نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 10:48 ق.ظ

برای بسیاری از افراد آینده کار ترسناک به نظر می رسد

مارک میبری15 اکتبر 2020

ویروس کرونا ویروس آسیب پذیری اقتصاد مدرن ما را آشکار کرده است ، و هزاران کسب و کار را مجبور به برخورد نامناسب با کارکنان کرده و میلیون ها آمریکایی و مردم در سراسر جهان را در معرض خطر مالی قرار داده است. درمورد مشاغل ، آنها در حال یافتن روشهای جدید کار از جمله تسریع اتوماسیون هستند.

این موضوع  شما را به این سوال سوق می دهد که مشاغل از کجا می آیند؟

حقیقت این است که مشاغل زیادی وجود دارد. صنعت نسلهای متمادی است که از اتوماسیون استفاده و از آن استقبال می کند – نمونه اولیه این نیروگاه است – و مطالعات نشان داده است که این تلاشها در واقع می تواند اشتغال بیشتری ایجاد کند.

یک مطالعه اقتصادی 2019  در اروپا نشان داد شرکتهایی که بین سالهای 1990 و 1998 در زمینه رباتیک سرمایه گذاری نکرده اند ، بین سالهای 1998 و 2016 به میزان 20٪ شغل های خود را کاهش داده اند ، در حالی که کسانی که در این سالها سرمایه گذاری کرده اند ، در مدت مشابه 50٪ شغل بیشتری ایجاد کرده اند.

بنابراین ، سوال اصلی این است ، “چگونه مردم را برای مشاغل آینده آماده خواهیم کرد؟”

روشی که امروز به مردم آموزش می دهیم برای این مشاغل جدید مناسب نیست. ما باید در مورد چگونگی آماده سازی افراد برای نیروی کار بازبینی کنیم. بخش تولید برای مدت طولانی با این چالش روبرو بوده است و ما یک رویکرد افزایش مهارت ایجاد کرده ایم که می تواند راهی برای همه صنایع باشد.

اول ، مشاغل باید سرمایه گذاری مناسب در مهارت های جدید کنند

فن آوری های جدید در حال تبدیل مشاغل کسل کننده و تکراری به کارهایی هستند که نیاز به مهارت های تحلیلی و حل مسئله دارند. تولید در خط مقدم این تغییر است – برق کارها در حال تبدیل شدن به برقکار دیجیتال شده اند و ، جابجایی مواد از طریق ربات ها فعال می شوند و کارگران خط مونتاژ در حال تبدیل شدن به برنامه نویس رباتیک هستند.

برای آموزش افراد برای این نقش های جدید ، باید بیشتر در برنامه های مهارت جدید سرمایه گذاری کنیم ، کاری که بسیاری از شرکت ها انجام می دهند ، اما به اندازه کافی نیست. به عنوان مثال ، Deloitte گزارش می دهد که تنها 17٪ از شرکت ها “سرمایه گذاری قابل توجهی” در زمینه تغییر برنامه های مربوط به هوش مصنوعی ، یکی از فن آوری های آینده کار انجام داده اند. ما باید فراتر از دسترسی به منابع یادگیری دیجیتال برویم و در برنامه هایی سرمایه گذاری کنیم که تجربه عملی را فراهم می کنند.

به عنوان مثال ، استنلی بلک اند دکر با همکاری شرکتهایی مانند Ready Robotics و Tulip برای انجام کارهای تکراری در چندین کارخانه  ، برنامه های اختصاصی ایجاد کرده است تا تمام کارگران را که قبلاً آن کار را انجام داده اند ، برای مهارت جدید آموزش دهد. این کارمندان اکنون با ربات های مشترک همکاری می کنند و به برنامه نویسان نظارت بر ربات های خود تبدیل می شوند و آزاد می شوند تا زمان بیشتری را برای یافتن راه هایی برای افزایش بهره وری صرف کنند.

دوم ، باید از تمرکز واحد بر آموزش چهار ساله دور شویم.

ارزش آموزش چهار ساله به عنوان یک راه حل متناسب با همه موارد اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد سوال است. چرا هنگامی که مشاغل پردرآمد در انتظار تجارت حرفه ای ، فناوری اطلاعات و سایر موارد هستند دانشجویان جوان خود را به صرف هزینه ده ها یا صدها هزار دلار ی تشویق می کنیم؟

بخشی از دلیل آن عدم وجود مسیرهای آموزشی مناسب است. به عنوان کسب و کار ، ما می توانیم از طریق ابتکاراتی مانند برنامه های کارآموزی ، فرصت های بیشتری ایجاد کنیم ، بنابراین در کشورهایی مانند آلمان ، جایی که دانش آموزان دبیرستانی تجربه عملی را نیز انجام می دهند و با ایجاد آینده خود ، پل هایی برای فرصت های این صنایع می سازند ، بسیار موفق است.

با همین روحیه ، اخیراً استنلی بلک اند دکر برنامه جدیدی برای مهارتهای شغلی راه اندازی کرد که به کارمندان این فرصت را می دهد تا در یک دوره 12 ماهه اطلاعات مربوط به تولید را بیاموزند ، برای شرکت در این دوره فقط به دیپلم دبیرستان یا GED احتیاج دارند.

سوم ، بخش خصوصی برای عرضه موثر برخی مشاغل نیاز به کارهای بیشتری دارد

بسیاری از مشاغل آینده در صنایعی مانند تولید ، ساخت و ساز ، صنایع سنگین و سایر کسب و کار های با مهارت بالا خواهد بود که اغلب  به آنها انگ می زنند – تصور می شود دارای پتانسیل شغلی محدودی هستند.

در طول دوره کار  من یاد گرفتم که این مأموریت هدف را فراهم می کند ، و باعث می شود مردم با شور و شوق مسیر خود را دنبال کنند. ما باید رسالت و ارزش این مشاغل حیاتی آینده را عرضه کنیم تا جوانان درک کنند که حرفه های مهارتی آنطور که آنها تصور می کنند ، نیستند. آنها مشاغل معنی دار و پردرآمدی هستند که برای گشودن پیشرفت انسان ضروری است.

این تلاش ها همچنین می تواند به آموزش والدین ، ​​مربیان و تأثیرگذاران کمک کند تا نسل های جوان را به سمت مشاغل تولیدی هیجان انگیز هدایت کنند.

سرانجام ، ما باید رفتارهای درست را از طریق مشوق های مالیاتی و برنامه های کمک هزینه ای را  انجام دهیم.

ما همچنین برای تشویق شرکت ها به سرمایه گذاری در تحقیقات و توسعه بیشتر به اعتبارات مالیاتی نیاز داریم. نوآوری به ایجاد انواع جدیدی از مشاغل کمک می کند و حتی فرصت بیشتری برای موفقیت در افراد به روش های جدید فراهم می کند.

آینده کار فرصت بی نظیری را به وجود می آورد و با ادامه همه گیری که اقتصاد ما را تهدید می کند ، رهبران تجارت وظیفه دارند راهی برای نیروی کار ترسیم کنند. ما باید طیف گسترده ای از ذینفعان را در سطح جهانی و محلی گردهم آوریم تا برنامه های یکپارچه ای برای حل چالش شکاف مهارت ها ایجاد کنیم.

ما از شرکتهای دیگر در بخش خصوصی می خواهیم تا در استفاده از فرصت و ایجاد آینده بهتر با ما همراه شوند. تنها ما می توانیم سریع پیش برویم ، اما با هم می توانیم بسیار دورتر برویم.

مارک میبری ، دکتری ، اولین افسر ارشد فناوری استنلی بلک و دکر و رئیس دانشمند سابق نیروی هوایی ایالات متحده است.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *