نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 5:25 ق.ظ

دو موجود مصنوعی برای تقویت یادگیری بهتر از یک موجود هستند

5 نوامبر 2020توسط دانشگاه تسوکوبا

از دورانهای قدیم ثابت شده که دادن پاداش های معنوی مانند ستایش برای تقویت مراحل مختلف فرایند یادگیری موثر شناخته شده است. اکنون ، محققانی از ژاپن دریافته اند که ستایش توسط موجودات مصنوعی مانند ربات ها و عوامل مبتنی بر گرافیک مجازی می تواند اثرات مشابه ستایش توسط انسان را ، با کاربردهای مهم عملی ، داشته باشد زیرا خدمات اجتماعی مانند آموزش به طور فزاینده ای به سیستم عامل های مجازی و آنلاین منتقل می شوند.

در تحقیقی که این ماه در PLOS ONE منتشر شد ، محققان دانشگاه تسوكوبا نشان دادند كه با تمجید از یك یا دو روبات یا عوامل مجازی ، كار و وظیفه محول شده به آنها به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

اگرچه مشخص شده است که ستایش از روبات ها و عوامل مجازی باعث افزایش انگیزه و عملکرد انسان در طول انجام یک کار می شود ، آیا این تعاملات تأثیرات مشابهی در تلفیق مهارت آفلاین دارد که یکی از مولفه های اساسی فرایند یادگیری است ، بررسی نشده است. علاوه بر این ، قبلاً شرایط مختلف مرتبط با تحسین توسط ربات ها و عوامل مجازی به طور کامل بررسی نشده است. هدف محققان دانشگاه تسوکوبا پرداختن به این سوالات در مطالعه حاضر است.

نویسنده اول مقاله ماساهیرو شیومی می گوید: “مطالعات قبلی نشان داده است که ستایش دیگران می تواند به طور آفلاین در بهبود مهارت های حرکتی انسان تأثیر بگذارد.” “با این حال ، اینکه آیا ستایش از موجودات مصنوعی می تواند تأثیرات مشابهی در بهبودهای آفلاین داشته باشد ، قبلاً بررسی نشده است.”

برای بررسی این سوالات ، محققان از شرکت کنندگان خواستند که در چند وضعیت با شرایط مختلف یک کار انگشتی را بیاموزند ، این شرایط از نظر زمان و دفعات ستایش ، تعداد عوامل و حضور عوامل فیزیکی یا نمایش آنها بر روی صفحه متفاوت است. سپس از شرکت کنندگان خواسته شد که کار را روز بعد تکرار کنند و عملکرد کار بین دو روز مقایسه شد.

پروفسور تاکاماسا آیو توضیح می دهد: “ما دریافتیم که تعریف و تمجید منجر به افزایش قابل اندازه گیری در عملکرد وظیفه  منجر می شود ، که نشان دهنده افزایش تلفیق آفلاین کار است.” “علاوه بر این ، حتی اگر مقدار ستایش یکسان باشد ، دو عامل نسبت به یک عامل به طور قابل توجهی عملکرد شرکت کننده را افزایش می دادند.”

با این حال ، اینکه ستایش توسط روبات های فیزیکی انجام شده باشد یا عوامل مجازی تأثیرات آن را تحت تأثیر قرار نداده اند.

ماساهیرو شیومی می گوید: “مطالعه ما نشان داد که ستایش از موجودات مصنوعی باعث تقویت تلفیق مهارت می شود به گونه ای که شبیه ستایش توسط انسان است.” “این یافته ها ممکن است برای تسهیل یادگیری در کودکان ، به عنوان مثال ، یا برای ورزش و برنامه های توان بخشی مفید باشد.”

کارهای آینده می تواند اثرات تعریف و تمجید در محیط های مختلف ، به عنوان مثال ، در یک محیط VR و همچنین تأثیرات تعداد بیشتری از عوامل را در نظر بگیرد. درک بیشتر از عواملی که تأثیرات اجتماعی رفتار ربات را تحت تأثیر قرار می دهند ، برای بهبود کیفیت تعاملات انسان و ربات ضروری است ، که به طور فزاینده ای عنصر مهم آموزش ، خدمات و سرگرمی هستند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *