاورزی تا خرده فروشی است.

ما چهار موضوع تحول دیجیتالی را شناسایی کرده ایم – جریان داده مصرف کننده و جذب ارزش ، اقتصاد تجربه ، خرده فروشی و مدل عملیاتی دیجیتال – که انتظار داریم نقش مهمی در تکامل آینده صنایع مصرف کننده داشته باشد. بزرگترین موضوعی که ما تاکنون ارزیابی کرده ایم خرده فروشی از طریق کانال های همه جانبه است. ما تخمین می زنیم بیش از 5 تریلیون دلار تأثیرات اجتماعی را می توان از طریق صرفه جویی در هزینه و بهبود بهره وری برای مصرف کنندگان و مزایای زیست محیطی برای جامعه به دست آورد. صرفه جویی در زمان خرید آنلاین و حضور تعداد کمتری از خودروهای تک راننده در خیابان ها ، همراه با گزینه های جایگزین تحویل در آخرین مقاصد مانند هواپیماهای بدون سرنشین ، می تواند تأثیر قابل توجهی در میزان تولید گازهای گلخانه ای داشته باشد.

برق

بخش برق به درک ارزش ناشی از تحول سریع دیجیتال رسیده است. ما تخمین می زنیم که بیش از 1.3 تریلیون دلار ارزش برای صنعت با 1.7 تریلیون دلار بیشتر برای جامعه وجود داشته باشد که از سال 2016 تا 2025 در سطح جهان ایجاد شود. ارزش 5 طرح بیش از 100 میلیارد دلار طی 10 سال آینده است و باید برای سرمایه گذاری در اولویت قرار گیرند. اینها شامل مدیریت عملکرد دارایی ، یکپارچه سازی راه حل انرژی ، یکپارچه سازی ذخیره انرژی و شبکه های ابری در زمان واقعی است. برای کسانی که چنین خدماتی را سریع به بازار منتقل می کنند ، پیروزی های بزرگی در ارزش مشتری انتظار می رود.

ارزش آفرینی برای صنعت و جامعه به یک برگ برنده تبدیل شده است و بازیکنان برق نقش مهمی در به دست آوردن مزایای اجتماعی دیجیتالی شدن دارند. برآورد ما از مزایای جامعه متوسط ​​است و فقط شامل سه عامل است: ایجاد ارزش برای مشتریان (ارزش تقریبی 1 تریلیون دلار). کاهش انتشار کربن (تقریباً 750 میلیارد دلار) و ایجاد شغل خالص (حدود 270 میلیارد دلار).

لجستیک  یا تامین و تدارک

ما شناسایی کرده ایم که خدمات اطلاعاتی ، خدمات لجستیکی ، قابلیت های تحویل ، اقتصاد دایره ای و قابلیت های تدارکات مشترک در دیجیتالی سازی صنعت لجستیک نقش اساسی دارند.

تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد 1.5 تریلیون دلار ارزش برای بازیکنان تدارکات و 2.4 تریلیون دلار بیشتر در خصوص مزایای اجتماعی در نتیجه تحول دیجیتال در دهه آینده وجود دارد. بیشترین تأثیر دیجیتالی شدن در صنعت تدارکات احتمالاً از طریق تأمین منابع مالی زیادتری صورت می گیرد. این امر به نهادهای جدیدتر خارج از صنعت امکان می دهد سهمی از بازار را از بازیگران موجود بدست آورند. در عین حال ، این امر به شرکت های حمل و نقل کوچک تر امکان می دهد تا سطح استفاده خود را تا 20٪ بهبود بخشند ، که این می تواند ارزش بالایی را برای آنها فراهم کند. از آنجا که این سیستم  ها   ، نرخ ، راحتی و ردیابی در زمان واقعی بهتری را ارائه می دهند ، می توانند منجر به پس اندازی در حدود 790 میلیارد دلار برای مشتریان شود. برای جامعه ، بیشترین پیشرفت از طریق نرخ بهره بهتر انجام خواهد شد. ما همچنین تخمین می زنیم که میزان تولید گازهای گلخانه ای می تواند به میزان 3.6 میلیارد تن در دهه آینده کاهش یابد. دیجیتال در تدارکات به تنهایی این فرصت را دارد که تا سال 2025 معادل 10-11٪ میزان انتشار را کاهش دهد.

رسانه ها

شخصی سازی و زمینه سازی ، تکه تکه شدن محتوا و مشارکت ها و صنعتی سازی موضوعاتی است که به اعتقاد ما تحول دیجیتال رسانه ها و صنایع سرگرمی در طی یک دهه آینده است.

صنعت رسانه در حال حاضر دیجیتال تر از بسیاری از صنایع دیگر است ، که توسط چندین موج نوآوری تغییر یافته است – اینترنت دسک تاپ ، تلفن همراه ، رسانه های اجتماعی و اکنون اینترنت اشیا. دیجیتال سازی باعث انفجار محتوایی شده است که در چندین کانال و سیستم عامل تقسیم شده است. اگر شرکت های رسانه ای بتوانند با موفقیت در تولید محتوای خود و تبلیغات برای جلب توجه کاربر ، ایجاد سرویس های جدید که کلمات فیزیکی و دیجیتالی را پر می کنند و فرآیندهای تولید و درآمدزایی از محتوای خود را صنعتی کنند ، فرصت های قابل توجهی برای رسانه ها وجود دارد.

این بخش همچنین با برخی از موانع قابل توجه در تحقق ارزش حاصل از دیجیتالی شدن روبرو است. به طور قابل توجهی ، چارچوب های قانونی و مالکیت معنوی با رفتار مشتری همگام نبوده و این صنعت را مجبور به انتخاب بین دفاع از چارچوب های منسوخ شده (به عنوان مثال با پیگرد قانونی ناقضان حق چاپ) و تکامل چارچوب های حقوقی و تجاری برای پاسخگویی بهتر به نیازهای مشتریان کرده است.

مراقبت های بهداشتی

مدل امروزی ارائه خدمات بهداشتی به طور فزاینده ای ناپایدار است. برای دستیابی به بهبود مستمر در وضعیت سلامت جهان ، باید مراقبت های بهداشتی تغییر یابد ، و  تحول دیجیتال نقشی اساسی داشته باشد.

اگرچه تعداد کمی از صنایع توانایی تغییر عمیق توسط فناوری دیجیتال در مراقبت های بهداشتی را دارند ، اما نباید چالش های پیش روی مبتکران را دست کم گرفت. تجزیه و تحلیل ما از مراقبت های بهداشتی و روندهای دیجیتالی برخی از موانع نظارتی ، موانع اقتصادی و دشواری های دیجیتالی سازی موثر داده های بیمار را در انتظار کسانی که مایل به راه اندازی خدمات پیشگام هستند برجسته می کند.

ما چهار موضوع دیجیتالی را شناسایی کرده ایم – مراقبت هوشمند ، مراقبت در هر مکان ، مراقبت های توانمند و شرکت هوشمند مراقبت های بهداشتی – که برای تحول دیجیتال مراقبت های بهداشتی طی دهه آینده از اهمیت اساسی برخوردار است.

توصیه های ما برای مشاغل شامل ،  تدوین یک استراتژی خارج از شرکت (از طریق تغییر تمرکز از مدیریت ورودی ها به ارائه نتایج پزشکی) ، ایجاد فرهنگ نوآوری مکرر و حمایت از تجربه مشتری است. برای دولت ها و رهبران سیاسی ، توصیه های ما شامل آزاد سازی منابع داده ، سرمایه گذاری در استانداردها و زیرساخت های داده و ایجاد الزامات قابلیت همکاری در سطح جهانی است.

http://reports.weforum.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *