نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 3:53 ق.ظ

هایپرلوپ ویرجین برای اولین بار مسافران را حمل می کند

Virgin's Hyperloop carries passengers for the first time

9 نوامبر 2020

Virgin Hyperloop اولین سفر خود را با حمل مسافران انجام داد ، در آزمایشی که شرکت ادعا کرد یک گام بزرگ به جلو برای فناوری “پیشگامانه” است که قادر به انتقال مردم با سرعت 1000 کیلومتر (620 مایل) در ساعت است.

هایپرلوپ در نظر گرفته شده است تا مسافران را در غلاف های کوچک از طریق یک لوله خلا حمل کند و طرفداران استدلال می کنند که این امر می تواند انقلابی در سفر با سرعت بالا ایجاد کند.

ویرجین می گوید که هایپرلوپ قادر خواهد بود به حداکثر سرعت 1080 کیلومتر در ساعت (671 مایل در ساعت) برسد – پیش بینی یک سفر 45 دقیقه ای از لس آنجلس به سانفرانسیسکو – و هیچ انتشار کربنی ایجاد نخواهد کرد.

اما تا ماه جاری ، این فناوری که برای اولین بار توسط الون ماسک ، بعنوان یکی از بزرگترین  فناوریهای غیرمتمرکز آمریکایی در سال 2012 پیشنهاد شد ،  تاکنون با افرادی بعنوان سرنشین آزمایش نشده است.

دو کارمند ویرجین فقط در 15 ثانیه در یک سایت آزمایشی در صحرای نوادا با یک وسیله نقلیه دو نفره 500 متر سفر کردند.

یکی از مسافران ، سارا لوچیان به بی بی سی گفت که احساس می کند این سفر “از نظر روحی و جسمی بسیار نشاط آور است” و هیچ ناراحتی را گزارش نکرد.

پس از امکان استفاده منظم ، غلافها می توانند همزمان 28 نفر را حمل کنند ، ویرجین می گوید ،  کار با مدلهای بزرگتر برای جابجایی کالا نیز در حال توسعه است.

Hyperloop شرکت ویرجین بیش از 400 میلیون دلار سرمایه تامین کرده است که عمده آن از سوی مدیر عامل شرکت ریچارد برانسون و شرکت تدارکات DP World است که متعلق به دولت دبی است. ویرجین یکی از تعدادی از شرکت هایی است که برای توسعه این فناوری تلاش می کند.

Virgin's Hyperloop carries passengers for the first time

اما در حالی که برانسون روز یکشنبه موفقیت Hyperloop “پیشگامانه” را تحسین کرد ، اما توسعه دهندگان را در مورد ایمن بودن این فناوری نگران کرده است.

یکی از محققان موسسه فناوری سلطنتی سوئد اظهار داشت که سرعت زیاد می تواند هایپرلوپ را به وضعیت “سوار برف” تبدیل کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *