نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 3:08 ب.ظ

رتبه ۲۱ سازمان ملی استاندارد در بین ۱۶۴ کشور

http://media.dolat.ir/uploads/org/160130711001625400.jpg

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به فعالیت های ملی و بین المللی این سازمان گفت: سازمان ملی استاندارد ایران با عضویت در ۱۱ سازمان بین المللی رتبه ۲۱ را در بین ۱۶۴ کشور دارد.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از استاندارد، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ابتدای این نشست تاریخچه و جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران را بیان کرد و با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: این قانون در سال ۱۳۹۶ پس از تصویب مجلس، توسط رییس جمهور برای اجرا به سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد که به خوبی و به طور دقیق به تمام مسائل ، وظایف و ماموریت های استاندارد می پردازد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره  به جایگاه شورای عالی استاندارد اظهار داشت: اعضای شورای عالی استاندارد فرابخشی بوده و همه قوا ، بخش های دولتی و خصوصی در این ترکیب حضور دارند.

وی با اشاره به فعالیت های ملی و بین المللی این سازمان تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران با عضویت در ۱۱ سازمان بین المللی رتبه ۲۱ را در بین ۱۶۴ کشور دارد. همچنین عضویت در هیات مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد( ISO) ، ریاست کمیته کشورهای درحال توسعه ( DEVCO )، عضویت هیات مدیره موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی ( SMIIC ) از دیگر افتخارات این سازمان در مجامع بین المللی است.

 معصومه پاشایی بهرام، در این نشست بر توسعه استاندارد تاکید کرد و گفت: موضوع استاندارد برای ایمنی و آسایش جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه توسعه، مطالبه مجلس از استاندارد است افزود: لازم است سازمان ملی استاندارد ایران با جذب نیرو و افزایش اعتبارات تقویت شود و در این راستا بی شک مجلس شورای اسلامی در کنار سازمان استاندارد خواهد بود.

عضو شورای عالی استاندارد در این نشست، بر سلامت جامعه تاکید و تصریح کرد: در سایه استاندارد بسیاری از مشکلات و ناامنی ها برطرف می شود.

وی سازمان استاندارد را یک مجموعه تخصصی برشمرد و اذعان داشت: لازم است تمامی بخش ها از ضوابط و مقررات استاندارد تبعیت کنند.

پاشایی حضور موفق استاندارد را در مجامع بین المللی نقطه عطفی برای کشور دانست و گفت: در شرایط تحریم های ناعادلانه ، مطرح شدن نام ایران در بین جوامع بین المللی افتخاری که برای کشور و نظام .

وی نشان استاندارد را نشان اطمینان برای مصرف کنندگان داخلی و عاملی برای توسعه صادرات برشمرد و گفت: استاندارد می تواند تسهیل گر تولید و خدمات در کشور باشد بنابراین لازم است ساختار علمی آن به گونه ای تقویت شود که نیازهای جامعه را تامین کند.

http://dolat.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *