نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:20 ب.ظ

پیاده رو های دیجیتال برای افزایش اتصال آمازون به محله ها

Amazon Sidewalk to boost neighborhood connectivity

توسط پیتر گراد ، 22 سپتامبر 2020

هیلاری کلینتون ، رقیب پیشین ریاست جمهوری ، کتابی با عنوان “دهکده های برتر” را نوشت که درباره جوامعی است که برای رفاه یکدیگر همکاری می کنند.

اگر آمازون بخواهد به دنبال اطلاعیه سرویس جدیدی در این هفته کتابی بنویسد ، می تواند آن را ” پیاده رو های برتر” عنوان کند.

آمازون که به فروش کتاب ، اثاثیه منزل ، وسایل الکترونیکی ، اتومبیل ، دارو ، هواپیماهای بدون سرنشین ، گرمالین حیوانات خانگی چیا ، شناورهای بادی و روبالشتی های نیکلاس کیج اکتفا نمی کند ، این بار با ورود به شبکه های محله ای می کوشد تا دامنه بازار خود را حتی بیشتر گسترش دهد.

آمازون اعلام کرده است که در حال آماده سازی برای رونمایی از برنامه پیاده رو ها است ، یک برنامه شبکه ای که به کاربران امکان می دهد اتصال را به دستگاه های هوشمندی که باید به خارج از محدوده خانه دسترسی داشته باشند ، گسترش دهند. پیاده روها می توانند با استفاده از پهنای باند استفاده نشده از شبکه های همسایه ها ، با استفاده از یک بلوتوث انرژی پایین در طیف 900 مگاهرتز و سایر فرکانس ها ،این اتصال را افزایش دهند.

به عنوان مثال ، اگر خانواده ای در حیاط خانه یک سیستم موسیقی بی سیم راه اندازی کند ، ممکن است از دسترس شبکه خانگی آنها خارج باشد. پیاده رو قسمت کوچکی از پهنای باند اطراف را می گیرد و اتصال را فعال می کند.

پیاده رو با طیف وسیعی از دستگاه ها کار خواهد کرد. تاکنون Amazon Echo ، دوربین های نظارتی Ring و ردیاب های دیجیتال Tileکه با یکدیگر سازگار هستند را فعال نموده است. برای ایجاد اتصال به این سیستم  هیچ گونه هزینه ای ندارد.

این قابلیت  تا مناطق دوری از خانه امکان پذیر است. اگر کلیدهای خانه متصل به ردیاب را گم کنید ، شبکه پیاده رو محله به شما امکان می دهد آنها را بسیار فراتر از محدوده خانه خود شناسایی کنید.

مشارکت  افراد دارندگان دستگاههای سازگار با پیاده رو بصورت داوطلبانه است. کسانی که شرکت می کنند نباید نگران باشند که دیگرانپهنای باند بیش از حد را سرقت میکنند ، زیرا کلاهک های Sidewalk پهنای باند را با 500 مگابایت  را بصورت اعتباری گرفته و محدودیت های بارگذاری دقیق را تعیین می کنند.

شاید بزرگترین مانع پیاده روها غلبه بر نگرانی های مردم درباره حریم خصوصی باشد. در یک مقاله در وبلاگ آمازون آمده است که مسئله حفظ حریم خصوصی یک امر”اساسی” است.

آمازون گفته: “برای مشتریانی که پهنای باند خود را با همسایگان خود انتخاب می کنند ، باید اطمینان حاصل شود که دارندگان دستگاه های دیگر نمی توانند داده های ارسالی از دستگاه های شما را مشاهده کنند.” “شبکه پیاده رو از سه لایه رمزگذاری استفاده می کند تا داده های به اشتراک گذاشته شده از طریق شبکه را ایمن نگه دارد و برای همه برنامه ها و دستگاه هایی که از شبکه استفاده می کنند ، همان استانداردهای رمزگذاری قوی لازم است.”

آمازون همچنین گفته که تمام اطلاعات مسیریابی هر 24 ساعت پاک می شوند ، شناسه های دستگاه به طور منظم تعویض می شوند و از سایر ابزارهای رمزنگاری برای اطمینان از حریم خصوصی استفاده می شود.

پیاده رو می تواند موقعیت مفیدی باشد که در آن یک خانه انرژی خود را از دست می دهد – دستگاه های امنیتی با پهنای باند قرض شده کارایی خود را حفظ می کنند. همچنین ممکن است برای یافتن حیوانات خانگی گمشده یا ردیابی وسایل دزدیده شده استفاده شود.

آمازون همچنین اعلام کرد که یک برنامه آزمایشی را با استفاده از شبکه Sidewalk با صلیب سرخ برای ردیابی منابع جمع آوری خون بین مراکز توزیع و سایت های اهدا انجام خواهد داد.

پیش بینی می شود پیاده رو تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. دارندگان Ring Floodlight و Spotlight Cams اعلان های ایمیلی را در مورد نحوه شرکت و تنظیم تنظیمات برگزیده کنترل دریافت می کنند

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *