نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:23 ب.ظ

برنامه شرکت ایکیا برای خرید مبلمان دست دوم برای حفظ محیط زیست

The scheme will be launched in 27 countries

13 اکتبر 2020

ایکیا ، بزرگترین زنجیره مبلمان جهان ، گفته که خرید مجدد مبلمان دست دوم را از مشتریان برای فروش مجدد آغاز و تا 50 درصد از قیمت اصلی را پرداخت می کند.

طرح “خرید جمعه برگشت” که زمان آن همزمان با یورش خرید خرده فروشی قبل از کریسمس “جمعه سیاه” است ، از 24 نوامبر و تا 3 دسامبر در 27 کشور اجرا می شود.

استفان ونوربکه ، معاون مدیر عملیات خرده فروشی در گروه Ingka ، شرکت مادر Ikea ، گفت: “ما می خواهیم به جای خریدن چیزهایی که در این جمعه سیاه به آنها نیازی ندارید ، کمک کنیم تا مردم به جای آنکه خرید غیرضروری داشته باشند ، خود را برای زندگی شرایط جدید فراهم کنند.”

برای رفع نگرانی درمورد محصولات ارزان قیمت ، این شرکت سوئدی قبلاً گفته بود که اجاره و بازیافت مبلمان را به عنوان بخشی از محرک زیست محیطی آغاز خواهد کرد.

در طرح خرید خود ، این گروه گفته که “هر چیزی که نمی تواند مجدداً فروخته شود ، برای کمک به کسانی که بیشتر در معرض بیماری همه گیر COVID-19 هستند ، بازیافت یا به پروژه های حمایتی جامعه اهدا می شود.”

در بیانیه اضافه شده است: “بعنوان مثال برخی از کشورها مانند استرالیا و کانادا در حال آزمایش خدمات خرید مختلف هستند ، اما در خصوص خرید جمعه سیاه اولین باری است که 27 کشور با هم این کار را انجام می دهند.”

این غول سوئدی بیش از 217،000 کارمند و بیش از 50 مرکز فروش دارد. گردش مالی سالانه آن حدود 40 میلیارد یورو (46 میلیارد دلار) است.این گروه مشخص نکرده که چگونه قیمت مبلمان دست دوم را پرداخت می کند و مشتریان یک کوپن و یا نقدی دریافت می کنند.

به عنوان بخشی از تلاش ها برای کاهش ضایعات و زباله ، ایکیا در حال حاضر تعمیر و بسته بندی مجدد محصولات را در هر فروشگاهی که در حین حمل و نقل آسیب دیده اند ، و همچنین به مشتریان این امکان را داده است تا محصولات – از جمله مبلمان – را برای فروش مجدد یا کمک به خیریه ها بازگردانند. https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *