نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 10:10 ب.ظ

مدل دیجیتال ۳ بعدی هوشمند ، مخاطرات موجود در یک شهر را با یک نگاه کلی نشان می دهد

10 سپتامبر 2020توسط دانشگاه صنعتی آیندهوون

یک مدل دیجیتال هوشمند  سه بعدی منحصر به فرد برای ترکیب جریان های مختلف داده های درون شهرها در یک سیستم عامل مشترک ایجاد شده است و نتیجه پروژه ITEA PS-CRIMSON است که موضوع همکاری شش شریک دانشگاهی و صنعتی از هلند و کانادا می باشد . همانطور که پروژه های آزمایشی در آیندهوون و ونکوور نشان داده اند ، با استفاده از این سیستم عامل می توان ایمنی عمومی و مدیریت حوادث را بهبود بخشید. محققان دانشگاه صنعتی آیندهوون فناوری تصویری  هوش مصنوعی را توسعه دادند که می تواند موقعیت حوادث را از یک تصویر تشخیص داده و مسیرهای پیاده روی افراد را با استفاده از چندین دوربین دوباره رهگیری کند. جایزه عالی ITEA ، با تقدیر ویژه در رده های مشارکت تجاری و بهره برداری ، منحصر به فرد  به این طرح اهدا شد.

امروزه ، شهرها بیشتر خدمات خود را دیجیتالی می کنند تا گردآوری داده ها در مورد تحرک ، ایمنی و ارتباط با شهروندان را تسهیل کنند. با این حال ، مقامات هنوز نیاز به حل مشکلات مربوط به تکه تکه شدن اطلاعات ناشی از فقدان سیستم عامل های مشترک ، ابزارها و جریان داده های جداگانه در هر منطقه دارند. کنسرسیوم PS-CRIMSON بستری را ارائه می دهد که به عنوان یک نقطه ورود برای مدیریت شهر عمل می کند. این سیستم عامل شهر هوشمند برای صرفه جویی در وقت و هزینه و همچنین ارائه یک نمای واحد از کلیه داده های جمع آوری شده در محیط شهری طراحی شده است ، بنابراین مدیریت شهری را قادر می سازد تا به موقع تر بر اساس داده ها عمل کنند. تمرکز این پلتفرم در حوزه های ایمنی عمومی و مدیریت حوادث است ، جایی که مزایای این پلتفرم بسیار مهم است.

بهبود ایمنی عمومی و مدیریت حوادث

شهرهای آیندهوون و ونکوور از ابتدا با ارائه اطلاعاتی در زمینه طراحی و اجرای بستر دراین ابتکار شرکت داشتند. این امر منجر به ایجاد دو نمایشگر فناوری برای دو مورد استفاده ، با تمرکز بر امنیت عمومی و مدیریت حوادث شد.

در حال حاضر ، در مورد ایمنی عمومی ، یک تیم مسئول نظارت تصویری ممکن است نیاز به نظارت بر شصت صفحه زنده در یک اتاق کنترل داشته باشد. علاوه بر این ، آنها ده ها تماس از شهروندان و افسران محلی در مورد وقایع مشکوک دریافت می کنند. با استفاده از پلت فرم PS-CRIMSON ، یک عضو تیم می تواند با یک صفحه نمایش کار کند و پس از ورود به سیستم ، در یک مدل 3 بعدی از شهر عبور کند.

فناوری تصویربرداری هوش مصنوعی

تیمی از محققان دانشگاه فنی آیندهوون به رهبری پیتر دو تو ، استاد گروه برنامه نویسی ویدئو (VCA) ، فناوری تصویری با هوش مصنوعی را توسعه دادند که برای مطالعه موقعیت محلی و شناسایی مجدد انسان به کار گرفته شد. وی توضیح می دهد: “با استفاده از محلی سازی جغرافیایی ، سیستم با جستجوی پایگاه داده عکس شهر می تواند به طور خودکار محل وقوع یک حادثه را با دقت 10 متر از یک عکس که با تلفن همراه به پلیس  ارسال شده تشخیص دهد.”

شناسایی مجدد انسان به سیستم این امکان را می دهد تا افراد را در یک منطقه خاص شناسایی کرده و مسیرهای پیاده روی افراد را با استفاده از دوربین های توزیع شده در سطح شهر متصل کند. دی با می گوید: “ما این را موقعیت عقب می نامیم”. “مسیرهای پیاده روی می توانند به موقع به جلو یا عقب قابل مشاهده باشند.”

موارد  محافظت از حریم خصوصی در سیستم وجود دارد که باعث اطمینان De With می شود. “برای اجرای ما ، چهره افراد تار است. قوانین فعلی داده ها اجازه می دهد تا پرونده های ویدئویی بیش از 72 ساعت ذخیره نشود ، و ما یک قانون GPDR بسیار سختگیرانه در هلند داریم.” اساساً ، مدیریت سیستم با پلیس و مقامات محلی است.

ردیابی زلزله

در ونکوور ، برنامه و مدل PS-CRIMSON تأثیر زمین لرزه ای را که 6.9 ریشتر بود ، در مرکز شهر پرجمعیت نشان داد. برنامه و مدل سناریوهای مختلف را شبیه سازی کرده و پیش بینی ها و پیش ارزیابی خسارات را با سطح جزئیات و دقت بسیار بیشتری ارائه می دهند. به لطف این برنامه ، می توان اثر زمین لرزه را تا سطح واحدهای داخلی در ساختمانهای آسیب دیده بررسی کرد و همچنین اثر هرگونه سیل ناشی از زلزله را بررسی کرد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *