نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:56 ق.ظ

شیوع ویروس کرونا تولید و فروش خودروساز ایتالیایی را خفه کرده است

خبرگزاری فرانسه11 سپتامبر 2020 توسط سلین کرنو

مازراتی ، سازنده اتومبیل های اسپرت  ، تلاش جدی برای احیای ثروتمندترین برند برجسته ایتالیایی را آغاز کرده است ، این هفته از یک ابرخودروی جدید و مدل های الکتریکی جدید با هدف خوشحال ساختن  نسل جدید هزاره رونمایی می کند.

با افزایش فروش طی چند سال اخیر و شیوع همه گیر ویروس کرونا ، مازراتی اکنون امید خود را به 13 مدل جدید بسته که تا سال 2024 عرضه می شوند.

تاج جواهرات خودرو سازمستقر در مودنا ، ابرخودروی جدید آن ، MC20 است – یک خودروی دو درب زیبا ، که به سمت بالا می چرخند ، کابین داخلی فوق العاده مدرن و طرحی از ویژگی هایی که باعث ساخته شدن مازراتی با نشان تجار ی مشهور در گذشته Trident در جهان شده است.

این اسپستر آماده پیست همچنین دارای یک موتور توت توربو V6 با قدرت 630 اسب بخار است که آن را از 0-100 کیلومتر در ساعت (60 مایل در ساعت) در کمتر از 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت بیش از 325 کیلومتر در ساعت پیش می برد.

داویده گراسو ، رئیس مازراتی ، در حالی که از این مازراتی با موسیقی و جلوه های ویژه نور تماشایی رونمایی کرد ، گفت: “ما به مسیر مسابقه برمی گردیم ، جایی که همه چیز برای ما شروع شد.”

گراسو گفت: “با MC20 ما سنگ بنای ساختن آینده مازراتی را  قرار می دهیم.” وی اظهار داشت که اسپرت اسکار بود که برای اولین بار به طور کامل در مودنا طراحی شد.

گراسو گفت: “این آغاز یک دوره جدید است.”

ژولین جودری روزنامه نگار اتومبیلرانی در وب سایت auto-moto.com نوشت: “مازراتی MC20 نشان دهنده بازگشت یک ماشین اسپرت واقعی و قطع کامل تولید مازراتی طی سه دهه گذشته است.”

اما مازراتی که از زمان عرضه SUV لوکس شهری Levante خود در سال 2016 هنوز از نوع جدیدی رونمایی نکرده است ، در مدت چهار سال نیز 12 مدل جدید دیگر از جمله Grecale SUV مورد انتظار را نیز به بازار عرضه کرده است.

گراسو گفت: “تمام مدلهای ما در نسخه الكتریكی ارائه می شوند.”

پس ازفروش خوب در سالهای 2016 و 2017 – که مازراتی حدود 51،500 اتومبیل را عرضه نموده این سازنده خودرو شتاب خود را از دست داده است.

در سال 2018 فروش 32 درصد و یک سال بعد 45 درصد کاهش یافت و در سال 2019 فقط 19،300 خودرو فروخت.

امسال بیماری همه گیر ویروس کرونا ویرانی تولید را در بخش خودروسازی ایتالیا از جمله مازراتی را تیز کاهش داد.

کارلو آلبرتو کارنوال-مافه ، استاد استراتژی تجارت در دانشگاه بوکونی در میلان ، گفت: “این وضعیت جدید می تواند زنگ خطری برای مازراتی باشد.”

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: “اما برای یک مارک تجاری لوکس فقط مسئله مدل نیست ، بلکه شامل دیدگاه مردم ، شبکه های توزیع ، خدمات و مجموعه ای از عناصر ظریف است که باعث می شود یک اتومبیل لوکس به یک هدف واقعی تبدیل شود.”

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *