نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:46 ب.ظ

چگونه برنامه های رفاهی شرکت ها می تواند به کارمندان کمک و سود را افزایش دهد؟

توسط تری آكمان ، 5 اكتبر 2020

گرت هوور از کار کردن لذت می برد. او از کار در مشاوره در Deloitte  رضایتمند بود ، زیرا می دانست که حداقل قبل از COVID-19 ، این به معنای مسافرت های زیاد و احتمالاً وقت شخصی محدود است.

هرچند که او به سرعت فهمید که این شرکت برنامه های سلامتی را ارائه می دهد که نه تنها او را ترغیب می کند برای سلامتی جسمی و روحی وقت بگذارد بلکه به پرداخت هزینه آن نیز کمک می کند. در این شرکت همه کارمندان حق دارند ، حداکثر 500 دلار در سال از یک برنامه با ۵۰ درصد تقبل هزینه برخوردار باشد.

هوور 30 ​​ساله است  ، یک مدیر هشت ساله Deloitte که در بخش کنزینگتون شهر زندگی می کند ، او در این باره گفت: “قبل از COVID ، من از یارانه رفاه برای مسابقات با مانع استفاده می کردم . همکار دیگرش می گوید که ، من از یارانه برای کاهش هزینه های بازی گلف استفاده می کنم.”

هوور همچنین در دوره های آنلاین سلامتی شرکت در مورد خواب ، کاهش استرس ، تغذیه و تعیین مرزهای بین زمان کار و خانواده شرکت کرد.

تقریباً نیمی از سایت های کاری ایالات متحده نوعی برنامه سلامتی ارائه می دهند ، این موضوع را یک مطالعه فدرال در سال 2017 نشان داد. در سال 2019 ، یک تحقیق دیگر نشان داد که بیش از هشت شرکت از 10 شرکت بزرگ در مقایسه با حدود یک چهارم شرکت های کوچکتر چنین برنامه هایی را ارائه می دهند .

هری لیو ، محقق ارشد سیاستگذاری در شرکت RAND ، گفت: هرچند که برنامه ها متفاوت هستند ، بسیاری از آنها شامل سه مولفه هستند: غربالگری برای خطرات بهداشتی ، غربالگری ، اصلاح سبک زندگی و مدیریت بیماری ، برخی از آنها کلینیک های محل کار را ارائه می دهند.

لیو گفت: “موفقیت یک برنامه در واقع به موارد مختلفی از جمله انگیزه ، طراحی برنامه و شدت مداخله بستگی دارد.” “بهترین برنامه ها برنامه هایی است که کارفرمایان برای تأمین نیازهای کارمندان و ادغام در فرهنگ محل کار خود به عنوان بخشی از فعالیت تجاری خود ، طراحی می کنند ، نه برنامه ای که فقط برای کاهش هزینه ها یا افزایش بهره وری استفاده می شود.”

Jen Fisher ، مدیر ارشد رفاه ، گفت: برنامه Deloitte بر روی بدن ، ذهن ، هدف و سلامت مالی متمرکز است. طیف گسترده ای از برنامه ها شامل کلاس های یوگا و دفاع شخصی ، نمایشگاه های سلامتی شرکت ها ، مشاوره مالی ، کمک به سلامت روان و مراقبت های پزشکی در محل است. این برنامه برای فیشر کاملاً شخصی است.

وی یادآوری کرد: “من 21 سال در شرکت بودم و فرسودگی را تجربه کردم تا جایی که یک روز از خواب بیدار شدم و نمی توانستم از رختخواب بلند شوم یا به زندگی عادی خود بپردازم.” “آن لحظه ای بود که مجبور شدم عقب نشینی کنم و برای سلامتی مقداری مرخصی بگیرم.”

فیشر از نظرسنجی های کارمندان برای تغییر مداوم برنامه ها استفاده می کند. او دریافته که تقریباً هر کارمندی از یارانه استفاده می کند.

کارمندان ناسالم و از کار افتاده  ایجاد هزینه مالی  برای شرکتها را بر عهده دارند – سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که اضطراب و افسردگی سالانهباعث معادل 1 تریلیون دلار بهره وری از دست رفته برای اقتصاد جهانی است. و طبق گفته گالوپ ، کارمندان دلزده شده از کار، غیبت بیشتر و بهره وری کمتری دارند.

طبق برآورد لیو ، شرکت ها به طور کلی حدود 210 دلار برای هر کارمند در برنامه های سلامتی هزینه می کنند و مشارکت دراین امور نسبت به Deloitte گسترش کمتری دارد ، به طور معمول شامل20٪ نیروی کارمی شود.

از نظر مالی ، به نظر می رسد برنامه های مدیریت بیماری موجب صرفه جویی در هزینه های شرکت ها می شود و اصلاح سبک زندگی کمتر از آن موثر است .

به عنوان مثال ، لیو گفت كه مطالعه برنامه سلامتی PepsiCo نشان داد كه این شركت به ازای هر دلار صرف كمك به كارمندان برای مقابله با بیماری های مزمن مانند آسم و دیابت کرده و در ازایش، 3.80 دلار پس گرفته است. برای غربالگری خطر سلامتی و اصلاح سبک زندگی ، پپسی کو فقط 50 سنت ازهر دلار هزینه را جبران کرد.

این گفت منطقی است ، زیرا کارمندان برای تغییر رفتار به زمان نیاز دارند. بعلاوه ، ممکن است سالها یا حتی دهه ها طول بکشد ، مثلاً ترک سیگار به معنی پس انداز در هزینه های بهداشتی است.

آنا گرین والد ، بنیانگذار و مدیرعامل مرکز On Goga ، گفت: “بزرگترین اشتباهی که کارفرمایان انجام می دهند این است که برنامه های سلامتی خود را فقط در هزینه های پزشکی صرف می کنند.

او شرکت خود را در سال 2015 برای ارائه خدمات یوگا به افراد و شرکت ها آغاز کرد اما سه سال بعد تمرکز خود را در زمینه سلامتی شرکت ها آغاز کرد. او اکنون با بیش از 100 شرکت از جمله Urban Outfitters و Johnson & Johnson کار می کند. برنامه های سفارشی مشتریان او ممکن است شامل کارگاه های مهارت افزایی ، جلسات مراقبه و ایجاد فیلم های تمرینی برای کارمندان باشد.

گرین والد گفت: “هنگامی كه ما در رفاه كارمندان خود سرمایه گذاری می كنیم به آنها اهمیت می دهیم ، ما نه تنها كاركنان خود را از نظر جسمی و روحی تقویت می كنیم تا در بهترین حالت عمل كنند ، بلكه اعتماد  و شفافیت را ایجاد می كنیم.”

وی گفت: “شما می توانید برای یک کلاس یوگا برنامه ریزی کنید ، اما اگر مدیر شما برنامه ریزی برای این کار را انجام دهد ، تأثیر یک برنامه سلامتی مقبولتر خواهد بود.

از زمان شیوع COVID-19 ، برنامه های مجازی متمرکز بر سلامت روان و مراقبت از خود ، از جمله اهداف دیگر مدیران هستند.

برای هوور ، مدیر Deloitte ، برنامه سلامتی شرکت به ویژه اکنون که در خانه خود کار می کند بسیار مهم است. فراتر از دویدن در پیست نزدیک  به خانه و بازی گلف ، او از تمرکز شرکت را بر تعادل کار و زندگی قدردانی می کند.

او گفت ،  در برخی از روزها ، این شرکت “برای دور شدن از تلفن و دوربین” هر جلسه بدون اثر را ممنوع می کند. وی گفت ، برهمین اساس ، این شرکت به کارمندان اطلاع خواهد داد تا آخر هفته ها از ارسال ایمیل خودداری کنند.

https://www.inquirer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *