نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:08 ب.ظ

اولین ساختمان مسکونی در آلمان را چاپ می شود

PERI 3d prints the first residential building in Germany

ارسال شده توسط آنتونی دیویستاریخ: 29 سپتامبر 2020

PERI GmbH شرکت آلمانی پری در حال ساخت اولین ساختمان مسکونی چاپ سه بعدی آلمان در بکوم ، نوردراین-وستفالن است. دو خانه مستقل در دو طبقه با تقریبا 80 متر مربع فضای زندگی در هر طبقه که به روش مرسوم ساخته نمی شود ، بلکه توسط چاپگر سه بعدی چاپ می شود.

این روش ساختمانی ، که برای اولین بار در آلمان در حال اجرا است ، طی چند هفته و ماه گذشته از طریق تمام مراحل تصویب مقررات انجام شده است. دفتر مهندسی Schießl Gehlen Sodeikat از توسعه مفهومی برای به دست آوردن تأیید حمایت کرد ، برنامه ریزی و اجرای آزمایش های تأییدیه مربوطه توسط دانشگاه فنی مونیخ انجام شد. ساختمان توسط مهندسی MENSE-KORTE + معماری  ، برنامه ریزی شده است. مواد مورد استفاده برای تولید بتن قابل چاپ از شرکت سیمان هایدلبرگ تهیه می شود.

ایالت فدرال نوردراین-وستفالن به عنوان بخشی از طرح توسعه “نوآورانه باون” (ساخت نوآورانه) از پروژه چاپ سه بعدی ساخت در بکوم پشتیبانی می کند. امروز ، اینا شارنباخ ، وزیر هویت منطقه ای ، جوامع و دولت محلی ، ساختمان و برابری جنسیتی در ایالت فدرال نوردراین-وستفالن ، در مورد وضعیت فعلی در محل ساخت و ساز در بکوم چنین متذکر شد.

“نوآوری نوردراین-وستفالن برای آلمان: دیجیتالی ، پویا ، آماده چاپ – اینها کلمات کلیدی ما برای آینده ساخت  و ساز هستند. ما افتخار می کنیم که اولین خانه چاپ سه بعدی در ایالت ما در حال ساخت است. این باعث می شود نوردراین-وستفالن پیشگام آلمان باشد. نه فردا ، نه روزی دیگر ، بلکه امروز. دولت ایالت نوردراین-وستفالن حمایت ویژه ای از سرمایه گذاری در موتور نوآوری ساخت و ساز ارائه می دهد: خانه سه بعدی با 200000 یورو یارانه دریافتی ساخته می شود. سایر پروژه ها نیز در مرحله چاپ هستند. “

توماس ایمباچر ، مدیر نوآوری و بازاریابی در PERI GmbH می گوید: “ساخت ساختمان مسکونی چاپ سه بعدی نقطه عطفی برای فناوری چاپ سه بعدی است.” “ما بسیار مطمئن هستیم که چاپ  در صنعت ساخت و ساز در بخشهای خاصی از بازار طی سالهای آینده اهمیت فزاینده ای خواهد یافت و دارای پتانسیل قابل توجهی است. سایر پروژه های چاپی منازل مسکونی اکنون در آلمان در دست تهیه است. ما افتخار می کنیم که مشارکت PERI در پروژه بکوم باعث شده است که ما یک پیشگام و پیشرو این روش ساخت جدید باشیم. “

دکتر فابیان کراخت ، مدیر امور مالی و سازمان و سخنگوی هیئت مدیره گروه می گوید: ” ما خود را به عنوان یک مبتکر برتر در بازارها می بینیم.” “سرمایه گذاری هوشمندانه در شرکت های نوپایی که راه حل های جدیدی در بازارهای ما ارائه می دهند ، جنبه دیگری از آن است. چاپ سه بعدی یک بخش تجاری است که از این سبد سرمایه گذاری بیرون آمده و اکنون به بازار راه یافته است. داستان موفقیت در بکوم اعتبار است که ما رویکرد درستی را اتخاذ کرده ایم. “

“چاپ سه بعدی ساختاری اساساً نحوه ساخت و روند ساخت مسکونی را تغییر می دهد. از آنجا که این اولین ساختمان در نوع خود است ، ما در حال ساختن نقطه چاپ با سرعت کمتری از آنچه در واقع امکان پذیر است ، هستیم. ”

مدیر تولید و زنجیره تامین در  در این شرکت می گوید ما می خواهیم از این فرصت استفاده كنیم و در فعالیتهای روزمره تجربه بیشتری بدست آوریم زیرا این امر به ما كمك می كند تا در پروژه چاپ بعدی از پتانسیل كاهش هزینه فن آوری خود تا حد بیشتری استفاده كنیم.

این ساختمان توسط مهندسی MENSE-KORTE + Architekten برنامه ریزی شده است و مشتری Hous3Druck GmbH است. “فرآیند چاپ بتن در هنگام طراحی ساختمان ها درجه بالایی از آزادی را به ما طراحان می دهد. با روشهای معمول ساخت و ساز ، این فقط با هزینه های مالی زیاد امکان پذیر است. ” وی افزود: “ما با ساختمان مسكونی چاپ شده خود در بكوم ، پتانسیل روند چاپ ساخت را نشان می دهیم. این برای تیم ما یک امتیاز بزرگ است که اولین پروژه ساخت مسکونی با چاپ سه بعدی را در آلمان انجام می دهند. ما به زنده ماندن فناوری چاپ ساخت در آینده برای بخش ساخت و ساز ایمان داریم و در حال حاضر پروژه های چاپ سه بعدی دیگری را نیز در برنامه خود داریم. “

PERI 3d prints the first residential building in Germany

فناوری چاپ و مواد

مواد “i.tech 3D” مورد استفاده در فرآیند چاپ توسط هایدلبرگ سیمان به طور خاص برای چاپ سه بعدی تهیه شده است. ویژگی های آن متناسب با نیازهای خاص چاپ سه بعدی است و کاملاً با چاپگر BOD2 کار می کند. این تضمین می کند که پیشرفت مداوم در طول پروژه ساخت انجام شده است.

این ساختمان از دیواره های حفره ای با پوست سه گانه تشکیل شده است که با یک ترکیب عایق پر شده است. در طی فرآیند چاپ ، چاپگر لوله ها و اتصالات آب ، برق و غیره را در نظر می گیرد که قرار است دیرتر انجام شود. BOD2 به گونه ای گواهی شده است که امکان انجام کار در منطقه چاپ در حین چاپ وجود دارد. این بدان معنی است که کارهای دستی ، مانند نصب لوله ها و اتصالات ، به راحتی می توانند در فرآیند چاپ ادغام شوند.

برای اجرای کارهای چاپگر فقط به دو اپراتور نیاز است. هد چاپ و نتایج چاپ توسط دوربین کنترل می شود. با سرعت 1 متر بر ثانیه ، BOD2 در حال حاضر سریعترین چاپگر ساخت سه بعدی موجود در بازار است.

https://highways.today

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *