نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 7:51 ب.ظ

خودرو خورشیدی هلندی به عنوان باتری چرخ دار عمل می کند

Dutch solar car serves as a battery on wheels

4 سپتامبر 2020توسط باری ون در میر ، دانشگاه صنعتی آیندهوون

حالا دیگر برای نوشیدن یک فنجان قهوه تازه هنگام اردو زدن در طبیعت  ، اگر ماشین خورشیدی دارید دیگر به پریز برق احتیاج ندارید. تیم خودرو خورشیدی آیندهوون این را امروز نشان داد.

خودروی خورشیدی هلندی آیندهوون ، Stella Era ، نه تنها انرژی خود را تولید می کند بلکه به عنوان باتری دستگاه های دیگر نیز دو برابر کاربرد دارد. برای مثال هنگامی که از کمپ بیرون می روید این خودرو مفید است. علاوه بر این ، سایر اتومبیل های برقی نیز می توانند توسط Stella Era شارژ شوند – یک راه حل عملی عالی در صورت عدم وجود ایستگاه شارژ در نزدیکی محل کمپ خود .

دانشجویان دانشگاه صنعتی آیندهوون (TU / e) امروز نتایج نهایی خود را ارائه دادند. در طول سال تحصیلی گذشته ، آنها سخت روی این پروژه استلا کار کرده اند و نتایج اخذ شده نیز چشمگیر است. خودروی خورشیدی کارآمدی خود را قبلاً در مسافت های طولانی بدون هیچ مشکلی اثبات کرده بود. در این مسابقه که در استرالیا برگزار شد ، دانش جویان از سراسر جهان با اتومبیل خورشیدی خانگی خود سه هزار کیلومتر رانندگی می کنند. تیم آیندهوون تا به امروز چهار سال متوالی جایزه برتر را بدست آورده است. این فقط در مورد سرعت نیست ، بلکه عمدتا در مورد سطح کارایی ماشین است.

طرحهای دانش جویان می توانند به چادر ، صندلی های کمپینگ و دستگاه قهوه ساز مجهز شوند و هم اکنون می توانند از ماشین آنها به عنوان باتری در محوطه کمپ استفاده کنند. به لطف سوکت 230 ولت می توان دستگاه های مختلفی مانند BBQ برقی را  نیز به آن متصل کرد.

ایستگاه های شارژ

Era نه تنها می تواند لوازم الکتریکی را  تامین برق  کند، بلکه می تواند برق مورد نیاز سایر اتومبیل های برقی را نیز تأمین کند.

رانندگی خودمختار

این خودرو باید به اندازه کافی انرژی ذخیره شده داشته باشد تا بتواند انرژی خود را به اشتراک بگذارد. بنابراین ، باید تا آنجا که ممکن است در آفتاب باشد. بنابراین ،  یافتن بهترین نقطه پارکینگ مهم است که خودرو خودش آن را حساب می کند. علاوه بر این ، به خودی خود نیز رانندگی می کند. سسینک می گوید: “این ماشین مجهز به رادار و سنسور است بنابراین می تواند به طور مستقل در اطراف یک پارکینگ حرکت کند.” “به این ترتیب همیشه زیر آفتاب است.” آزمایشات در پارکینگ TU / e-campus به خوبی انجام شد ، اما قبل از اینکه اتومبیل بتواند به طور مستقل رانندگی کند ، هنوز تحقیقات زیادی لازم است. وی می افزاید: “رانندگی خودكار هدف ما نیست. در عوض ما از آن برای استفاده بهینه از اتومبیل خورشیدی استفاده می كنیم.”

در همین حال ، از تیم جدیدی برای تصدی این مسئولیت در سال تحصیلی جاری ثبت نام شده است. آنها دوباره در حال ساخت ماشین جدیدی هستند ، که پنجمین استلا. است .  شارلوت فلدرهوف ، مدیر روابط عمومی جدیدترین تیم جدید ، می گوید: “هدف ما این است که پایداری خودرو را یک درجه بیشتر کنیم.” اتومبیل خورشیدی به تدریج به مدلی نزدیک می شود که می تواند در جاده های هلند رانندگی کند. فلدرهوف می گوید: “این یکی از بزرگترین اهداف ماست

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *