نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 4:08 ب.ظ

چرا ریز خدمات رمز موفقیت کسب و کار هستند؟

microservices

توسط Claus Jepsen 28 آگوست 2020

ما باید به فکر توزیع و جزیی تر کردن هر چیز بی شکل و سنگین باشیم ، برای مثال با استفاده از ذخیره اسناد ساده به جای بارگذاری پایگاه داده های سنگین برای پشتیبانی از فرایندها امکان کار را آسان تر کنیم.

یک دستور قدیمی بیان می کند که با شکستن آنها در کارهای کوچکتر ، مسائل پیچیده به راحتی حل می شوند. همین امر در مورد نرم افزارهایی یکپارچه قدیمی ، ما شاهد تغییر آنها به ریز خدمات قابل کنترل هستیم . مهمتر ین شاخص این مسئله سرعت استقبال سازمانها از ریز خدمات  است که نشان می دهد  از شاخص های موفقیت آینده آنهاست.

این مفهوم از جمله  قابلیت های کسب و کار جدید نیست و کاملاً به ، سیستم های برنامه نویسی شی گرا و حتی COBOL برمی گردد .  اما بسته بندی قابلیت های تجاری و اپلیکیشن های باز به معنای این است که شرکت ها با اشتیاق به دنبال ریز سرویس ها هستند. دلایل فقط به این نیست که آنها گزینه ای برتر از نظر فنی ارائه می دهند بلکه به این دلیل است که نیازهای گسترده تجارت را سریع تر حرکت می کنند ، هرجا که ممکن است هر امری را  دیجیتالی می کنند و تجارب جذاب کاربر را ارائه می دهند.

این هیجان هیجانی است که گارتنر در جدیدترین چرخه ها برای فناوری های نوظهور در بخش « بیشترین انتظارات شاخص» ، آنچه را که “سازنده قابل ترکیب” نامیده می شود ، دارد. می پرسید چرا؟  برای اینکه اساساً یک فرمول ساده وجود دارد که در آن خدمات کوچکتر با چابکی بیشتر در سازمان هایشان مواجه  هستند. گارتنر می گوید: “با تغییر نیازهای تجاری ، سازمان ها باید بتوانند به سرعت نوآوری را ارائه دهند وبا قابلیت جمع آوری مجدد از داخل و خارج از شرکت ، برنامه ها را به صورت پویا تطبیق دهند “.

درنهایت ، ریز سرویس ها عملکرد ، ادغام و افزودن ویژگی های جدید را برای نرم افزار آسان تر می کنند.

آنها همچنین روشهای جدید و بهتری را برای تعامل مردم با سیستمهای دیجیتال فراهم می کنند و این روشهای جدید ماهیت کار را تغییر می دهد. به طور خلاصه ، آنها ما را از دنیایی که در آن انسانها می آموزند  و با کد باینری به کامپیوترها آموزش می دهند  تا بسیاری از کارهای سخت را که وقت ما را اشغال می کند ،  آنها انجام دهند .

ریز خدمات همانند  قطعات لگو هستند

ریز خدمات اغلب با قطعات لگو مقایسه می شوند و این مقایسه حتی بهتر از آن است که فکر می کنید. لگو با طراحی بلوکهای جدیدی که کوچکتر ، کاربردهای دقیق تری داشتند و می توانستند انعطاف پذیر باشند و محیط های جدید و سرگرم کننده ای ایجاد کنند ، برند خود را دوباره زنده کرد. ریز سرویس ها با تجزیه عناصر کاربردی به عناصر جداگانه و تخصصی و در دسترس قرار دادن آنها برای مونتاژ با سایرین در محیط هایی که دارای اتصال آزاد هستند ، شکل می گیرند. آنها نیاز به خرد شدن برنامه های اصلی و یا تحمل فرایندهای کند را برطرف می کنند و بنابراین باعث بهره وری بیشتر می شوند.

اینها برای آینده نرم افزارهای سازمانی و به طور خاص ERP ، که یک کلمه کلیدی برای یکپارچه شدن است ، اساسی هستند. اما نرم افزارهای یکپارچه گذشته و آینده کاربر محور هستند ، جایی که نرم افزار فرآیندهای بیشتری را به طور خودکار انجام می دهد و فقط از انسان ها می خواهد که در مواردی که لازم است – برای تأیید ، نوآوری و به طور کلی ارزش افزوده عمل کنند.

این تجزیه ERP برای انعطاف پذیری بسیار مهم است به این دلیل که روش استفاده از برنامه های سازمانی در حال تغییر است. زمانی که ما از رایانه های شخصی و صفحه کلیدهایی با مانیتور استفاده کردیم که می توانند با ساختارهای پیچیده منوها و فعالیت ورودی کاربر همراهی کنند ، انتقال به برنامه ها و دستگاه های تلفن همراه به این معنی است که باید در مورد نحوه طراحی نرم افزار هوشمندانه عمل کنیم. برنامه های موبایل وقتی ساده و متمرکز باشند و خدمات ریز کاملاً مناسب آن باشند ، موفقیت آمیز هستند.

ما همچنین باید به طور كلی درمورد سبكتر شدن و توزیع هرگونه امور بی نظم و سنگین بیندیشیم ، به عنوان مثال استفاده از ذخیره اسناد ساده به جای بارگذاری پایگاه داده های سنگین برای پشتیبانی از فرایندها. باز هم ، ریز خدمات این رویکرد را فعال می کنند و به ایجاد جهانی از نرم افزارهای کاملاً یکپارچه ، فراگیر و انعطافی کمک می کنند که در آن اقدامات متصل معمول به راحتی انجام می شود .

حذف کردن مخازن و اصطکاک ها

باید به فکر حذف مخازن داده و از بین بردن اصطکاک در هر کجا باشیم. در عوض با نوآوری سریعتر و نرم افزار قابل اطمینان تر و نرم تر بازخورد خواهیم گرفت زیرا از اثرات ناگهانی جابجایی بسته های بزرگ  کد رنج نمی بریم. ما همچنین استفاده از نرم افزار را با محیط های کم کد و بدون کد آسان تر خواهیم کرد ، بنابراین اعتیاد خود را به مشاوران پردرآمد که تغییرات جزئی در کدگذاری ایجاد می کنند ، از دست می دهیم.

اکثر افراد در دنیای واقعی از ریز سرویس ها اطلاعی ندارند اما آنها در آینده تجارت مهم هستند. اگر شرکت ها نتوانند از آنها برای ارائه تجربیات بهتر کاربر مورد استفاده قرار دهند ، در همان زمان مشتری ها به سمت شرکت های بهتر می روند ، بنابراین بهتر است که اکنون به اصول تجربه دیجیتالی خود بپردازید و از قدرت ریز سرویس ها استفاده کنید.

https://www.cbronline.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *