نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 8:09 ب.ظ

افزایش ارزش بیت کوین بحث جدیدی را در میان همه گیری کرونا ایجاد می کند

8 نوامبر 2020توسط جوزف ستینل

با افزایش ارزش بیت کوین به بالای 15000 دلار بحث در مورد اینکه ارز رمزنگاری شده به اصطلاح طلای دیجیتال است یا یک وضعیت خطرناک در حالی که سرمایه گذاران با بیماری همه گیر ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند ، دوباره آغاز شده است.

محبوب ترین واحد مجازی جهان تقریباً در طی سه هفته بیش از 30 درصد ارزش کسب کرده است ، و آن را نزدیک به اوج خود در دسامبر 2017 اعلام کرد که به نزدیک 20 هزار دلار رسید.

پس از تغییرات سریع در بازار ، از 21 اکتبر ، پس از آنکه PayPal ، ارائه دهنده پرداخت آنلاین ایالات متحده اعلام کرد که دارندگان حساب را قادر به استفاده از ارز رمزپایه می کند ، آخرین افزایش جهشی خود را آغاز کرد.

سیمون پولرو ، رئیس انجمن دارایی های رمزنگاری ADAN مستقر در پاریس ، گفت: “این اعتبار بازار است که تا چند سال پیش هنوز نسبتاً نامشخص بود.”

بیت کوین در سال 2008 با نام مستعار Satoshi Nakamoto ایجاد شد و به عنوان جایگزینی برای ارزهای سنتی به بازار عرضه شد. این ارز توسط هیچ بانک مرکزی تنظیم نشده است وبه عنوان یک گزینه جذاب برای سرمایه گذاران با اشتیاق به افراد عجیب و غریب فروخته می شود – اگرچه برای مجرمان نیز در این وضعیت مورد توجه قرار گرفته اند.

با این حال ، پس از آنکه بیت کوین برای اولین بار در سال 2013 از 1000 دلار عبور کرد ، توجه موسسات مالی را به طور فزاینده ای جلب کرده است.

به گفته Polrot ، ورود بازیکنان بزرگ به بازار مجازی مانند PayPal و Mastercard “سیگنال های بسیار مهمی” هستند که این روند را تقویت می کنند.

درخواست تجدید نظر هزاره

PayPal گفت که به کاربران امکان خرید و فروش با استفاده از بیت کوین و همچنین ارزهای رمزپایه دیگری مانند Ethereum و Litecoin را می دهد.

این شرکت گفت: “گرایش به سمت پرداخت دیجیتال در شرایط  تأثیر همه گیری COVID-19 و افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال از سوی بانک های مرکزی و مصرف کنندگان سرعت می گیرد.”

فدرال رزرو ایالات متحده و بانک مرکزی اروپا در حال رایزنی در مورد راه اندازی احتمالی ارزهای مجازی خود هستند ، در حالی که بانک مرکزی چین در ماه آوریل آزمایش پرداخت دیجیتال را در چهار شهر آغاز کرد.

غول بانکداری سرمایه گذاری JPMorgan Chase در افزایش خوش بینی در مورد بیت کوین به بازیگران صنعت پیوسته است.پس از اعلامیه پی پال ، تحلیلگران این بانک ارز رمزنگاری شده را با طلا مقایسه کردند.

آنها گفتند: “بیت کوین می تواند با شدت بیشتری با طلا به عنوان ارز” جایگزین “طی سالهای آینده رقابت کند ، با توجه به اینکه هزاره ای ها با گذشت زمان به یک مولفه مهمتر از جهان سرمایه گذاران تبدیل می شوند.”

آنها خاطرنشان کردند که کل سرمایه بازار ارزهای رمزنگاری 10 برابر کمتر از طلا است و با برخی از حدس ها می تواند به طور مداوم این فاصله را پر کند.

این دیدگاه نشان دهنده یک تغییر قابل توجه است ، جیمی دیمون ، رئیس JPMorgan ، دو سال پیش بیت کوین را “کلاهبرداری” توصیف کرد.

‘فاجعه’

با تأثیر انتخابات آمریکا بر بازار ، قیمت آن تقریباً نه درصد جهش کرد و طلا نیز 2.45 درصد ارتقا یافت. این افزایش ها باعث مقایسه جدید این دو دارایی شد.

Polrot گفت: “رمزنگاری می تواند نوعی پناهگاه امن را در شرایطی تشکیل دهد که اعتماد به پول کمی تضعیف شود.”

همانند طلا ، بیت کوین می تواند سود کسب کند زیرا بانک های مرکزی تریلیون ها میلیارد دلار محرک را برای مقابله با اثرات مخرب بیماری همه گیر COVID-19 ارائه می دهند ، که به طور بالقوه ارزش ارزهای آنها را کاهش می دهد.

طلا و بیت کوین هر دو “در معاملات ارز رمزنگاری شده” توسط کاربران رایانه “استخراج” می شوند و برعکس پول نقدی که به مقدار نامحدود توسط بانک های مرکزی چاپ می شود ، عرضه محدودی دارند.

چارلز موریس ، كه شركت ByteTree وی در زمینه ارزهای رمزپایه تخصص دارد ، استدلال می كند كه بیت کوین “یك دارایی در حال رشد است و مانند یك سهام فناوری رفتار می كند”.

وی خاطرنشان کرد که مانند طلا ، برخی از مردم ایران ، ونزوئلا و ترکیه در سال های اخیر از ارز رمزنگاری شده برای محافظت از پس انداز خود در برابر تورم فراری استفاده کرده اند.با این حال ، دیگران به ماهیت بسیار ناپایدار و سوداگرانه ارزهای رمزپایه اشاره می کنند.

یک معامله گر لندنی که خواست نامش فاش نشود ، گفت: ” برای این ارز جایی در بورس اوراق بهادار جدی فارکس وجود ندارد” ، با اشاره به اینکه واحد فقط در ماه مارس یک چهارم ارزش خود را از دست داده بود ، قبل از سرگیری تجمع اخیر خود ،”این یک فاجعه برای یک معامله گر فارکس خواهد بود – ما از طلا برای متعادل کردن نمونه کارهای خود استفاده می کنیم.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *