نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:16 ق.ظ

جنرال موتورز اتومبیل های رباتیک را بدون پشتیبانی انسانی در سانفرانسیسکو راه اندازی می کند

16 اکتبر 2020توسط تام کریشر

واحد خودروی مستقل کروز جنرال موتورز می گوید که رانندگان  بعنوان پشتیبان انسانی را تا پایان سال از وسایل نقلیه خود در سانفرانسیسکو خارج می کند.

مدیر عامل شرکت کروز ، دان امان در بیانیه ای گفت که این شرکت از وزارت وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا مجوز گرفت تا اجازه دهد اتومبیل ها به تنهایی حرکت کنند.این اقدام به دنبال اعلام هفته گذشته وایمو مبنی بر اینكه خدمات رانندگی مستقل خود را با وسایل نقلیه بدون راننده در منطقه به روی عموم مردم گشوده است.

Waymo ، واحدی از Google Alphabet Inc. ، امیدوار است که سرانجام این سرویس را به کل کالیفرنیا گسترش دهد ، جایی که از قبل مجوز فعالیت بدون پشتیبانی انسانی در آن را دارد.

سخنگوی ری ورت گفت ، سفر دریایی به جایی رسیده است که اطمینان دارد می تواند بدون انسان در اتومبیل با خیال راحت کار کند. وی گفت هیچ تاریخی برای شروع سرویس سواری وجود ندارد واین امر نیاز به مجوز بیشتر دولت دارد.وی گفت ، كروز محله به محله در سانفرانسیسكو  راه می رود و وسایل نقلیه بدون راننده را به آرامی قبل از گسترش به كل شهر راه اندازی می كند.

ورت گفت: “ما می فهمیم که این به همان اندازه که یک مسابقه فناوری است یک مسابقه اعتماد است.”

حرکات ویمو و کروز ، که از رهبران فناوری وسایل نقلیه خودران به حساب می آیند ، گام های مهمی در حرکت به سمت تولید اتومبیل های خودران هستند.

پیشرفت به سمت وسایل نقلیه خودران  پس از آنکه یک SUV آزمایشی Uber با یک عابر پیاده در Tempe ، آریزونا ، در سال 2018 تصادف کرد ، به طور قابل توجهی کند شد.

استیون شلادوور ، مهندس تحقیقات در دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی ، که 40 سال در زمینه رانندگی خودکار تحصیل کرده است ، گفت این اقدامات گام های منطقی بعدی هر دو شرکت در یک فرایند پیشرفت تدریجی است.

وی گفت: “من آنها را بعنوان گامهای انقلابی نمی دانم ، اما آنها بخشی از این پیشرفت گام به گام در جهت دستیابی به این فناوری هستند که بتوانند در  شرایط وسیع تری کار کنند.”

شلادور گفت ، هر دو کروز و ویمو وسایل نقلیه خود را برای رانندگی محافظه کارانه تر از انسان برنامه ریزی می کنند ، اما هنوز هم باید به طور ایمن پیشرفت کنند. وی خاطرنشان كرد كه كروز قبل از ورود به شرایط پیچیده تر ترافیكی ، ابتدا با مناطق راحت تر در سانفرانسیسكو مقابله خواهد كرد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *