نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 11:52 ب.ظ

گزارش ثروتمندان دنیا و پیشتازی چین

Alibaba founder Jack Ma once again topped the list

20 اکتبر 2020جک ما بنیانگذار Alibaba بار دیگر در صدر لیست قرار گرفت

یک فهرست سالانه از ثروتمندان که به تازگی اعلام شده ،  نشان می دهد ثروتمندان فوق العاده چین در سال 2020 رکورد 1.5 تریلیون دلار درآمد کسب کرده اند ، به دلیل رونق تجارت الکترونیکی و بازی در هنگام قرنطینه همه گیری کرونا و بیش از 5 سال گذشته است

بر اساس گزارش هورون ، 257 نفر دیگر نیز در ماه اوت ، پس از دو سال کاهش رتبه ، به باشگاه میلیاردرها در اقتصاد شماره دو جهان پیوستند.این کشور در حال حاضر 878 میلیاردر دارد. بر اساس گزارش هورون در لیست جهانی فوریه ، ایالات متحده با 626 نفر در ابتدای سال در بالاترین گروه قرار داشت.

این گزارش نشان داد که در ماه آگوست در چین حدود 2000 فرد با ارزش خالص بیش از 2 میلیارد یوان (300 میلیون دلار) وجود دارند که دارایی خالص آنها 4 تریلیون دلار است.

جک ما ، بنیانگذار تجارت الکترونیکی علی بابا ، پس از آنکه ثروت وی با 45 درصد افزایش به 58.8 میلیارد دلار رسید ، بار دیگر در صدر لیست قرار گرفت ، زیرا شرکت های خرید آنلاین شاهد افزایش زیادی در تجارت به دلیل خانه نشین شدن افراد در ماه های طولانی در حین قرنطینه بودند.

پس از وی Pony Ma  با۷/۵۴ میلیارد دلار رئیس غول بازی و صاحب WeChat Tencent قرار گرفت که علی رغم نگرانی در مورد وضعیت شرکت در ایالات متحده پس از تهدید به ممنوعیت فعالیت به دلیل ترس از امنیت ملی ، 50 درصد اضافی درآمدداشت.

ژونگ شانشان ، عضو اول لیست ، 66 ساله ، مشهور به صاحب مارک Nongfu ، که بطری آب است با 53.7 میلیارد دلار پس از IPO هنگ کنگ در سپتامبر ، در مکان سوم قرار گرفت.

“هرگز این مقدار ثروت را ندیده ام”

روپرت هوگورف ، محقق ارشد پژوهش هورون ریپورت در بیانیه ای گفت: “جهان هرگز این مقدار ثروت را فقط در طی یک سال ایجاد نکرده است.”

وی افزود ، لیست امسال نشان می دهد که چین “از بخشهای سنتی مانند تولید و املاک و مستغلات به سمت اقتصاد جدید می رود”.

وانگ زینگ ، بنیانگذار برنامه تحویل غذا Meituan ، ثروت خود را چهار برابر کرد و با 25 میلیارد دلار جهش 52 پله ای به رتبه سیزدهم این لیست رسید ، در حالی که ریچارد لیو ، بنیانگذار پلت فرم خرید آنلاین JD.com ، پول خود را دو برابر کرد و به 23.5 میلیارد دلار رساند.

همچنین کارآفرینان بهداشت و درمان با افزایش جیانگ رنشنگ ، بنیانگذار واکسن سازی Zhifei ، در لیست خودراافزایش داده و ارزش آنرا را به 19.9 میلیارد دلار رساندند.

براساس اعلام صندوق بین المللی پول ، با به نظر رسیدن کنترل عفونت ها ، این کشور در مسیر تبدیل شدن به تنها اقتصاد بزرگ در سال جاری است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *