نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 4:56 ب.ظ

بهترین تأمین کنندگان خودرو در آلمان و بزرگترین تأمین کنندگان خودرو در جهان

Automotive suppliers range from small and medium-sized companies to large corporations such as Bosch or Conti: Definition, industry knowledge, trends and top 100 ranking.

سونجا ژلوویچ روزنامه نگار  28.02.2019

تأمین کننده خودرو به این صورت تعریف می شود: شرکت هایی که کالاهایی را تولید می کنند که در فرآیند تولید خودرو مورد استفاده قرار می گیرند یا بخشی از خودرو می شوند ، به گونه ای که این کالاها را به طور مستقیم یا غیرمستقیم به یک تولید کننده خودرو عرضه می کنند ، که مترادف با تولید کننده تجهیزات اصلی  می باشد.(OEM).

این کالاها می توانند اجزای منفردی مانند پیچ ​​یا کل مجموعه مانند ماژول های درب از قبل مونتاژ شده باشند. بنابراین تأمین کنندگان خودرو بخشی از یک زنجیره تأمین خودرو هستند.

نمونه هایی از اجزای منفرد پیچ ​​، یاتاقان یا ورق های فلزی هستند.  مجموعه ها به نوبه خود ، به عنوان مثال ، محور ها هستند.

الكساندر فرآ ، نویسنده “Automobilzuliefererindustrie in Deutschland” صنعت تأمین کننده خودرو در آلمان ، اصطلاح تأمین کننده خودرو را محدود می کند:

“تأمین کنندگان صنعت خودرو را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد. تأمین کنندگان خودرو به معنای کوچک آن دسته از شرکت هایی هستند که قطعات و اجزای مخصوص خودرو را مستقیماً به یک مونتاژ کننده  مجموعه عرضه می کنند. تأمین کنندگان خودرو به معنای” گسترده تر “شرکت هایی هستند که کمک می کنند خدمات خاص غیر خودرویی به زنجیره ارزش افزوده شود. این شرکتها را می توان تامین کننده خدمات و کالا بصورت کامل به حساب آورد.

با این حال ، به عنوان یک قاعده ، آنها بخشی از صنعت خودرو محسوب نمی شوند ، زیرا در غیر این صورت تعداد زیادی از شرکت ها – با وجود نسبت بسیار کم ارزش افزوده – در این گروه قرار می گیرند. بنابراین تأمین کنندگان خودرو را می توان با توجه به مرحله ارزش افزوده آنها تفکیک کرد. هرم تأمین کننده برای این منظور است.

هرم تأمین کننده ترتیب سلسله مراتبی تأمین کنندگان OEM یا تولید کننده تجهیزات اصلی را نشان می دهد  که در فرایند تا محصول نهایی ، یعنی تولید وسیله نقلیه کار را تکمیل می کنند. این سازنده اتومبیل در راس هرم است. زنجیره تأمین از تامین کنندگان قطعات گرفته تا تأمین کنندگان مجموعه ها ، سیستم و ماژول تا تولیدکنندگان تجهیزات اصلی در هرم نشان داده شده است.

یک تامین کننده ردیف 1 مستقیماً OEM را تأمین می کند. تأمین کنندگان ردیف 2 و ردیف 3 در زنجیره تأمین دنبال می شوند.

Systematic overview of automotive suppliers.

رتبه بندی برترین تأمین کنندگان خودرو

“Automobil Industrie” و شرکت مشاوره خودرو Berylls Strategy Advisors لیستی منحصر به فرد از بزرگترین تامین کنندگان خودرو در جهان را نگهداری می کنند که هر ساله به روز می شود.

با فروش 47.4 میلیارد یورو (بخش نیرو محرکه) ، بوش رهبر بی چون و چرای سال 2017 بود و پس از او قاره (44 میلیارد یورو) و دنسو (معادل 36.4 میلیارد یورو) قرار گرفتند. موفقیت این سه بزرگ با این واقعیت تضمین می شود که تعداد بسیار کمی از خودروهای تولید شده در سراسر جهان از بین می روند ، صرف نظر از اینکه اینها اتومبیل های ارزان قیمت هستند یا لیموزین های لوکس ، ماشین های الکتریکی یا مدل های معمولی.

https://www.spotlightmetal.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *