نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:02 ق.ظ

چرا هر سازمان به یک استراتژی واقعیت افزوده نیاز دارد؟

    Michael E. PorterJames E. Heppelmann

بین داده های دیجیتال در دسترس ما و دنیای فیزیکی که ما از آن استفاده می کنیم ، یک ارتباط اساسی وجود دارد. در حالی که واقعیت سه بعدی است ، داده هایی که اکنون باید آنها را به تصمیم گیری ها و اقدامات خود ارتباط دهیم در صفحات دو بعدی به دام می افتند. این فاصله بین دنیای واقعی و دیجیتال توانایی ما را برای استفاده از فضای اطلاعاتی و دانشهای تولید شده توسط میلیارد ها محصول هوشمند و متصل (SCP) در سراسر جهان محدود می کند. Secure, Contain and Protect

واقعیت افزوده ، مجموعه ای از فناوری هایی است که داده ها و تصاویر دیجیتالی را بر دنیای فیزیکی مستقر می کند ، نوید پر کردن این شکاف و انتشار قابلیت های غیرقابل استفاده و منحصر به فرد انسانی را می دهد. اما هوش مصنوعی اگرچه هنوز در مراحل ابتدایی خود می باشد  ، برای ورود به جریان اصلی آماده است. طبق یک تخمین ، میزان هزینه در فن آوری هوش مصنوعی در سال 2020 به 60 میلیارد دلار خواهد رسید. هوش مصنوعی بر شرکت ها در هر صنعت و بسیاری از سازمان های دیگر ، از دانشگاه گرفته تا نهاد های اجتماعی تأثیر می گذارد. در ماهها و سالهای آینده ، نحوه یادگیری ، تصمیم گیری و تعامل با دنیای فیزیکی را تغییر خواهد داد. همچنین نحوه عملکرد شرکتها با مشتریان ، آموزش کارمندان ، طراحی و ایجاد محصولات و مدیریت زنجیره های ارزش آنها و در نهایت نحوه رقابت آنها تغییر خواهد کرد.

در این مقاله ما توصیف می کنیم که هوش مصنوعی چیست ، فناوری و کاربردهای در حال تحول آن و اینکه چرا اینقدر مهم است. اهمیت آن با افزایش تکثیر SCP بصورت نمایی رشد می کند ، زیرا قدرت آنها برای ایجاد ارزش و تغییر شکل مجدد رقابت را تقویت می کند. هوش مصنوعی به یک واسط جدید بین انسانها و ماشین ها تبدیل خواهد شد ، و دنیاهای دیجیتالی و فیزیکی را می سازد. در حالی که چالش ها برای استفاده از آن همچنان باقی مانده است ، سازمان های پیشگام مانند آمازون ، فیس بوک ، جنرال الکتریک ، مایو کلینیک و نیروی دریایی ایالات متحده در حال حاضر هوش مصنوعی را اجرا می کنند و تأثیر عمده ای بر کیفیت و بهره وری می بینند. در اینجا ما یک نقشه راه برای چگونگی استقرار هوش مصنوعی در شرکت ها  را ارائه می دهیم و گزینه های مهم پیش روی آنها را در ادغام آن در استراتژی و عملیات توضیح می دهیم.

واقعیت افزوده چیست؟

برنامه های ایزوله شده هوش مصنوعی حدود ده ها سال است که وجود دارند ، اما اخیراً فناوری های مورد نیاز برای رونق بخشیدن به پتانسیل های آن مورد استفاده قرار گرفته است. در کل ، هوش مصنوعی حجمی از داده ها و تجزیه و تحلیل ها را به تصاویر یا انیمیشن هایی که با دنیای واقعی تطابق داده شده اند ، تبدیل می کند. امروزه بیشتر برنامه های هوش مصنوعی از طریق دستگاه های تلفن همراه تحویل ارایه می شوند ، اما تحویل موارد  فزاینده ای از پوشیدنی های بدون استفاده از دست ، مانند نمایشگرهای  متصل به سر و یا عینک های هوشمند تغییر می یابد. اگرچه بسیاری از افراد با برنامه های سرگرمی ساده هوش مصنوعی ، مانند فیلترهای Snapchat و بازی Pokémon Go آشنا هستند ، هوش مصنوعی به روشهای بسیار مهمتری در هر دو زمینه مصرفی شخصی و کسب و کارها به کار گرفته می شود. به عنوان مثال ، نمایشگرهای هوش مصنوعی “head-up” که ناوبری ، هشدار برخورد و سایر اطلاعات را مستقیماً در خط دید رانندگان قرار می دهند ، اکنون در ده ها مدل اتومبیل موجود هستند. دستگاه های پوشیدنی هوش مصنوعی برای کارگران کارخانه که دستورالعمل تولید یا مونتاژ را انجام می دهند در هزاران شرکت در حال هدایت هستند. هوش مصنوعی در حال تکمیل یا جایگزینی کتابچه های راهنمای سنتی و روش های آموزشی با سرعتی بیشتر می باشند.

به طور گسترده تر ، هوش مصنوعی یک الگوی ارایه اطلاعات  بصورت جدید را قادر می سازد ، که ما معتقدیم تأثیر عمیقی در ساختار ، مدیریت و تحویل داده ها در اینترنت خواهد داشت. گرچه در فضای وب نحوه جمع آوری ، انتقال و دستیابی به اطلاعات را تغییر داده است ، مدل آن برای ذخیره سازی و تحویل داده ها  بر روی صفحه های مسطح دارای محدودیت های عمده ای است. این امر به افرادی نیاز دارد تا اطلاعات ذهنی 2 بعدی را برای استفاده در دنیای 3 بعدی تبدیل کنند. این  موضوع همیشه آسان نیست ، زیرا هرکسی که از یک کتابچه راهنمای استفاده برای تعمیر دستگاه چاپگر دفتر استفاده کرده است ، این مشکل را می داند. با قرار دادن اطلاعات دیجیتالی به طور مستقیم بر روی اشیاء واقعی یا محیط ، هوش مصنوعی به افراد امکان می دهد تا بطور همزمان فضای فیزیکی و دیجیتالی را پردازش کنند و نیاز به  واسطه برای این دو را از بین می برد. این توانایی ما را در جذب سریع و دقیق اطلاعات ، تصمیم گیری و انجام کارهای مورد نیاز به سرعت و کارآمد بهبود می بخشد.

نمایشگرهای هوش مصنوعی در اتومبیل ، نمونه بارز این موضوع است. تا همین اواخر رانندگانی که از سیستم ناوبری GPS استفاده می کردند می بایست به نقشه ای روی صفحه صاف نگاه کنند و سپس بفهمند که چگونه می توانند آن را در دنیای واقعی بکار گیرند. به عنوان مثال ، برای خروج صحیح از یک خیابان شلوغ ، راننده می بایست نگاه خود را بین جاده و صفحه تغییر دهد و از نظر ذهنی تصویر را روی نقشه به دور برگردان مناسب وصل کند. نمایشگرهای هوش مصنوعی تصاویر ناوبری سرپیچ خروجی را مستقیماً بر روی آنچه راننده از جلوی شیشه جلو می بیند قرار می دهند. این کار باعث کاهش تلاش ذهنی در استفاده از اطلاعات ، جلوگیری از حواس پرتی و به حداقل رساندن خطای راننده می شود و افراد را به سمت تمرکز در جاده آزاد میگذارد.

یک کارمند در شرکت تجهیزات کشاورزی Agco دستورالعمل های هوش مصنوعی را برای کار روی Valvestack هیدرولیک تراکتور مشاهده می کند.

هوش مصنوعی در حال پیشرفت در بازارهای مصرفی است ، اما تأثیر ظهور آن بر عملکرد انسان در مکانهای صنعتی حتی بیشتر است. در نظر بگیرید که چگونه کشتی سازی نیوپورت که  کشتی های حامل هواپیماهای نیروی دریایی ایالات متحده را طراحی و ساخته است ، از هوش مصنوعی در پایان مراحل ساخت خود برای بازرسی از یک کشتی استفاده می کند ، و برای حذف سازه های ساختمانی فولادی که جزئی از حامل نهایی نیستند ، استفاده می کند. از نظر تاریخی ، مهندسان مجبور بودند دائما کشتی واقعی را با طرحهای پیچیده 2 بعدی مقایسه کنند. اما با استفاده از هوش مصنوعی ، آنها می توانند طراحی نهایی پیاده سازی شده در کشتی را مشاهده کنند ، که زمان بازرسی را از 36 ساعت به 90 دقیقه کاهش می دهد. به طور کلی ، صرفه جویی در زمان به میزان  25٪ یا بیشتر از آن برای کارهای تولیدی با استفاده از هوش مصنوعی امری معمولی است.

قابلیت های کلیدی هوش مصنوعی

همانطور که قبلاً در مطالبی توضیح داده ایم SCP هایی که در خانه ها ، محل های کار و کارخانه ها پخش می شوند ، به کاربران اجازه می دهند عملکرد و شرایط محصول را در زمان واقعی ، کنترل و نظارت کنند.  شما می توانید عملیات تولید محصول از راه دور را سفارشی کنید و با استفاده از داده های زمان واقعی عملکرد محصول را بهینه کرده و در برخی موارد ، هوشمندی و اتصال به SCP اجازه می دهد تا کاملاً  این کار خودمختار باشد.

هوش مصنوعی با قدرت ، ارزش ایجاد شده توسط این قابلیت ها را زیاد تر می کند. به طور خاص ، چگونگی تجسم کاربران را بهبود می بخشد و بنابراین به همه داده های مانیتورینگ جدید ، نحوه دریافت و پیروی از دستورالعمل ها و راهنمایی های مربوط به عملکرد محصول و حتی نحوه تعامل و کنترل محصولات خودشان ، بهبود می یابد.

تجسم

برنامه های هوش مصنوعی نوعی چشم انداز اشعه ایکس را ارائه می دهند و ویژگی های داخلی را آشکار می کنند که دیدن آن در غیر این صورت دشوار خواهد بود. به عنوان مثال ، در شرکت تجهیزات پزشکی AccuVein ، فناوری هوش مصنوعی علایم حرارتی رگ های بیمار را به تصویری که روی پوست قرار گرفته است ، تبدیل می کند و باعث می شود پزشکان رگها  را راحت تر پیدا کنند. این به طور چشمگیری میزان موفقیت در جراحی های جریان خون و سایر روش های عروقی را بهبود می بخشد. هوش مصنوعی بیش از سه برابر احتمال موفقیت در اولین آنژیو را کاهش می دهد و نیاز به “افزایش” (به عنوان مثال درخواست کمک) را 45٪ کاهش می دهد.

Bosch Rexroth ، تولید کننده جهانی واحدهای نیرو و كنترل مورد استفاده در ساخت و ساز ، از تجسم پیشرفته هوش مصنوعی برای نشان دادن طراحی و قابلیت های واحد هیدرولیك هوشمند ، متصل به CytroPac خود ، استفاده می كند. این برنامه هوش مصنوعی به مشتریان این امکان را می دهد تا نمایش های 3 بعدی از گزینه های پمپ و خنک کننده داخلی واحد را در پیکربندی های مختلف و نحوه قرارگیری زیر سیستم ها در کنار یکدیگر مشاهده کنند.

تجسم

یک نمایشگاه هوش مصنوعی که توسط مایکروسافت و Volvo ساخته شده است ، نمای اشعه ایکس از موتور خودرویی و بدنه اتومبیل را فراهم می کند.

هوش مصنوعی در زمان حاضر در حال تعریف دوباره ، آموزش و مربیگری است. این کارکردهای مهم ، که بهره‌وری نیروی کار را بهبود می بخشد ، ذاتاً پرهزینه‌ و پرتحرک هستند و معمولاً نتایج ناهمواری را به همراه دارند. به عنوان مثال ، پیروی از  دستورالعمل های مکتوب برای کارهای مونتاژ ، اغلب سخت و وقت گیر است. فیلمهای آموزشی استاندارد تعاملی نیستند و نمی توانند با نیازهای یادگیری فردی سازگار باشند. آموزش حضوری گران قیمت است و دانش آموزان و معلمان را ملزم به ملاقات در یک سایت مشترک و گاهاً بصورت مکرر می کند. و اگر وسایلی که به آنها آموزش می دهند در دسترس نباشد ، ممکن است آنها به آموزش های اضافی نیاز داشته باشند تا آنچه را که آموخته اند به یک زمینه واقعی انتقال دهند.

هوش مصنوعی با ارائه راهنمایی بصری در زمان واقعی ، در محل ، گام به گام درمورد کارهایی نظیر مونتاژ محصول ، عملکرد دستگاه و انتخاب انبار ، به این موارد می پردازد. به عنوان مثال ، عکسها و طرح های پیچیده 2 بعدی یک رویه در یک کتابچه راهنما ، به هولوگرام های 3 بعدی تعاملی تبدیل می شوند که در طی مراحل لازم ، کاربر را هدایت می کنند. در این حالت جای کمی برای تخیل یا تفسیر باقی مانده است.

کلینت فورد

در شرکت بوئینگ ، آموزش هوش مصنوعی تأثیر چشمگیری بر بهره وری و کیفیت مراحل ساخت هواپیماهای پیچیده داشته است. در یک مطالعه ، بوئینگ ، از هوش مصنوعی برای راهنمایی کارآموزان طی 50 مرحله مورد نیاز برای مونتاژ یک بخش از بال هواپیما که شامل 30 قسمت بود استفاده شد. با کمک هوش مصنوعی ، کارآموزان کار را در 35٪ زمان کمتر نسبت به کارآموزان با استفاده از نقشه ها و اسناد سنتی 2 بعدی انجام دادند. تعداد کارآموزان با تجربه اندک یا کم تجربه ای که می توانستند بطور صحیح این عملیات را انجام دهند ، اولین بار 90٪ افزایش یافته است.

دستگاه های دارای قابلیت هوش مصنوعی نیز می توانند آنچه را که یک کاربر در سایت مشاهده می کند ، به یک متخصص از راه دور منتقل کند ، که می تواند با راهنمایی فوری پاسخ دهد. در واقع ، این بلافاصله بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی ، متخصص را در کنارکاربر قرار می دهد. این توانایی نه تنها عملکرد کارگران را بهبود می بخشد بلکه باعث کاهش قابل ملاحظه ای در هزینه ها می شود ، همانطور که شرکت لی ، که سیستم های ساخت و فروش و خدمات را می فروشد ، به آن پی برد ه و از هوش مصنوعی برای کمک به تکنسین های منطقه خود در نصب و تعمیرات استفاده می کند. یک متخصص از راه دور می تواند ببیند که این فناوری از طریق دستگاه هوش مصنوعی خود چه چیزی را مشاهده می کند ، این امر فناوری را از طریق کارهایی که انجام می شود راهنمایی می کند ، و حتی نمای فنی را با دستورالعمل ها نشان می دهد. گرفتن پشتیبانی تخصصی از یک مکان مرکزی در زمان واقعی باعث افزایش چشمگیر استفاده از فناوری لی شده است. و با کاهش تعداد بازدیدهای مکرر ، لی بیش از 500 دلار به ازای هر تکنسین در ماه در کار و هزینه سفر صرفه جویی می کند. این شرکت 20 دلار صرفه جویی را برای هر دلار سرمایه گذاری در هوش مصنوعی محاسبه می کند.

تعامل داشتن.

به طور سنتی ، افراد برای تعامل با محصولات از کنترل های فیزیکی مانند دکمه ها ، دستگیره ها و اخیراً صفحه های لمسی داخلی استفاده می کنند. با ظهور SCP ها ، برنامه ها در دستگاه های تلفن همراه به طور فزاینده ای جایگزین کنترل های فیزیکی شده و به کاربران امکان می دهد با محصولات را از راه دور کار کنند.

هوش مصنوعی رابطه کاربری را به یک سطح کاملاً جدید می برد. یک صفحه کنترل مجازی می تواند به طور مستقیم روی محصول قرار گیرد و با استفاده از هدست هوش مصنوعی ، حرکات دست و فرمان های صوتی انجام شود. به زودی ، کاربران با پوشیدن عینک های هوشمند قادر خواهند بود برای فعال کردن یک رابط کاربری مجازی و بهره برداری از آن ، به سادگی به محصول نگاه کنند یا به آن اشاره کنند. به عنوان مثال ، یک کارگر که دارای عینک هوشمند است ، می تواند در یک مسیر دستگاه های کارخانه را مرور کند ، پارامترهای عملکرد آنها را ببیند ، و هر دستگاه را بدون تماس فیزیکی تنظیم کند.

قابلیت تعامل هوش مصنوعی هنوز در محصولات تجاری پدیده ای انقلابی است. ویرایشگر واقعیت ، برنامه هوش مصنوعی که توسط گروه Interfaces Fluid در آزمایشگاه رسانه MIT تهیه شده است ، اجمالی از نحوه تکامل سریع آن ارائه می دهد. ویرایشگر واقعیت ، افزودن یک تجربه هوش مصنوعی تعاملی به هر SCP را آسان می کند. با استفاده از آن ، مردم می توانند یک تلفن هوشمند یا رایانه لوحی را به SCP  وصل یا در نهایت ، از طریق عینک های هوشمند به آن نگاه کنند ، “رابط های دیجیتالی و قابلیت های برنامه نویسی” را “ببینید” ، و آن قابلیت ها را با دست یا حرکات یا صدا پیوند دهند و یا حتی به یک محصول هوشمند دیگرمتصل کنند. به عنوان مثال ، ویرایشگر واقعیت می تواند به کاربر اجازه دهد کنترل های لامپ هوشمند را برای رنگ و شدت مشاهده کند و دستورات صوتی مانند “روشن” و “نوع تابش” را تنظیم کند تا آنها را فعال کند. یا تنظیمات مختلف لامپ را می توان به دکمه های سوئیچ چراغ هوشمند وصل کرد که کاربر می تواند در هر جایی که مناسب باشد قرار دهد.

فن آوری های اساسی این قابلیت ها هنوز در حال ظهور هستند ، و دقت دستورات صوتی در محیط های پر سر و صدا در حال بهبود است و پیشرفت در حرکات و ردیابی نگاه ها سریع بوده است.  شرکت جنرال الکتریک قبلاً استفاده از فرامین صوتی را در تجربیات هوش مصنوعی آزمایش کرده است که کارگران کارخانه را قادر می سازد فرآیندهای پیچیده سیم کشی در توربین های بادی را انجام دهند و به 34٪ افزایش بهره وری رسیده است.

ترکیب هوش مصنوعی و واقعیت مجازی

پسر عموی مشهور هوش مصنوعی ، واقعیت مجازی ، یک فناوری مکمل اما متمایز است. در حالی که هوش مصنوعی اطلاعات دیجیتالی را بر مبنای دنیای فیزیکی استوار می کند ، واقعیت مجازی واقعیت جسمی را با یک محیط تولید رایانه جایگزین می کند. گرچه واقعیت مجازی بیشتر برای برنامه های سرگرمی استفاده می شود ، اما می تواند تنظیمات فیزیکی را نیز برای اهداف آموزشی تکرار کند. به ویژه هنگامی که تنظیمات در محیط پر خطر یا از راه دور مفید باشد ، بسیار مفید است. اگر ماشین آلات مورد نیاز برای آموزش در دسترس نباشد ، واقعیت مجازی می تواند با استفاده از هولوگرام تجهیزات ، تکنسین ها را در یک محیط مجازی قرار دهد. بنابراین در صورت لزوم ، واقعیت مجازی توانایی چهارم شبیه سازی را به قابلیت های اصلی هوش مصنوعی برای تجسم ، آموزش و تعامل اضافه می کند.

آثار هوش مصنوعی بسیار بیشتر از واقعیت مجازی خواهد بود در تجارت استفاده می شود. اما در برخی شرایط ، ترکیب هوش مصنوعی و واقعیت مجازی به کاربران امکان می دهد از فاصله (با شبیه سازی مکان های دور افتاده) ، از زمان فراتر بروند (با تکثیر زمینه های تاریخی یا شبیه سازی موقعیت های احتمالی آینده) و نیز مقیاس فراتر (با اجازه دادن به کاربران برای درگیری با محیطهایی که هستند خیلی کوچک یا خیلی بزرگ برای تجربه مستقیم) را تجربه کنند . از این گذشته ، جمع کردن افراد در محیط های مجازی مشترک می تواند درک ، کار گروهی ، ارتباطات و تصمیم گیری را تقویت کند.

به عنوان مثال ،شرکت فورد از واقعیت مجازی برای ایجاد كارگاه مجازی استفاده می كند كه مهندسان  در شرایط پراكنده جغرافیایی می توانند در زمان واقعی با هولوگرام نمونه های اولیه وسیله نقلیه کار كنند. شرکت کنندگان می توانند از طریق این هولوگرام های 3 بعدی با اندازه واقعی تعامل و به آن بپردازند و در مورد چگونگی تصحیح جزئیات طراحی از قبیل موقعیت فرمان ، زاویه داشبورد و محل قرارگیری ابزارها و کنترل ها بدون نیاز به ساخت نمونه اولیه فیزیکی گران قیمت  آن همه را به یک مکان رسانده و بررسی کنند.

وزارت امنیت داخلی آمریكا با تركیب دستورالعمل های هوش مصنوعی با شبیه سازی های واقعیت مجازی برای آموزش پرسنل در پاسخگویی به شرایط اضطراری مانند انفجارها ،یک  قدم جلوتر می رود. این باعث کاهش هزینه ها در مواردی می شود که آموزش در محیط های واقعی خطرناک باشد. شرکت بریتیش پترولیوم چند ملیتی انرژی رویه های آموزش هوش مصنوعی را روی شبیه سازی های واقعیت مجازی که همانند شرایط حفاری خاص مانند دما ، فشار ، توپوگرافی و جریان های اقیانوس هستند ، تکمیل می کند و این امر را به تیم ها آموزش می دهد و به آنها کمک می کند تا واکنش های اضطراری هماهنگ را در برابر حوادث بدون هزینه و خطر بالا انجام دهند.

چگونه هوش مصنوعی ارزش ایجاد می کند

هوش مصنوعی ارزش تجارت را از دو طریق گسترده ایجاد می کند: اول ، با تبدیل شدن به بخشی از خود محصولات ، و دوم با بهبود عملکرد در زنجیره ارزش – در توسعه محصول ، تولید ، بازاریابی ، خدمات و بسیاری از زمینه های دیگر.

هوش مصنوعی به عنوان یک ویژگی محصول.

قابلیت های هوش مصنوعی در طراحی فزاینده تمرکز بر ایجاد رابطه بهتر کاربر و ارگونومی دارد. نحوه انتقال محصولات مهم عملیاتی و ایمنی به کاربران ، به طور فزاینده ای به نقطه تمایز تبدیل شده است .در نظر بگیرید که چگونه برنامه های موبایل صفحه های تعبیه شده را در محصولاتی مانند پخش کننده های صوتی Sonos تکمیل یا جایگزین کرده اند. هوش مصنوعی آماده است که چنین رابط هایی را به سرعت بهبود ببخشد.

نمایشگرهای اختصاصی هوش مصنوعی ، که اخیراً در خودروها وارد شده اند ، سالهاست که در محصولات نظامی مانند جنگنده ها یکی از ویژگی های اصلی بوده و در هواپیماهای تجاری نیز به مرحلع استفاده رسیده است. این نوع نمایشگرها برای ادغام در اکثر محصولات بسیار گران و حجیم هستند ، اما پوشیدنی ها مانند عینک های هوشمند یک رابط کاربری  قابل دستیابی هستند که دارای پیامدهای گسترده ای برای همه تولید کنندگان است. با استفاده از عینک های هوشمند ، کاربر می تواند نمایشگر هوش مصنوعی را در هر محصولی که قادر به برقراری ارتباط با آنها باشد ، مشاهده کند.

به عنوان مثال اگر یک اجاق آشپزخانه را از طریق عینک های هوشمند مشاهده می کنید ، ممکن است یک صفحه نمایش مجازی مشاهده کنید که دمای پخت ، دقیقه های باقی مانده بر روی تایمر و دستور العمل های مورد نظر خود را نشان می دهد. اگر به اتومبیل خود نزدیک شوید ، ممکن است نمایشگر هوش مصنوعی به شما نشان دهد که خودرو قفل شده است ، مخزن سوخت تقریباً پر است و فشار تایرهای عقب سمت چپ کم است.

از آنجا که رابط کاربری هوش مصنوعی صرفاً مبتنی بر نرم افزار است و از طریق پردازش ابری تحویل داده می شود ، می توان آن را شخصی سازی کرد و می تواند به طور مداوم تکامل یابد. هزینه افزایشی ارائه چنین رابطی کم است و تولید کنندگان نیز در صورت حذف دکمه های سنتی ، سوئیچ ها و شماره گیر ها ، صرفه جویی می کنند. هر تولید کننده محصول باید تأثیر مخربی را که این رابط نسل بعدی ممکن است در ارائه و جایگاه رقابتی خود داشته باشد با دقت در نظر بگیرد.

هوش مصنوعی و زنجیره ارزش.

اثرات هوش مصنوعی در حال حاضر در سراسر زنجیره ارزش قابل مشاهده است ، اما آنها در بعضی از مناطق پیشرفته‌تر از سایر مناطق هستند. به طور کلی ، برنامه های تجسمی و راهنما اکنون بیشترین تأثیر را در عملکرد شرکت ها دارند ، در حالی که قابلیت تعامل هنوز در حال ظهور است و در مرحله آزمایشی است.

توسعه محصول.

گرچه مهندسان 30 سال است که از قابلیتهای طراحی رایانه ای (CAD) برای ایجاد مدلهای 3 بعدی استفاده می کنند ، اما محدود به تعامل با آن مدل ها از طریق ویندوزهای 2 بعدی روی صفحه نمایش رایانه خود بوده اند که این امر باعث می شود که کامل بودن طرح  آنها سخت نباشد. طرح های مفهومی هوش مصنوعی اجازه می دهد تا مدل های 3 بعدی به عنوان هولوگرام در دنیای فیزیکی قرار بگیرند و توانایی مهندسین را در ارزیابی و بهبود طرح ها تقویت کنند. به عنوان مثال ، یک هولوگرام 3 بعدی با ابعاد یک دستگاه ساختمانی می تواند روی زمین قرار بگیرد و مهندسان می توانند در اطراف آن قدم بزنند ، زیر و بالای آن را نگاه کنند ، و حتی به داخل آن بروند تا کاملاً از خطوط دید و ارگونومی آن استفاده کنند.

هوش مصنوعی همچنین به مهندسان این امکان را می دهد که مدل های CAD را بر روی نمونه های اولیه فیزیکی قرار دهند تا چگونگی مطابقت آنها را با یکدیگر مقایسه کنند. فولکس واگن از این تکنیک استفاده می کند – برای بررسی تراز بودن در بررسی های طراحی دیجیتال- این امر باعث می شود تفاوت بین آخرین طراحی و نمونه اولیه از نظر بصری آشکار باشد.  این مسئله باعث افزایش دقت در فرآیند تضمین کیفیت می شود ، که در آن مهندسان قبلاً مجبور بودند با زحمت نقشه های 2 بعدی را با نمونه های اولیه مقایسه کنند و آن را پنج تا 10 برابر سریع تر کنند.

ما انتظار داریم که در آینده نزدیک دستگاه های دارای قابلیت هوش مصنوعی مانند تلفن و عینک هوشمند با دوربین های تعبیه شده ، شتاب سنج ، GPS و سنسورهای دیگر ، با نشان دادن زمان و مکان و نحوه تعامل کاربران با محصول ، به طور فزاینده ای از طراحی محصول مطلع شوند.

در ساخت ، فرآیندها غالباً پیچیده هستند و به صدها یا حتی هزاران مرحله نیاز دارند و اشتباهات پر هزینه هستند. همانطور که آموخته ایم ، هوش مصنوعی می تواند اطلاعات صحیح را در لحظه مورد نیاز کارگران کارخانه در خطوط مونتاژ ، کاهش خطاها ، افزایش کارایی و بهبود بهره وری ارائه دهد.

در کارخانه ها ، هوش مصنوعی همچنین می تواند اطلاعات مربوط به سیستم های اتوماسیون و کنترل ، سنسورهای ثانویه و سیستم های مدیریت دارایی را ضبط کند و داده های مهم و نظارتی را برای نظارت و تشخیص در مورد هر دستگاه یا فرآیند ایجاد کند. دیدن اطلاعاتی مانند نرخ بهره وری و بروز اشکالات ، به تکنسین های تعمیر و نگهداری کمک می کند تا مشکلات را درک کنند و کارگران کارخانه را وادار به انجام تعمیر و نگهداری پیشگیرانه می کنند که ممکن است از خرابی پرهزینه جلوگیری کند.

Iconics شرکتی که در نرم افزار اتوماسیون کارخانه ها و ساختمان ها تخصص دارد ، ادغام هوش مصنوعی رابط کاربری محصولات خود را آغاز کرده است. با اتصال اطلاعات مربوط به مکان فیزیکی که در آن به بهترین وجه مشاهده و درک خواهد شد ، رابط های هوش مصنوعی امکان نظارت کارآمدتر بر روی ماشین ها و فرایندها را فراهم می کنند.

لجستیک.

تخمین زده می شود که عملیات انبارش حدود 20٪ از کل هزینه های لجستیک را تشکیل می دهد ، در حالی که انتخاب اقلام از قفسه ها تا 65٪ از میزان هزینه های انبار را بخود اختصاص می دهد. در بیشتر انبارها ، کارگران هنوز با لیست کاغذی برای جمع آوری و سپس جستجوی آنها ، این کار را انجام می دهند. این روش کند و مستعد خطا است.

شرکت تدارکات DHL و تعداد فزاینده ای از شرکت های دیگر از هوش مصنوعی استفاده می کنند تا کارایی و دقت فرایند انتخاب را بالا ببرد. دستورالعمل هوش مصنوعی کارگران را به سمت محل هر محصول هدایت می کند و بهترین مسیر را برای محصول بعدی پیشنهاد می کند. در DHL ، این رویکرد منجر به خطاهای کمتر ، کارگران درگیرتر و افزایش بهره وری 25٪ شده است. این شرکت اکنون در حال تصمیم گیری  با راهنمایی هوش مصنوعی در سطح جهان است و آزمایش می کند که چگونه هوش مصنوعی می تواند انواع دیگر عملیات انبار ، مانند بهینه سازی موقعیت کالاها و ماشین ها را در چیدمان ها تقویت کند. اینتل همچنین از هوش مصنوعی در انبارها استفاده می کند و به میزان 29٪ کاهش در زمان برداشت ، با کاهش خطا به صفر رسیده است. و برنامه هوش مصنوعی به کارگران جدید اینتل اجازه می دهد تا 15٪ سریعتر از کارگرانی که فقط آموزش سنتی داشته اند ، امکان برداشت را بدست آورند.

بازاریابی و فروش.

هوش مصنوعی در حال تعریف مجدد مفهوم نمایشگاه ها و نمایش محصولات و تغییر تجربه مشتری است. هنگامی که مشتریان می توانند قبل از خرید محصولات ، واقعاً ببینند که محصولات چگونه در یک محیط واقعی به نظر می رسند یا عملکرد چگونه است ، انتظارات دقیق تری دارند و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به تصمیمات خرید خود و رضایت بیشتر محصول دارند.

هنگامی که محصولات با ویژگی ها و گزینه های مختلفی پیکربندی شوند – که می تواند آنها را برای سهامداران دشوار و پرهزینه جلوه دهد – هوش مصنوعی ابزاری ویژه با ارزش برای بازاریابی است. به عنوان مثال ، شرکت محصولات ساختمانی AZEK ، از هوش مصنوعی استفاده می کند تا به پیمانکاران و مصرف کنندگان نشان دهد که محصولات و پاکت آن به چه شکل و رنگ های مختلفی به نظر می رسد. مشتریان همچنین می توانند شبیه سازی ها را در متن مشاهده کنند: اگر از طریق تلفن یا رایانه لوحی به یک خانه نگاه کنید ، برنامه هوش مصنوعی می تواند یک طبقه روی آن بیفزاید. تجربه باعث کاهش عدم اطمینان مشتریان در مورد انتخاب های خود می شود و چرخه فروش را کوتاه می کند.

خدمات پس از فروش

در این مورد است که هوش مصنوعی پتانسیل عظیمی را برای باز کردن قابلیتهای ایجاد ارزش SCP ها نشان می دهد. هوش مصنوعی به تکنسین هایی که به مشتریان در این زمینه خدمت می کنند ، به همان روشی که به کارگران کارخانه ها کمک می کند ، کمک می کند . این کار را  با نشان دادن داده های پیش بینی تحلیلی تولید شده توسط محصول ، راهنمایی بصری آنها از طریق تعمیرات در زمان واقعی و ارتباط آنها با متخصصان از راه دور که می توانند به بهینه سازی روش کمک کنند انجام می دهد. به عنوان مثال ، یک داشبورد هوش مصنوعی ممکن است برای یک تکنسین میدانی فاش کند که یک قسمت خاص از ماشین به احتمال زیاد طی یک ماه از کار می افتد ، و به فناوری اجازه می دهد ، یک مشکل را برای مشتری پیشگویی کند.

در KPN ، ارائه دهنده خدمات ارتباطات راه دور اروپا ، مهندسین میدانی که تعمیرات از راه دور و یا در محل را انجام می دهند از عینک های هوشمند هوش مصنوعی برای دیدن اطلاعات تاریخچه خدمات ، تشخیص ها و داشبورد اطلاعات مبتنی بر مکان استفاده می کنند. این نمایشگرهای هوش مصنوعی به آنها کمک می کند تا در مورد چگونگی حل مسائل ، تصمیمات بهتری بگیرند ، و بدین طریق کاهش 11 درصدی هزینه های کل را برای تیم های خدماتی ، کاهش 17 درصدی در نرخ خطای کار و کیفیت تعمیر بالاتر داشته باشند.

هوش مصنوعی به طور چشمگیری خطاها را کاهش داده و بهره وری را در کارخانه ها افزایش می دهد.

زیراکس به جای تهیه کتابچه های خدمات و پشتیبانی تلفنی ، از هوش مصنوعی برای ارتباط مهندسین حوزه با متخصصان استفاده می کرد. نرخ های مرتبه اول 67٪ و راندمان مهندسان 20٪ افزایش یافت. در همین حال ، میانگین زمان لازم برای رفع مشکلات دو ساعت کاهش یافته است ، بنابراین نیازهای پرسنلی کاهش یافته است. اکنون شرکت زیراکس در حال استفاده از هوش مصنوعی برای ارتباط مستقیم کارشناسان فنی از راه دور با مشتریان است. این میزان 76٪ افزایش یافته است و در نتیجه مشکلات فنی توسط مشتریان بدون هیچ گونه کمک در محل ، کاهش هزینه های سفر برای زیراکس و به حداقل رساندن زمان خرابی برای مشتریان حل می شود. شاید جای تعجب نداشته باشد که زیراکس شاهد افزایش رضایت مشتری خود به میزان 95٪ بوده است.

منابع انسانی.

پذیرندگان اولیه هوش مصنوعی مانند DHL ، نیروی دریایی ایالات متحده ، و بوئینگ در حال حاضر قدرت ارائه آموزش گام به گام کارگران را در صورت تقاضا از طریق هوش مصنوعی کشف کرده اند. هوش مصنوعی اجازه می دهد تا یک دستورالعمل متناسب با تجربه یک کارگر خاص یا منعکس کننده بروز خطاهای خاص باشد. به عنوان مثال ، اگر شخصی مرتباً یک نوع اشتباه  را انجام دهد ، می توان از وی با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی کرد تا اینکه کیفیت کار وی بهبود یابد. در برخی از شرکت ها ، هوش مصنوعی زمان آموزش کارمندان جدید در انواع خاص کار را به تقریباً صفر رسانده و مهارت لازم برای استخدام های جدید را کاهش داده است.

این امر به ویژه برای شرکت DHL که در فصول اوج تقاضا با مشکل روبرو است و به شدت به استخدام و آموزش موثر کارگران موقت وابسته است ، بسیار سودمند است. هوش مصنوعی با ارائه آموزش های بلادرنگ و راهنمایی های لازم در مورد پیمایش انبارها و بسته بندی و مرتب سازی صحیح مواد ، نیاز DHL به مربیان سنتی را کاهش داده و سرعت کار را برای کارمندان جدید افزایش داده است.

هوش مصنوعی و استراتژی

هوش مصنوعی تأثیر گسترده ای در رقابت شرکت ها خواهد داشت. همانطور که در مقاله های قبلی توضیح داده ایم ، SCP ها در حال تغییر ساختار تقریباً تمام صنایع و همچنین ماهیت رقابت در درون آنها  و غالباً در حال گسترش مرزهای صنعت هستند. گزینه های استراتژیک جدیدی را برای تولید کنندگان ایجاد می کنند ، اعم از عملکردی که باید دنبال شود و اینکه چگونه می توانند ، از گسترش دامنه محصولات یک شرکت و رقابت در سیستم های هوشمند حقوق و امنیت داده ها را مدیریت کنند.

نفوذ روزافزون هوش مصنوعی به همراه قدرت آن به عنوان رابط انسانی با فناوریهای SCP ، برخی از سوالات استراتژیک جدید را به وجود می آورد. در حالی که پاسخ ها منعکس کننده شرایط تجاری و شرایط منحصر به فرد هر شرکت است ، نفوذ هوش مصنوعی در استراتژی هر بنگاه بیشتر و بیشتر می شود.

در اینجا برخی از سؤالات اساسی که شرکتها با آن روبرو هستند وجود دارند:

1. دامنه فرصت های هوش مصنوعی در صنعت چیست و در چه روندی باید دنبال شود؟

شرکت ها باید تأثیر بالقوه هوش مصنوعی را بر روی مشتریان ، قابلیت های محصول و زنجیره ارزش ارزیابی کنند.

2. چگونه هوش مصنوعی تمایز محصولات شرکت را تقویت می کند؟

هوش مصنوعی مسیرهای تمایز چندگانه را باز می کند. این امر می تواند برخی تجارب همراهی را ایجاد کند که قابلیت های محصولات را گسترش می دهد ، اطلاعات بیشتری به مشتریان می دهد و وفاداری به محصول را افزایش می دهد. رابط های هوش مصنوعی که باعث افزایش کارایی محصولات یا سهولت استفاده می شوند ، می توانند تمایز دهنده بزرگی باشند ، همانند مواردی که به طور قابل توجهی می توانند پشتیبانی ، خدمات و به روز رسانی محصول را بهبود بخشند. علاوه بر اینها توانایی هوش مصنوعی برای ارائه انواع جدیدی از بازخورد در مورد چگونگی استفاده مشتریان از محصولات می تواند به شرکتها کمک کند تا فرصتهای بیشتری را برای تمایز محصول کشف کنند.

مسیر تمایز درست به استراتژی موجود یک شرکت بستگی دارد. آنچه رقبا انجام می دهند و سرعت پیشرفت تکنولوژی ، به ویژه در سخت افزار.

3. کجا هوش مصنوعی بیشترین تأثیر را در کاهش هزینه خواهد داشت؟

هوش مصنوعی راندمانهای جدیدی را که هر بنگاه باید کشف کند امکان پذیر می کند. همانطور که اشاره کردیم ، می تواند هزینه آموزش ، خدمات ، مونتاژ ، طراحی و سایر قسمت های زنجیره ارزش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. همچنین می تواند با کاهش نیاز به رابط های فیزیکی ، هزینه های تولید را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

4- آیا شرکت باید طراحی و استقرار هوش مصنوعی را به یک هسته اصلی تبدیل کند یا اینکه برون سپاری یا مشارکت کافی خواهد بود؟

بسیاری از شرکت ها در تلاش هستند تا به استعداد دیجیتالی مورد نیاز توسعه هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنند. یکی از مهارت های مورد نیاز خاص ، تجربه کاربر یا طراحی رابط کاربری (UX / UI) است. ارائه اطلاعات دیجیتالی 3 بعدی به روشهایی که جذب و کار با آن آسان باشد ، بسیار مهم است. شرکت ها می خواهند از کاربرد یک تجربه هوش مصنوعی خیره کننده اما کم نظیر که هدف اصلی آن شرکت را با شکست مواجه می کند ، جلوگیری کنند. تجربیات مؤثر هوش مصنوعی نیز به محتوای صحیح نیاز دارند ، بنابراین افرادی که می دانند چگونه آنرا ایجاد کنند و آن را مدیریت کنند نیز مهم هستند. قابلیت مدل سازی دیجیتال و دانش نحوه استفاده از آنها در برنامه های کاربردی هوش مصنوعی نیز مهم است.

با گذشت زمان ، ما انتظار داریم که شرکت ها تیم هایی اختصاص داده شده به هوش مصنوعی را ایجاد کنند ، درست همانطور که آنها چنین تیم هایی را برای ایجاد و اداره وب سایت ها در دهه 1990 و 2000 ایجاد کردند. برای ایجاد زیرساخت هایی که امکان شکوفایی این رسانه جدید و ایجاد محتوای هوش مصنوعی را فراهم می کند ، تیم های اختصاصی لازم خواهند بود. بسیاری از شرکت ها شروع به افزایش مهارت های هوش مصنوعی در داخل سازمانشان کرده اند ، اما تعداد کمی از آنها هنوز تسلط دارند.

آیا استخدام و آموزش کارمندان هوش مصنوعی یا شریک شرکتهای نرم افزاری و خدماتی ویژه ، برای بسیاری از افراد یک سوال باز است امری طبیعی است . برخی از شرکت ها با توجه به تأثیر بالقوه هوش مصنوعی در رقابت در تجارت خود ، چاره ای ندارند که با استعدادهای مرتبط با هوش مصنوعی به عنوان یک سرمایه استراتژیک رفتار کنند و برای دستیابی و توسعه آن سرمایه گذاری کنند. با این حال ، اگر هوش مصنوعی مهم باشد اما برای مزیت رقابتی ضروری نیست ، شرکتها می توانند با شرکتهای نرم افزاری و خدمات تخصصی همکاری کنند تا از استعداد و فناوری استفاده کنند.

چالش ها ، زمان و هزینه در ساخت مجموعه کاملی از فن آوری های هوش مصنوعی که ما توضیح دادیم قابل توجه است و تخصص در این مؤلفه ها همیشه ظهور می یابد. در مراحل اولیه هوش مصنوعی تعداد تولید کنندگان فناوری و خدمات محدود بوده و شرکت ها قابلیت های داخلی را ساخته اند. با این حال ، بهترین تولید کنندگان هوش مصنوعی با راه حل های کلید در دست هستند و به نظر می رسد با وجود کارهای داخل خانه برای ادامه کار با آنها سخت تر می شود.

5. چگونه هوش مصنوعی ارتباطات با ذینفعان را تغییر می دهد؟

هوش مصنوعی رویکردهای ارتباطی دیجیتال چاپی و 2 بعدی موجود را تکمیل می کند و در بعضی موارد می تواند آنها را به طور کلی جایگزین کند. با این حال ، ما هوش مصنوعی را بسیار بیشتر از یک کانال ارتباطی دیگر می بینیم. این یک وسیله اساسی اساساً جدید برای تعامل با مردم است. فقط روش جدیدی را در نظر بگیرید که به مردم کمک می کند تا براساس اطلاعات و دستورالعمل ها عمل کنند.

وب ، که به عنوان راهی برای به اشتراک گذاشتن گزارش های فنی آغاز شد ، در نهایت دگرگونی مشاغل ، آموزش و تعامل اجتماعی را ایجاد کرد. ما انتظار داریم که هوش مصنوعی نیز همین کار را برای برقراری ارتباط انجام دهد – آن را به روش هایی فراتر از آنچه امروز تصور می کنیم تغییر دهد. شرکت ها باید خلاقانه درباره چگونگی استفاده از این کانال نوپا فکر کنند.

استقرار هوش مصنوعی

1- به کدام قابلیت های توسعه نیاز خواهد بود؟

برخی از تجربیات هوش مصنوعی پیچیدگی بیشتری نسبت به سایرین دارند. تجربیاتی که به مردم امکان می دهد محصولات را در پیکربندی ها یا تنظیمات مختلف تجسم کنند – مانند تجربه های ایجاد شده توسط IKEA ، Wayfair و AZEK – مکانی نسبتاً ساده برای شروع شرکت ها است. برای بارگیری و راه اندازی برنامه های هوش مصنوعی فقط لازم است مصرف کنندگان تشویق شوند و فقط برای استفاده از آنها به یک دستگاه موبایل نیاز است.

برنامه های دستورالعمل ، مانند برنامه هایی که Boeing و GE در تولید از آنها استفاده می کنند ، ساخت و استفاده آنها دشوارتر است. آنها به ظرفیت لازم برای توسعه و نگهداری محتوای دیجیتال پویای 3 بعدی نیاز دارند و اغلب از استفاده از نمایشگرهای جلوی چشم یا عینک های هوشمند که هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند بهره مند می شوند.

برنامه هایی که تجربه های تعاملی ایجاد می کنند ، که هم برای مصرف کنندگان و هم برای مشاغل ارزش قابل توجهی ایجاد می کنند ، چالش برانگیزترین آنها برای توسعه است. آنها همچنین شامل فن آوری کمتری بالقوه ، مانند تشخیص صدا یا حرکات ، و نیاز به ادغام با نرم افزارهایی هستند که SCP ها را کنترل می کنند. اکثر شرکت ها با تجسم استاتیک از مدل های 3 بعدی شروع می کنند ، اما باید این توانایی را ایجاد کنند تا به سرعت به سمت تجربیات آموزشی پویا حرکت کنند که تأثیر استراتژیک بیشتری دارند.

2. سازمانها چگونه باید محتوای دیجیتالی ایجاد کنند؟

هر تجربه هوش مصنوعی ، از ساده ترین تا پیشرفته ترین آنها ، به محتوا نیاز دارد. در بعضی موارد امکان بازگرداندن محتوای دیجیتالی موجود مانند طراحی محصول وجود دارد. با این حال ، با گذشت زمان ، تجربیات متنی پیچیده تر و پویا باید از ابتدا ساخته شوند که این امر به تخصص نیاز دارد.

برنامه های کاربردی ساده ، مانند فروشگاه  مبلمان پیشرفته ، ممکن است فقط به ارائه محصولات اولیه نیاز داشته باشند. با این حال ، برنامه های کاربردی پیشرفته تر در مورد دستورالعمل های تجاری ، مانند برنامه هایی که برای تعمیر ماشین مورد استفاده قرار می گیرند ، به ارائه محصولات دیجیتالی بسیار دقیق نیاز دارند. شرکت ها می توانند با تطبیق مدل های CAD که در توسعه محصول یا با استفاده از تکنیک های دیجیتالی کردن مانند اسکن 3 بعدی استفاده می شوند ، ایجاد کنند. پیچیده ترین تجربیات هوش مصنوعی همچنین باید به جریان داده های زمان واقعی از سیستم های کسب و کار سازمانی ، SCP ها ، یا منابع داده خارجی استفاده کند و آنها را در محتوا ادغام کند. برای آماده سازی برای گسترش نمونه کارها هوش مصنوعی ، شرکت ها باید موجودی های دیجیتالی 3 بعدی موجود در CAD و جاهای دیگر را تهیه کنند و در قابلیت های مدل سازی دیجیتال سرمایه گذاری کنند.

3. برنامه های هوش مصنوعی چگونه محیط فیزیکی را تشخیص می دهند؟

برای به تصویر کشیدن دقیق اطلاعات دیجیتالی در دنیای قیزیکی ، فناوری های هوش مصنوعی باید آنچه را که می بینند تشخیص دهند. ساده ترین روش تعیین مکان دستگاه هوش مصنوعی با استفاده از مثلاً GPS و نمایش اطلاعات مربوط به آن مکان بدون اتصال آن به یک شی خاص است. این به عنوان یک تجربه هوش مصنوعی “ثبت نشده” شناخته شده است. نمایشگرهای بالای سر به طور معمول به این روش کار می کنند.

“ثبت شده” با ارزش بالاتر ، اطلاعات محوری را برای اشیاء خاص تجربه می کند. آنها می توانند این کار را از طریق نشانگرها ، مانند بارکد ها ، آرم ها یا برچسب ها انجام دهند که روی اشیاء قرار می گیرند و توسط دستگاه هوش مصنوعی توسط کاربر اسکن می شوند. با این حال ، یک رویکرد قدرتمندتر از فناوری استفاده می کند که اشیاء را با مقایسه شکل آنها با کاتالوگ مدلهای 3 بعدی تشخیص می دهد. به عنوان مثال ، به یک تکنسین تعمیر و نگهداری اجازه می دهد تا فوراً با هر نوع تجهیزات مورد نیاز خود را تشخیص دهد و از هر زاویه ای نیز این کار را انجام دهد. در حالی که این موضوع نشانگر نقطه شروع خوبی است ، فناوری های تشخیص شکل به سرعت پیشرفت می کنند ، و سازمان ها به استفاده از آنها برای دسترسی به بسیاری از برنامه های هوش مصنوعی با بالاترین ارزش نیاز دارند.

4- چه سخت افزار هوش مصنوعی مورد نیاز است؟

تجارب هوش مصنوعی با هدف مخاطبان گسترده ، معمولاً با بهره گیری از سادگی و همه گیر بودن ، برای تلفن های هوشمند طراحی شده اند. برای تجربه های پیشرفته تر ، شرکت ها از تبلت هایی استفاده می کنند که دارای صفحه نمایش بزرگتر ، گرافیک بهتر و قدرت پردازش بیشتری هستندو شرکتها اغلب آنها را در اختیار کاربران قرار می دهند. برای برخی از برنامه های با ارزش بالا – به ویژه آنهایی که در هواپیما و اتومبیل هستند – تولید کنندگان در حال ساخت نمایشگرهای اختصاصی هوش مصنوعی در محصولات خود هستند که رویکردی پرهزینه است.

در نهایت ، با این وجود ، بیشتر برنامه های هوش مصنوعی برای سرویس ، ساخت و حتی رابط های محصول به نمایشگرهای دارای امکان نصب نیاز دارند که دست کاربران را آزاد کند. این فناوری در حال حاضر نابالغ و گران است ، اما ما انتظار داریم که عینک های هوشمند مقرون به صرفه در چند سال آینده به طور گسترده ای عرضه شوند که نقش مهمی در آزادسازی تمام توان هوش مصنوعی بازی می کنند. اکنون مایکروسافت ، گوگل و اپل فناوری های هوش مصنوعی را بهینه سازی شده برای دستگاه های خود ارائه می دهند. با این حال ، اکثر سازمان ها باید رویکردی متقابل را انجام دهند که اجازه می دهد تا تجربیات هوش مصنوعی در مارک های مختلف تلفن و تبلت مستقر شوند و باید اطمینان حاصل کنند که هنگام استفاده از این عینک های هوشمند آماده هستند.

5- آیا باید از یک نرم افزار توسعه یا یک الگوی انتشار مطالب استفاده کنید؟

بسیاری از تجربیات اولیه هوش مصنوعی از طریق برنامه های نرم افزاری مستقل که با محتوای دیجیتالی بارگیری شده اند ، به تلفن یا رایانه لوحی انتقال داده شده است. این رویکرد تجربیات قابل اطمینان و با وضوح بالا ایجاد می کند و به سازمان ها امکان می دهد برنامه هایی را تهیه کنند که نیازی به اتصال به اینترنت نداشته باشند. مشکلی که در این مدل وجود دارد این است که هر تغییری در تجربه هوش مصنوعی نیاز به توسعه دهندگان نرم افزار برای بازنویسی برنامه دارد که می تواند تنگناهای گران قیمتی را ایجاد کند.

یک جایگزین در حال ظهور برای ایجاد محتوای هوش مصنوعی و میزبانی از آن پردازش ابری ، از نرم افزار تجاری هوش مصنوعی استفاده می کند. سپس تجربه هوش مصنوعی را می توان با استفاده از یک برنامه عمومی که در یک دستگاه هوش مصنوعی در حال اجرا است ، به صورت تقاضا بارگیری کرد. مانند محتوای وب سایت ، محتوای هوش مصنوعی می تواند بدون تغییر خود نرم افزار به روز شود یا مکمل شود – که این موضوع هنگامی که مقادیر زیادی از اطلاعات و تغییرات مکرر در محتوا دخیل هستند ، یک مزیت مهم است. مدل انتشار محتوا متداول خواهد شد. یک قابلیت انتشار محتوا برای مقیاس بندی هوش مصنوعی در سراسر سازمان ضروری است.

برنامه های کاربردی هوش مصنوعی قبلاً در محصولات و در سراسر زنجیره ارزش پیشتاز مستقر می شوند و تعداد و وسعت آنها فقط افزایش می یابد.

هر شركت به نقشه راه اجرايي نياز دارد كه چگونگي تشكيل اين سازمان را در هنگام ساختن قابليت هاي مورد نياز براي گسترش كاربري خود ، به دست آوردن مزاياي هوش مصنوعی در تجارت خود شروع كند. شرکتها باید هنگام تعیین توالی و سرعت پذیرش ، هم چالشهای فنی و هم مهارتهای سازمانی را در نظر بگیرند که از متن به متن متفاوت است. به طور خاص ، سازمان ها باید به پنج سؤال اساسی بپردازند:

تأثیر گسترده ترانقلاب دیجیتالی ،

SCP ها و انفجار داده ها ،

بهره وری

ارزش بازکردن اقتصاد

که فضا را باز می کند. به طور فزاینده ، این محدودیت ، کمبود داده و دانش نیست بلکه نحوه جذب و عمل به آنها – به عبارت دیگر ، رابطه با انسان است. هوش مصنوعی به عنوان راه حل اصلی برای این چالش در حال ظهور است.

در عین حال ، تکامل سریع یادگیری و اتوماسیون ماشینی نگرانی های جدی را در مورد فرصت انسان ایجاد می کند. آیا شغل کافی برای همه به خصوص برای افراد فاقد آموزش و دانش پیشرفته وجود خواهد داشت؟ آیا در دنیایی از هوش مصنوعی و روبات ها ، انسان منسوخ خواهد شد؟

به راحتی می توان نتیجه گرفت که فناوری جدید فرصت ها را برای انسان کاهش می دهد. با این حال ، اختراعات جدید قرن ها جایگزین نیروی انسانی شده است ، و آنها منجر به رشد اشتغال شده اند ، نه کاهش. فناوری به طور چشمگیری بهره وری و استاندارد زندگی ما را افزایش داده است. این امر به انواع جدیدی از پیشنهادات منجر شده است که نیازهای جدید را برآورده می کند و به نوع جدیدی از کارگران نیاز دارد. بسیاری از مشاغل امروز شامل محصولات و خدماتی است که حتی صد سال پیش نیز وجود نداشت. درس تاریخ این است که انقلاب دیجیتال امروز موج های جدیدی از نوآوری و انواع جدیدی از کار ایجاد می کند که ما هنوز نمی توانیم تصور کنیم.

نقش انسانها در این آینده به اشتباه تعبیر می شود. مردم از نقاط قوت منحصر به فردی برخوردار هستند که در ماشین ها و الگوریتم ها به زودی تکرار نخواهند شد. ما مهارت های حرکتی پیچیده ای داریم – فراتر از آنچه روبات ها امروز قادر هستند – این امکان را به ما می دهد تا دستکاری های ظریف را که لازم است در آن انجام دهیم ، مثلاً جایگزینی یک قسمت ماشین یا سیم کشی توربین. حتی کارهای نسبتاً کم مهارت ، مانند نقاشی ، هرس یک باغ یا تعمیر یک لاستیک ، نیاز به مهارت انسانی دارد و از اتوماسیون سرپیچی می کند. شناخت انسان فوراً با موقعیتهای جدید سازگار می شود. مردم به راحتی نحوه تفسیر اطلاعات ، حل مشکلات ، حل قضاوت و اقدام به متناسب با شرایط خود را تنظیم می کنند. انسان ها از انعطاف پذیری ، تخیل ، شهود و توانایی خلاقانه ای برخوردار هستند که برای آینده ای قابل پیش بینی فراتر از دسترس هر دستگاهی است.

در حالی که پیشرفت در هوش مصنوعی و رباتیک چشمگیر است ، ما معتقدیم که ترکیب قابلیت های ماشین آلات با نقاط قوت انسان باعث می شود تولید به مراتب بیشتر و ایجاد ارزش بیشتر از هر یک به تنهایی انجام دهد. آنچه برای تحقق این فرصت لازم است یک رابط انسانی قدرتمند است که شکاف بین دنیای دیجیتالی و فیزیکی را رفع می سازد. ما هوش مصنوعی را نوآوری تاریخی می دانیم که این امر را فراهم می کند. این کمک می کند تا انسانها با بهره گیری کامل از دانش دیجیتال جدید و قابلیت های دستگاه ، توانایی های خود را ارتقا دهند. این تغییری عمیق در آموزش و مهارت ایجاد خواهد کرد و به افراد امکان می دهد بدون انجام دستورالعمل های طولانی و گران قیمت معمولی – کارهای پیشرفته ای انجام دهند – الگویی که امروزه برای خیلی از افراد غیرقابل دسترسی است. بنابراین ، هوش مصنوعی ، مردم را قادر می سازد تا به انقلاب دیجیتال ، بهتر عمل کنند.

Michael E. Porter is a University Professor at d Business School in Boston.


James E. Heppelmann is the president and CEO of PTC, a leading maker of industrial software.

https://hbr.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *