نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 9:19 ب.ظ

نوآوری کوانتومی چیست؟

Residential neighborhood at night with lightening strikes.



روز جسیکا | 16 ژانویه 2020
محله ای مسکونی در شبی با اعتصابات آرام .مانند یک حمله صاعقه ، نوآوری کوانتومی اغلب در مواقعی اتفاق می افتد که حداقل انتظار در مورد آن می رود.

ما به نوعی از نوآوری عادت کرده ایم . نوع آهسته و افزایشی ، در فرایندی که ویژگی های جدید اضافه می شوند و ویژگی های قبلی اصلاح و به روز می شوند. اما در مورد نوع دیگر آن ، نوعی که چیزی خارق العاده از جایی خاص بیرون می آید  چه فکر می کنید ؟ آیا این “نوآوری کوانتومی” است.

نوآوری کوانتومی مانند رعد و برق

“نوآوری کوانتومی” بهتر است به عنوان محصولی تعریف شود که ترکیبی از فن آوری های گذشته است ولی کاملاً غیر منتظره ساخته شود. خودرو را در نظر بگیرید. بسیاری از فن آوری های ایجاد شده در خودرو در اختراعات قبلی مورد استفاده قرار گرفته بود. تنها زمانی که این فناوری ها به روشی جدید ترکیب شدند ، نوآوری کوانتومی رخ داد.

نوآوری کوانتومی تأثیرات مداومی دارد. اختراع اتومبیل طیف وسیعی از عوارض جانبی غیر منتظره را در همه چیز از برنامه ریزی شهری گرفته تا سیستم های مالی را بدنبال داشته است.

نوآوری کوانتومی همچنین می تواند باعث گرفتاری هایی نیز بشود.  در این زمان برای اثبات این امر به دنبال قوانینی نباشید که سرعت خودروها را به 15 مایل در ساعت محدود می کنند.

سرانجام ، نوآوری های کوانتومی منجر به نوآوری های جدیدی در آینده می شوند. در خصوص اتومبیل سال ها بود که دکتر استاپ تحقیقات خود را در مورد اثرات شتاب و کاهش سرعت سریع بر روی بدن انسان برای نیروی هوایی آغاز کرده بود. کار های وی نحوه مشاهده رفتار اتومبیل ها و به همین ترتیب نحوه زنده ماندن در برابر تصادفات را کاملاً تغییر داد. بخشی از دلیل طولانی زندگی ما این است که به لطف تحقیقات او ، ایمنی در پشت فرمان برای راننده موجود شده است.

اما دو سوال در مورد نوآوری کوانتومی باقی می ماند . آیا می توانید آن را کنار بگذارید ، و وقتی شخص دیگری درمورد آن کار می کند چه باید بکنید؟
بعضی اوقات یک تغییر ناگهانی یا یک چرخش غیر منتظره نتایج چشمگیری دارد.

شایان ذکر است که نوآوری کوانتومی اغلب می تواند مسئله ادراک باشد. تمام عناصر بسیاری از نوآوری های کوانتومی سالها ، گاهی دهه ها ، قبل از اینکه کسی به فکر ترکیب آنها باشد ، یا قبل از اینکه زیرساخت هایی برای حمایت از آنها وجود داشته باشد ، موجود بوده اند. غالباً نوآوری در خود ایده نیست بلکه در غلبه بر چالش هایی است که مانع از تحقق آن شده است.

بنابراین هنگامی که به دنبال نوآوری کوانتومی هستید ، با زیر سوال بردن فرضیات اساسی خود شروع کنید. اگر همیشه کاری را به روشی خاص انجام داده اید ، از خود بپرسید چرا؟ اگر چیزی خیلی گران بوده است ، آیا به نوعی تغییر کرده است؟ اگر  این نوآوری قبلاً برای مدل تجاری شما کار نمی کرد ، آیا مدل شما تغییر کرده است؟

البته ، این پرسش پیش می آید که اگر شخص دیگری ابتدا به آن موضوع دست یابد ، چه اتفاقی می افتد. باز هم سوال این نیست که “آیا می توانیم از نوآوری آنها تقلید کنیم؟” اگر می خواهید یک رهبر باقی بمانید ، در عوض به فرضیاتی که آنها  می پرسند توجه کنید و از آنجا کار را شروع کنید. آنها چه “قوانینی” را نقض کردند؟ آنها چه خطراتی را پذیرفتند؟ آنها از چه رویکردهایی استفاده کردند که برای تجارت شما منطقی باشد؟

کسب و کارهاییکه به واسطه نوآوری کوانتومی غافلگیر شده اند ، معمولاً باید از خود پرسشهای سختی راجع به نحوه فعالیت ، دلیل قرار گرفتن دروضعیت عقب ماندگی و چگونگی بازیابی وضعیت از دست رفته بپرسند. بعضی اوقات این موارد پاسخهایی دارند که دریافتن آنها دشوار است ، اما این پرسشها آنها را از اهمیت بیشتری برخوردار می کند.

نوآوری کوانتومی نادر است ، اما وقتی بوجود می آید ، هیچ چیز کاملاً مشابه قبل نیست.

https://ideascale.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *