نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 8:32 ق.ظ

توجه واقعی ما به گوشی هایمان اکنون قابل اندازه گیری است

child iphone

توسط Daniel Meierhans ، ETH زوریخ30 سپتامبر 2020

ما می خواهیم مطمئن شویم که تلفن هایمان دیگر در لحظه اشتباه مزاحمتی برای ما ایجاد نمی کنند. برای رسیدن به این هدف ، ابتدا باید بهتر درک کنیم که توجه ما هنگام استفاده از تلفن های هوشمند کجاست. دانشمندان کامپیوتر در ETH اکنون سیستمی را ایجاد کرده اند که برای اولین بار تماس چشمی با نمایشگر را در موقعیت های روزمره ثبت می کند. جامعه شناسان و متخصصان پزشکی نیز می توانند از این امر بهره مند شوند.

چند بار در روز تلفن هوشمند خود را روشن می کنید؟ چه مدت صفحه روشن است و چه مدت از برنامه های مختلف استفاده می شود؟ هر تلفن هوشمند مدرن این داده ها را به طور خودکار جمع آوری می کند و تحت عناوینی مانند “سلامتی دیجیتالی” در دسترس کاربر قرار می دهد. اما همه زمان استفاده از صفحه و برنامه برابر نیستند. گاهی اوقات ما مدت طولانی به طور کامل بر روی چیزی تمرکز می کنیم ، در حالی که در بعضی مواقع فقط به طور مختصر به صفحه نگاه می کنیم یا چندین بار حواسمان به حوادث اطرافمان پرت می شود. و گاهی اوقات ما اصلاً به تلفن هوشمند خود نگاه نمی کنیم ، زیرا به طور اتفاقی آن را فعال کرده ایم.

Mihai Bâce توضیح می دهد: “میزان توجهی كه ما به تلفن های هوشمند خود داریم می تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد ،” اما این هرگز در شرایط زندگی روزمره مورد بررسی قرار نگرفته است. وی همراه با یک دانشجوی کارشناسی ارشد و یک استاد از دانشگاه اشتوتگارت ، Bâce ، که دانشجوی دکترای موسسه ETH Zurich برای سیستم های تعاملی هوشمند است ، سیستمی را برای اندازه گیری توجه بصری به تلفن هوشمند در طول روز عادی کاربر در طول روز ایجاد کرده است. پیش از این ، محققان مجبور بودند از دستگاه اندازه گیری دست و پاگیر با ردیاب چشم استفاده کنند یا از شرکت کنندگان بخواهند نظرسنجی ها را پر کنند ، که در بهترین حالت فقط می تواند زندگی طبیعی را بصورت تقریبی بداند.

Bâce می گوید ، درک توجه کاربر یکی از مهمترین چالش های موجود در مسیر رابط کاربر آینده تلفن همراه است. این موضوع باید مورد توجه باشد و به طور خودکار نیازهای فعلی و وضعیتی را که در آن قرار داریم در نظر بگیرند. بعنوان مثال ، دیگر نیازی به تنظیم دستی “مزاحم نشوید” برای جلوگیری از جدا شدن از فعالیت متمرکز توسط یک اعلان غیر مهم نیست .

به نظر می رسد که این نوع فناوری هر روز بیشتر ضروری می شود . تحقیقات Bâce نشان می دهد که توجه بصری ما به تلفن های هوشمند در حال حاضر بسیار پراکنده است.

به طور متوسط ​​، تماس چشمی با صفحه نمایش تنها هفت ثانیه قبل از منحرف شدن نگاه ادامه دارد – و این اتفاق هر بار که قفل تلفن باز می شود ، چهار بار و هر بار حدود دو ثانیه اتفاق می افتد.

سطح حواس پرتی کاربر به شخصیت فردی وی ، به محیط و نوع برنامه ای که در حال حاضر استفاده می کند بستگی دارد. به عنوان مثال ، برنامه های پزشکی یا آنهایی که برای آموزش استفاده می شوند توجه مردم را بهتر از برنامه های سرگرمی حفظ می کنند.

مبانی تحقیق در حوزه های مختلف

با این حال ، برای Bâce ، ارزش اصلی کار او فقط در نتایج تحقیقات مشخصی نیست که می توان با استفاده از این سیستم بدست آورد: “مهمتر از همه ، ما می خواهیم سیستم ما زمینه ای برای دانشمندان دیگر فراهم کند. بنابراین ما همه الگوریتم ها علاوه بر تمام داده های ویدیویی ما ن را منتشر خواهیم کرد. “

توسعه دهندگان برنامه تنها کسانی نیستند که می توانند در آینده سود ببرند: جامعه شناسان یا روانشناسان همچنین می توانند با استفاده از این سیستم مطالعاتی راجع به تأثیر عوامل مختلف بر توجه را بدون هزینه فنی زیادی انجام دهند. حوزه پزشکی همچنین می تواند از این فناوری استفاده کند: به عنوان مثال ، تغییرات در توجه می تواند هنگام کنترل بیماران بررسی شود ، و می تواند به پیشرفت های مشکل ساز اشاره کند.

هنگام توسعه سیستم ، از برنامه ای استفاده شد که علاوه بر ضبط فیلم با استفاده از دوربین جلویی در هر بار باز شدن قفل تلفن و جمع آوری حسگر و متادیتای مختلف به صورت موازی ، دارای ویژگی های محافظت از داده و  مورد تأیید بود.

زیرساخت چالش بزرگی بود

در یک آزمایش اولیه با 32 شرکت کننده و در طی بیش از دو هفته ، محققان توالی های ویدئویی را در مجموع 472 ساعت ضبط کردند و سپس آنها را با استفاده از یک سیستم نوآورانه تشخیص تماس چشمی ارزیابی کردند. اندازه فیلم های منفرد می تواند تا چند صد مگابایت باشد ، به این معنی که فضای ذخیره سازی زیادی در تلفن های هوشمند مورد نیاز است و زمان بارگذاری نیز به همین ترتیب طولانی است. این یکی از بزرگترین چالش ها بود.

از آنجا که کاربران به سرعت برنامه هایی را که در زندگی روزمره آنها تداخل ایجاد می کند خاموش یا به حداقل می رسانند ، باید مکانیسم هایی برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد بر روی حافظه تلفن هوشمند یا مسدود کردن ظرفیت انتقال آن پیدا شود.

حفاظت از داده ها نیز باید همیشه تضمین شود – فقط محتوایی که صریحاً توسط کاربران با استفاده از مو لفه بررسی منتشر شده است ، می تواند در سرور ارزیابی بارگذاری شود. Bâce توضیح می دهد: “این برنامه توسط کمیسیون اخلاق ETH زوریخ بررسی شد و ما نیز به عمد هیچ تشخیص چهره ای را انجام نمی دهیم. ما فقط تماس چشمی با صفحه  را در حال بررسی هستیم.”

تلفن های هوشمند لزوماً برای درک بهتر مردم و نیازهای آنها در آینده مجبور به ارزیابی داده های حساس شخصی نیستند. اما این سیستم دانشمندان رایانه می تواند از طریق تشخیص خودکار سطح توجه افراد به دستیابی به این هدف کمک کند. https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *