نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 12:38 ق.ظ

تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی درباره هزاران عکس جنگ جهانی دوم

توسط دانشگاه ارهوس28 اکتبر 2020   5 سپتامبر 1941 ، پورلامی ، فنلاند. یک سرباز فنلاندی در مقابل یک خودروی زرهی توقیف شده BA-10 ایستاده است.

در یک مطالعه بین رشته ای بین المللی جدید ، محققان از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی عکس تاریخی از جنگ جهانی دوم استفاده کرده اند. از جمله ، این مطالعه نشان می دهد که هوش مصنوعی می تواند هویت عکاسان را بر اساس محتوای عکس های گرفته شده توسط آنها تشخیص دهد.هوش مصنوعی (AI) اکنون قادر است عکاسان را براساس محتوای تصاویر گرفته شده شناسایی کند.

این نتیجه گیری یک مطالعه جدید در مهندسی AU ، دانشگاه ارهوس است ، جایی که محققان با همکاری دانشگاه تامپره و موسسه محیط زیست فنلاند از پیشرفته ترین هوش مصنوعی استفاده کرده اند تا از طریق عکس های گرفته شده توسط 23 عکاسان فنلاندی معروف شناخته شده در طول جنگ جهانی دوم را شناسایی کنند.

عکس های مورد استفاده در این مطالعه بخشی از آرشیو عکس فنلاندی در زمان جنگاست که در دسترس عموم است و شامل حدود 160،000 عکس از جنگ های زمستانی فنلاند  و جنگهای لپ لند است که در سالهای 1939-1945 گرفته شده است.

این مطالعه در مجله علمی IEEE Access منتشر شده و محققان می خواستند مزایای استفاده از شبکه های عصبی مدرن را برای تجزیه و تحلیل تصاویر تا حدی نشان دهند که دستگاه بتواند به طور خودکار افراد و اشیا را در صحنه های مختلف شناسایی کند و حتی عکاسان را از اساس ویژگی های تصویر ،  بسیار سریعتر از هر فرآیند بررسی دستی را انجام دهند.

چنین تجزیه و تحلیل خودکاری می تواند به عنوان ابزاری برای ارائه توصیف متنی محتوا از بایگانی های عکاسی عمومی مانند بایگانی عکس موزه مقاومت دانمارک باشد ، زیرا اکنون در سطح اتحادیه اروپا مورد نیاز است.

دستورالعمل دسترسی به اتحادیه اروپا (DIRECTIVE (EU) 2016/2102) در سپتامبر سال 2020 به اجرا درآمد و نیاز به توصیف متنی از محتوای تصویر به تمام تصاویر عمومی وب دارد.

الكساندروس ایوسیفیدیس ، دانشیار و متخصص هوش مصنوعی در دانشگاه آرهوس می گوید: “ما  با استفاده از صحت و سقم  به کمک هوش مصنوعی می توانیم عكاسان را بر اساس ویژگی های موجود در عکس ها ، مانند محتوا و كادر بندی ، شگفت زده كنیم.”

عکس های تجزیه و تحلیل شده در این مطالعه نشان می دهد که برخی از عکاسان دارای ویژگی های بسیار متمایز و به راحتی قابل تشخیص هستند ، در حالی که تشخیص عده ای دیگر برای AI دشوارتر است. به طور متوسط ​​، مدل هوش مصنوعی به دقت طبقه بندی 41.1 درصدی دست یافت. (1 / 20-69.7 درصد).

شناخته شده ترین عکاس Heikki Roivainen ، استاد گیاه شناسی فنلاندی بود که به عنوان عکاس رسمی جنگ در طول جنگ دوم از دو جنگ بین فنلاند و اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ جهانی دوم جنگ حضور داشت.

مدرس دانشگاه در دانشگاه تامپره ، آنسی مونیستو ، که بیش از 25 سال در مورد روزنامه نگاری تحقیق کرده است در این باره می گوید:

“تجزیه و تحلیل داده های بزرگ از محتویات مجموعه عکس ها برای من یک رویای طولانی مدت بوده است و من بسیار مجذوب نتایج این پروژه شده ام. این که هوش مصنوعی بتواند به عنوان مثال قاب بندی و جنبه های مختلف محتوای عکس ها را تشخیص دهد در طیف وسیعی از زمینه های علوم انسانی و اجتماعی کاربردهای زیادی دارد .

نام این تحقیق “تجزیه و تحلیل مبتنی بر یادگیری ماشینی از عکاسان فنلاندی جنگ جهانی دوم” است و برای تسهیل دسترسی عموم مردم به بایگانی عکاسی جنگ فنلاند با استفاده از جستجوی هوشمند تصویر ، از جمله موارد دیگر ، آغاز شده است.

هوش مصنوعی همچنین فرصتی را برای پیوند بایگانی عکس از این نوع به تحقیقات مرتبط با جنگ در علوم اجتماعی فراهم می کند ، زیرا هوش مصنوعی می تواند مشاهداتی را انجام دهد که در غیر این صورت در مقیاس بزرگ امکان پذیر نخواهد بود.

نتایج تحقیق اکنون برای معرفی و تسهیل این رویکرد مدرن برای تحقیق در مطالعات تاریخی و اجتماعی از طریق بایگانی عکس در دسترس عموم قرار گرفته است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *