نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 11:30 ق.ظ

BS 8001 استاندارد جدید برای اقتصاد

Executive Briefing: BS 8001 – a Guide | BSI

به نقل از سایت استاندارد انگلیس

مدل اقتصادی کنونی ما تحت سلطه یک رویکرد خطی برای مصرف و تولید است ، جایی که مواد رشد می کنند یا استخراج می شوند ، سپس کالاهایی ساخته می شوند که مورد استفاده قرار می گیرند و سپس دفع  می شوند. در حالی که اقتصاد دایره ای – جایی که منابع با بالاترین کیفیت خود بازیابی می شوند و تا زمانی که ممکن است در گردش می مانند – مفهوم جدیدی نیست ، اما در سال های اخیر به دلیل کسب و کارهای بیشتری که به دنبال جایگزینی برای وضعیت فعلی ما هستند ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.  حالا مدل اقتصادی قدیمی را کنار بگذارید.

یک رویه دایره ای تر به دنبال جدا کردن رشد اقتصادی از مصرف منابع است. این  موضوع می تواند به غلبه بر فشارها ی حاصل از رشد تخمینی طبقه متوسط ​​جهانی کمک کند. انتقال به این مدل می تواند فرصت های اقتصادی و اشتغال جدیدی ایجاد کند و از طریق بهبود استفاده از منابع ، مزایای زیست محیطی ایجاد کند.

اقتصاد دایره ای پیچیده است و اطلاعات فنی و نظری زیادی در مورد آن وجود دارد. آنچه از دست رفته است ، چارچوب عملی برای کمک به سازمانها در جهت ساده سازی و شناسایی موارد مرتبط با آنها است.

BS 8001  در حال توسعه جهانی است

ما قبلاً تعدادی استاندارد تهیه کرده ایم که از پیشگیری از زباله ، بهره وری منابع ، طراحی زیست محیطی و بازآفرینی پشتیبانی می کنند ، اما تشخیص می دهیم که هیچ استانداردی وجود ندارد که کاملاً معادل مفهوم اقتصاد دایره ای و مدیریت منابع باشد.

اولین تصمیم کمیته تدوین استاندارد چارچوبی برای “اجرای اصول اقتصاد دایره ای در سازمان ها” بود.که دامنه وسیعی داشت و ، بر اصول و دستورالعملهای اساسی در طول سال 2015 توافق شد و در نوامبر همان سال هیئت تدوین پیش نویس کوچکتری برای توسعه استاندارد واقعی در یک بازه زمانی 18 ماهه تشکیل شد.

با توجه به ماهیت و مشخصات استاندارد و عدم استاندارد سازی در این زمینه ، BSI بسیار سپاسگزار بود که برخی از بودجه های BEIS را برای کمک به پیشرفت توسعه استاندارد  آزمایشی  عناصر اصلی تأمین کند. در این مرحله آزمایشی ، چه در داخل انگلیس و چه در خارج از کشور ، از مشاغل و سازمانهای مختلف از بخشها و اندازه های مختلف استفاده شد تا اطمینان حاصل شود که استاندارد نیازهای آنها را برای راهنمایی و توصیه های عملی برآورده می کند.

BS 8001 که در ماه مه سال 2017 منتشر شد ، اولین چارچوب عملی و راهنما در نوع خود برای سازمان ها برای اجرای اصول اقتصاد دایره ای است و به صورت مکتوب نوشته شده است تا بتواند در هر کجای دنیا که باشد مورد استفاده قرار گیرد. این برنامه برای هر سازمانی ، صرف نظر از محل ، اندازه ، بخش و نوع در نظر گرفته شده است.  این برای کسانی که سطح مختلف دانش و درک اقتصاد چرخشی دارند مفید خواهد بود. این روش های عملی برای اطمینان از “برد سریع” از طریق کمک به سازمانها برای بازنگری کلی در مورد نحوه مدیریت منابع خود برای افزایش منافع مالی ، زیست محیطی و اجتماعی را فراهم می کند.

برای دریافت این گزارش اینجا کلیک کنید.

https://www.bsigroup.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *