نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:05 ب.ظ

با گذشت شش ماه از شیوع کرونا ، زمان آن رسیده است که شرکت ها اقدام کنند

توسط کوین اسنیدر ، شبهام سینگال و باب استرنفلز10 سپتامبر 2020

اقدامات قاطع برای حضور در شرایط عادی بعدی  بصورت قویتری لازم است. اکنون شرکت مکینزی در یک گزارش ۱۵۹ صفحه ای این موضوع را بررسی کرده است . با ادامه مسیر به حالت عادی بعدی ، این مجموعه بینش شما را در مورد آنچه که شرکت ها باید هم اکنون انجام دهند – شش ماه پس از همه گیری  –  را میتوانید از سایت این شرکت بارگیری کنید.

همانطور که بسیاری از رهبران کسب و کار ها از تعطیلات تابستانی که دور از حد معمول بود بازگشتند ، ممکن است از خود بپرسند: حالا چه؟ طی شش ماه گذشته ، آنها زنجیره های تأمین را دوباره سازماندهی کرده ، دور کاری را راه اندازی کرده و تصمیمات مالی سختی را اتخاذ کرده اند. اما بدون واکسن COVID-19 که هنوز در دسترس نیست، احساس خیلی متفاوتی نخواهند داشت و مکث تابستانی برای رفع خستگی کار چندانی نکرده است.

بنابراین ، یک اولویت ، تجدید  نیرو در سازمان است – اقدام به جای واکنش. حتی در شرایطی که بحران COVID-19 همچنان دنیایی از عدم اطمینان ایجاد می کند ، هدف باید بازسازی برای بلند مدت باشد. شرکت های قدرتمند و مقاوم در شرایط بهتری برای بقا و پیشرفت خواهند بود. اما این خصوصیاتی است که نمی توان آنها را مسلم دانست. آنها باید پرورش داده شوند.

روشهای مختلفی برای هدایت وجود دارد ، اما صرف نظر از نوع تجارت یا جغرافیا ، ما معتقدیم که ده عملی که در اینجا شرح داده شده است این است:

که راهی برای حضور قویتر را می توان یافت. رهبران نه تنها اکنون باید عمل کنند ، بلکه باید جسورانه عمل کنند. تحقیقات قبلی مک کینزی نشان داده است که شرکتهایی که تغییرات اساسی انجام داده اند ، بهتر از آنهایی هستند که تغییر نکرده اند.

ما مقالاتی را که در فهرست تعاملی ذکر شده در یک خلاصه قابل بارگیری جمع آوری کرده ایم ، آخرین مجموعه متشکل از 530 مقاله ای است که مک کینزی درباره بحران COVID-19 از مارس 2020 منتشر کرده است. در این مقاله ، ما مجموعه ای از مقالات مربوط به اصلاحات را ارائه می دهیم ، آخرین مرحله از پنج مرحله در مسیر منتهی به بحران فعلی به حالت عادی بعدی. چهار مورد قبلی

 Resolve ، Resilience ، Return و Reimagination هستند.

تمام ده عملی که ما توصیف می کنیم همان کاری است که شرکت ها می توانند – و شاید نیز باید – انجام دهند. اما اکنون احساس اضطراری خاصی وجود دارد. علاوه بر این ، احساس جدیدی از احتمال نیز وجود دارد. به همین دلیل ممکن است آنچه را که ما در مارس به عنوان “اصلاح” معرفی کردیم ، با دقت بیشتری به عنوان شروع بازنشانی قابل توجه ارزیابی کنیم.

شرکت ها مجبور شده اند آنقدر سریع تغییرات ایجاد کنند – اغلب با موفقیت حیرت انگیز – به طوری که رهبران دلایل زیادی دارند که باور کنند حتی می توانند کارهای بیشتری انجام دهند. البته ، لازم نیست هر شرکتی هر ده عمل را انجام دهد. شرایط متفاوت است اما ما اعتقاد داریم که آنها دامنه فعالیتهای ممکن را متناسب با شرایطی که رهبران امروز در آن قرار دارند ، پوشش می دهند.

ما با یک ایده شروع می کنیم ، مشابه بازگشت عضله ای است که باید برای آن تمرین شود ، نه طرحی است که باید یک بار اجرا شود یا تاریخی که باید نتایجی بدست آید. ما به ملاحظات خاص تری می پردازیم ، از جمله نیاز به انجام سریع حرکتهای بزرگ و تمایل به بازنگری در کل نمونه کارها ، از جمله کارهایی که انجام می شود. مدیریت افراد هم در حصول اطمینان از اینكه یادگیری در محل كار به تحقق می رسد و هم در مراقبت از افراد حیاتی خواهد بود. شرایط عادی بعدی نیز ممکن است به معنای تنظیم مجدد نحوه ارتباط شرکت ها با دولت های خود و نحوه برخورد آنها با مسائل زیست محیطی باشد. سرانجام ، داشتن احساس هدف ، همه چیز را بهم پیوند می دهد. دانستن اینکه شرکت شما برای چه هدفی تلاش می کند – و زندگی در آن ارزش ها – چارچوبی را برای تصمیم گیری صحیح و اخلاقی فراهم می کند.

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *