نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 8:38 ق.ظ

داستان این کارآفرین ، پیوند وحشتناک بین ناامنی مالی و سلامت روانی را نشان می دهد

This Entrepreneur's Story Shows the Frightening Link Between Financial Insecurity and Mental Health

Cheryl Snapp Conner مدیر عامل شرکت SnappConner PR20 آگوست 2020

داستان این کارآفرین ،  پیوند وحشتناک بین ناامنی مالی و سلامت روانی را نشان می دهد.تحقیقات در مورد همبستگی بین وضعیت مالی و سلامت روان افراد مشخص است. ایوان انز این موضوع را مستقیما تجربه کرد.

ماه هاست که کارشناسان نسبت به “هزینه های سایه” همه گیری COVID-19 هشدار داده اند. فشار رو به افزایش در سلامت روانی ما تقریباً در صدر فهرست قرار دارد.

البته اولین نگرانی ما مربوط به تعداد کشته شدگان ، آزمایشات ، در دسترس بودن PPE ها ، ونتیلاتورها و مراقبت های پزشکی بوده است. در مرحله بعد ، دستورالعمل هایی برای محدود کردن کسب و کار ها با وضعیت چهره به چهره و متوقف کردن بیشتر مسافرت ها انجام شد. این  امور البته به دنبال ارایه وام های اضطراری و کمک به میلیون ها نفر از افراد و کسب و کار ها تحت تأثیر قرار گرفت.

اما ، بحران در هیچ جایی کمتر نشده است و تنش ها همچنان بالا می روند. اکنون شاید بزرگترین خطر پدید آمده باشد. با وجود میلیونها کارگر که هنوز بیکار هستند و برنامه هایی برای کمک به آنها برای تحمل استرس ، مراحل عصبانیت ، افسردگی و خودکشی آغاز می شود.

بهداشت روانی بحران رو به رشدی است که ممکن است هزینه های دیگر را افزایش دهد ، اما به طور مداوم تقویت می شود. طبق گفته تایم ، هر 5 نفر از بزرگسالان ایالات متحده هر ساله یک افسردگی اساسی را تجربه می کنند (حتی قبل از فشارها و نگرانی های اضافه شده بر اثر این بحران جهانی ، ناآرامی های نژادی و اقتصاد ی به وجود آمده است).

از افسردگی و خودکشی باید چه چیزی را بدانیم؟

برخی از اشکال افسردگی ناشی از عدم تعادل شیمیایی بدن ، بیماری یا آسیب های وارده به انسان است. در این موارد افراد ممکن است بر اثر گفتگو درمانی به درمان پزشکی پاسخ دهند. اما فراتر از دلایل داخلی یا پزشکی ، شرایط بیرونی بر افسردگی  که عبارتند از: انزوا ، اضطراب ، بودن زیاد در دستگاه ها ، بی ثباتی اقتصادی ، بدهی و بیکاری بر انسان تأثیر می گذارد.

اگرچه به نظر می رسد دلسردی در بین آسیب پذیرترین افراد ما قابل درک باشد ، اما جالب اینکه خطر افسردگی شدید ممکن است برای کارآفرینان ثروتمند و موفق نیز بیشتر باشد. برای این افراد انتظارات زیاد است و در مواقع سخت ، خطر شکست (و شرمساری عمومی به همراه تأثیر کارمندان ، سرمایه گذاران و خانواده ها) افزایش می یابد. ایوان انز را ، یک کارآفرین جوان و بسیار موفق را در نظر بگیرید. آنز ، بنیانگذار صندوق حقوق صاحبان سهام و راهنما ، از زمان هفت سالگی کارآفرین بوده است و در آن زمان آب نبات هایی را خریداری کرده است که به دوستان خود بفروشد. در حال حاضر ، او رئیس  یک شرکت است و چندین جایزه کسب کرده است.

او از من پرسید:”آیا مقاله ای درباره سرمایه گذاری رابینینت را دیده اید؟”. من آن مقاله را داشتم. این مقاله اخیر در فوربس در مورد الكساندر كرنس ، دانشجویی 20 ساله در دانشگاه نبراسكا بود كه به همراه والدینش در ناپروویل ، ایلین زندگی می كرد. او مانند بسیاری از  جوانان  دیگر، حساب کاربری خود را با شرکت سرمایه گذاری هزاره متمرکز کرد تا معاملات بدون کمیسیون را انجام دهد.

سپس او شروع به آزمایش و کار با گزینه هایی کرد ، که پرخطر بودند ، و حتی بیشتر از آن در زمان حاضر که بازار روز به روز نوسانات شدیدی را تجربه می کند. در دهم ژوئن ، حساب معاملات وی ، منفی 730.165 دلار را نشان دا . طبق گفته موسسان این شرکت ، در حالی که اظهارات آنلاین برای کرنس گیج کننده بود ، مانده حساب خالص واقعی وی در آن زمان تقریباً 16000 دلار بود.

یادداشت پایانی كرنس با عصبانیت نسبت به  شرکت رابینیت نوشته شد و گفت كه شرکت وی هیچ كاری برای او باقی نماهده وسپس جان خود را گرفت.

همانطور که آنز داستان را به من یادآوری میکرد ، مشخص بود که وحشت در درونش درحال جوشش بود. او به من گفت ، چند سال قبل از این به عنوان یک کارآفرین ، او به طور طبیعی در بازار رقابتی کار می کرد و موفق بود. او یک شرکت نمایش رادیویی و بازاریابی را راه اندازی کرده است ، نمایندگی های تویوتا را در آمریکای لاتین ایجاد کرده و جوایز تجاری منطقه ای را به دست آورده است. در  سن حدود 20 سالگی ، او كاری تجاری با ثروتی فراتر از رویاهایش در حال زندگی بود.

به نظر می رسید او در وضعیتی فراتر از خوشبختی بود ، تا زمانی که شروع به دیدن تبلیغات آنلاین مردمی حتی موفق تر از خودش کرد. در اینستاگرام و فیس بوک ، وی دید که متخصصان در حفظ موفقیت واقعی خویش ، یاد می گیرند ثروت خود را در یک سال ، در شش ماه یا شاید حتی چند هفته دو برابر کنند. در تصاویر آنها ، سوار بر خودرو های فراری  و در عمارت های مجلل زندگی می کردند.

وقتی موفقیت مالی دیگر کافی نباشد

اکنون اهداف بزرگتر آنز در ذهنش تنظیم شد و وی عزم خود را جزم کرد. او فارکس و انواع سرمایه گذاری های پرخطر را مورد مطالعه قرار داد ، تصمیم گرفت اسرار موضوع “تبدیل یک هزار دلار به یک میلیون در هفته” را یاد بگیرد.

اما او احساس بدبختی می کرد که دستاوردهای او در قلمرو آنچه ممکن است ،‌بسیار جزئی باشد. او شروع به بحث و گفتگو با همسر خود كرد و برای اولین بار در زندگی خود شروع به درگیری با والدینش كرد. او فقط یک ساعت در شب  می خوابید.

روحیه کارآفرینی وی از دست رفت زیرا تنها هدف وی تلاش برای موفقیت مالی در مقیاسهای بزرگتر شد.

سپس  او در لحظه ای بخود آمد و متوجه شد که شش ماه از کار ، شب های بی خوابی و اضطراب یک نتیجه واحد داشته است ، یک ضرر ناگهانی و به مقدار زیاد و در این زمان او تقریباً بی پناه مانده بود.

 “ضرر چقدر بود؟” من پرسیدم  و او بلافاصله پاسخ داد ، 238،000 دلار.

با این کار ، او هویت خود را از دست داد و ناراحتی اش آنقدر عمیق بود که احساس کرد هرکاری که در زندگی خود انجام داده است تا به این اندازه ارزش نداشته است. او دقیقاً فهمید كه كرنس چطورموضوع را احساس كرده و فهمید كه چقدر خود او به چنین تصمیمی نزدیك بوده است.

 خوشبختانه برای آنز ، همسرش بلا و خانواده اش در کنار او ماندند. بنا به درخواست او ، بلا یک مشاور معنوی پیدا کرد که می توانست شرایط او را درک کند.

    او به یاد می آورد: “فهمیدم  این مغز من نیست”. “من موجودی هستم که می توانم ذهن و بدنم را کنترل کنم.”

سلامت روانی وی بهبود یافت زیرا فهمید که هر روز  با خیره شدن در نمودارها روی صفحه نمایش و افزایش  استرس استفاده ای شایسته از وقت خود نیست. او رژیم غذایی ماکروبیوتیکی را دنبال کرد که تعادل و سلامتی او را ترمیم کرد.

سپس در حالی که در حمام ایستاده بود ، الهامی در مورد آنچه باید انجام دهد دریافت کرد. او و بلا با 3000 دلار نهایی که  برایشان باقی مانده بود به ایالات متحده رفتند. او طرحی را برای تجارت فعلی خود ،  و سهام  کمکی ، تشکیل داد. شرکتی که ملک ها را تمیز و نوسازی می کند و سپس برای خانواده هایی که قادر به تأمین اعتبار و یا پرداخت هزینه های کافی برای خرید خانه از طریق روش های سنتی نیستند ،  آنها را تأمین مالی می کند.

خانواده ها تقریباً  به میزان دو سوم آنچه را که برای اجاره هزینه کرده اند پرداخت می کنند ، اما به اندازه کافی برای بازدهی برای سرمایه گذاران ارزشمند هستند. در طول دوره تصدی خود ، آنها به کار در مورد  اصلاحات و ارتقاء کیفیت خانه ها کمک می کنند. برای سرمایه گذاران ، این مدل پایدار است و علاوه بر بازده ، آنها را از نظر ذهنی غنی می کند که خانواده هایشان از طریق بودجه خود مورد حمایت و کمک قرار می گیرند. آنز این مفهوم را “سرمایه گذاری سرمایه گذاری” می نامد.

در مجموع ، این تجربه عمیقاً او را تحت تأثیر قرار داد. وی به موفقیت بزرگی که  با از بین رفتن  احساس ویرانگر به همراه افسردگی عمیق و از بین رفتن سلامت روحی و جسمی اش حاصل شد ، دست یافت. او اکنون امیدوار است که بتواند به سایر کارآفرینان کمک کند و آن تجربه را آزادانه به اشتراک بگذارد.

برای محافظت و اطمینان از سلامت روان ، آنز موارد زیر را پیشنهاد می کند:

1. با هدفی بالاتر از پول ، کار و سرمایه گذاری کنید. وی می گوید ، ضروری است كه كارآفرینان ، سرمایه گذاران و كارمندانبرای یك کسب و کار (چه شخص خودشان یا شخص دیگری) بر اساس اصول پایداری سرمایه گذاری مؤسسات ، كار كنند. هدف باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا شور و شوق ، زمان و استفاده از زندگی آنها را توجیه کند ، به جای اینکه صرفاً وسیله ای برای دستیابی به ثروت باشد.

2. بیاموزید که موفقیت ، به اندازه لوکس زندگی کردن اندازه گیری می شود ، و یک معجزه است. بسیاری از افرادی که اصرار دارند اسرار اختصاصی برای  کسب ثروت فوری دارند ، کلاهبردار هستند. حتی هنگام کار قانونی ، ثروتی که آنها به دست می آورند یا جعلی ، وام گرفته شده یا از رویدادها و محصولات تایید نشده حاصل می شود و نه از روش هایی که آنها آموزش می دهند. در کل ، آنز به جای تلاش برای پول ، آزادی واقعی مالی را شامل دانش ، کنترل ، قدرت معنوی ، لذت عاطفی  را هدف می کند.

3. بیاموزید که سلامت جسمی از سلامتی روحی و عاطفی پشتیبانی می کند. همانطور که آنز کشف کرد ، انجام فعالیتهایی که از آن لذت می برید ، خوردن غذای مغذی ، خواب کافی و گذراندن وقت با اعضای خانواده یا دوستان معنی دارتر از عوامل مهم برای به دست آوردن شادی و تعادل عاطفی است. وی می گوید که من از صمیم قلب موافقم که این مؤلفه های بهداشتی را در اولویت قرار دهید.

4. از کمک های حرفه ای دریغ نکنید.  او پیشنهاد می کند منابع خود را با دقت بررسی کنید. حتی اگر کمکی که دریافت می کنید کافی نیست یا سعی کرده اید به شخص دیگری کمک کنید و شکست خورده اید ، پایدار باشید. وقتی آنز می دانست که دچار مشکل شده است ، به همسرش فشار آورد تا یک مشاور حرفه ای مناسب پیدا کند حتی وقتی اموال آنها بلوکه شده بود. او اظهار داشت که هیچ شکست بزرگی وجود ندارد و با چشم انداز کمی کمک حرفه ای ، می توان آن را بهتر کرد.

به طور خلاصه ، تجربه آنز نشانگر یافته های مطالعات اخیر در مورد افسردگی و خودکشی است. امنیت اقتصادی عامل مهمی در امنیت عاطفی است که از سلامت روان پشتیبانی می کند. در سال 2020 و احتمالاً برای بسیاری از فصول آینده ، بحران جهانی بهداشتی و رکود اقتصادی صدها هزار نفر از کارمندان و کارآفرینان در ایالات متحده و فراتر از آن را تحت تأثیر قرار داده است. هیچگاه امتیازات پرداختن به سلامتی روانی بیشتر نبوده است.

بنابراین ، چگونه می توانیم موج را تغییر دهیم؟

به صورت جمعی و فردی ، باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام دهیم ، در کمک به تسکین عاطفی و مالی کمک کنیم و در جامعه و اطرافیان خود حضور داشته باشیم. روی راههایی که ما می توانیم ایجاد کنیم و پیشرفت پیدا کنیم و روشهایی که می توانیم به آنها کمک کنیم متمرکز شویم.

و به گفته آنز ، ما نیز باید به هر اندازه که می توانیم “سرمایه گذار” بشویم. ما باید ضمن غلبه بر ایجاد موانع جدید و در عین حال ایجاد راههای جدید برای اتصال و کاهش فشارهای دیگران در اطراف خود ، هدف و اشتیاق داشته باشیم. در این فرایند ، بهزیستی خودمان را تقویت و تقویت می کنیم. https://www.entrepreneur.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *