نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 6:45 ق.ظ

آنچه برای مشتریان دیجیتال جنرال الکتریک خوبست برای شرکت هم خوبست

پیتر فرتی12 آگوست 2020

Pat Byrne  با رسیدن ماه ژوئیه یک سال در راس شرکت GE Digitalو با عنوان مدیرعامل مشغول بکار بود. پت بایرن مدیر عامل شرکت جنرال الکتریک دیجیتال ، هم اکنون با بینش عمیقی از سال اول کارخود در این شرک و نقش تحول دیجیتالی را به عنوان  اولویت سایر شرکت ها در زمان آینده می داند .

در طی این مدت ، بایرن بر روند موفقیت آمیز جمع آوری (و رشد) چهار واحد تجاری GE نظارت داشته و نتیجه آن بیش از یک میلیارد دلار درآمد بوده است. البته او همچنین مجبور شده است با توجه به بیماری همه گیر کرونا ، شرکت را به صورت استراتژیک هدایت کند. کووید 19 دنیای عجیب و غریبی ایجاد کرده است که مدتی با ما خواهد بود. با ادامه این کار ، ما باید نه تنها تجارت خود را اداره کنیم بلکه مشتریان خود را نیز قادر به فعالیت کنیم.

از ابتدا کار تا ، گذشت اندکی بیش از شش ماه اول مشارکت با مشتریان و ذینفعان، وی نقش رهبری خود را پذیرفت و به بینش ارزشمندی در مورد آنچه باعث می شود آنها را درست مشاهده کرده و درک نمود که  در کجا  کارو تلاش می کنند را ، بدست آورد.

وی می گوید: ” در ارتباط با تحول دیجیتالی ، در صدر لیست کوتاه اولویتها  این بود که آیا هدایت دینامیک زنجیره تأمین ، نیروی کار ، مقررات ایمنی یا ساختار بازار ،  کدامیک در اولویت اصلی مشتری قرار دارد.” “تحول دیجیتال می تواند به طور قابل توجهی نحوه عملکرد یک شرکت صنعتی را تغییر دهد. با این حال ، مشتریان واقعاً با تحول دیجیتال به چالش کشیده می شوند. کار ساده ای نیست و اغلب اوقات ، داده ها در جایی که باید باشند ، نیستند. دانستن و آگاهی بر وضعیت داده ها یکی از بزرگترین چالش ها ، و چگونگی تمرکز ما بر تغییر واقعی نحوه عملکرد کسب و کار ها از سخت ترین چالش های موجود است.

تحول دیجیتالی دقیقاً چیست؟

هنراست؟ علوم پایه است ؟یا ترکیبی از هر دو می باشد؟

 تحول دیجیتال قطعاً دارای رمز و رازی در اطراف آن است که غالباً باعث انحراف دید می شود و از آنجا که تحول دیجیتال به ترکیبی از فناوری ها ، فلسفه ها و استراتژی ها متکی است ، تعریف آن می تواند یک مفهوم دشوار باشد. کلید موفقیت با تعریف کاملی از آن شروع می شود. به این ترتیب ، بایرن تحول دیجیتالی را به عنوان پیشرفتی چشمگیر در نتایج مهم تجاری از طریق بکارگیری فن آوری های دیجیتال برای ، ساده سازی و بهینه سازی عملیات تعریف می کند. او می گوید: ” موضوع تحول دیجیتال در مورد نتایج و تحول فرآیند تجاری است.” “تحول دیجیتال موضوعی در مورد كمك به شركتها است كه به افراد كمك می كنند تا با كارآیی بیشتر ، اثربخشی بیشتر ، ضایعات كمتر و كاركرد بیشتر عمل كنند.”

بایرن توضیح می دهد که در طول سال ها صحبت های زیادی در مورد تحول دیجیتال شده است ، اما این روند هنوز در ابتدای راه است. وی گفت: “فرصت ها هنوز هم بسیار چشمگیر است. این یک پیشروی برای ما است و برای مشتریان ما یک اولویت است. ” خوشبختانه ، فن آوری ها تا حدی پخته شده اند که راه حل های واقعی را می توان با نتایج خوب تجاری تحویل داد. باید دقت کرد که اینها پروژه های علمی نیستند ، بلکه تغییر روند فرآیند کسب و کار هستند. “

فعالیت در دنیایی که مواجه با Covid-19 است  بدین معناست که سازمان های صنعتی باید راه هایی برای ساده سازی کارها پیدا کنند. به عبارت ساده ، هیچ جایی برای اضافه کردن پیچیدگی وجود ندارد. بنابراین باید دقت نمود که پیشرفته‌ترین شرکتها چگونه در حال تبدیل شدن به شرکتهای دیجیتال هستند؟

بهترین شرکت ها به دنبال هدایت گران تحول دیجیتال نیستند. در عوض ، آنها نیاز به کسانی دارند که نرخ بازگشت سرمایه  ROI را ، که دوره اش اغلب کمتر از یک سال است ، تشخیص می دهند. وی می گوید: “در حالی که از قبل یک دیدگاه پنج ساله وجود داشته است ، شرکت ها باید بتوانند این مسئله را برای دستیابی به وضعیت تجاری قوی در اولویت های خود بگنجانند.” “دستیابی به این امر نیاز به یک ترکیب مهم استفاده از ناب بودن و دیجیتالی شدن را  در کنار هم دارد.ناب این امکان را به شما می دهد تا در مکان های ایجاد ضایعات در روند کار ، وضعیت را ببینید. این یک روش منظم برای ایجاد بینش در مورد وجود ضایعات از هر نوع آن است. “

در طول دوران بروز بحران Covid-19  ، از بین بردن ضایعات بسیار مهم خواهد بود. وی ادامه داد: “تقاضا نامشخص خواهد بود. زنجیره تأمین خراب می شود. رفتارهای مشتری نامشخص خواهد بود. ” “به عنوان مثال ، در نظر بگیرید ، اگر در دنیای غذا و نوشیدنی حضور دارید ، حجم خرید فروشگاه های سطح بالاتر با راحتی بیشتر کاهش می یابد زیرا تعداد کمتری مردم از آنها استفاده می کنند ، اما حجم کاهش در فروشگاه های مواد غذایی حاشیه پایین تر، کمتر است. چگونه کسب و کار ها  به آن پاسخ می دهند؟ شما نیاز دارید که بتوانید فرآیندهای اصلی تجارت را با استفاده از اصول ناب و دیجیتال تبدیل به فرایند های جدیدی کنید. “

بهترین اپراتورها از ارزشمندترین داده های خود مراقبت می کنند و می دانند چگونه می توانند از این داده ها استفاده کنند. این نه تنها در بهره برداری از کارخانه بلکه در دیدن نحوه کار کارخانه های مختلف به طور نسبی مفید است و یا اینکه  برای کارخانه ها نسبت به اینکه زنجیره های تأمین چگونه کار می کنند ،  مفید است. دید غنی از داده می تواند به یک شرکت کمک کند تا عدم قطعیت ها را مدیریت کند.

انتخاب عاقلانه شرکا.

به دنبال تامین کننده هایی باشید که اقتصاد واقعی و پویایی صنعت شما را درک کنند. وی گفت: “تمرکز اصلی تحول دیجیتال مربوط به استقرار فناوری نیست. این در درجه اول یک چالش مدیریت تغییر فرآیند کسب و کار است – و اینکه شما با چه کسانی شریک هستید. ” “ما می دانیم که ما موقعیت خوبی داریم تا به مشتریان خود کمک کنیم تا برنده شوند. ما می توانیم با استعداد و فناوری با آنها به صورت جهانی درگیر شویم. ما نه تنها در حال خدمت به 20،000 مشتری در سراسر جهان هستیم؛ همچنین صدها کارخانه خودمان داریم. محتوا ، تجربه و تخصص اهمیت دارد. “

بازاریابی

برای فروشندگان آسان است که  درباره مزایای بازاریابی کنفرانسهایی را ارایه دهند. با این حال ، فناوری دیجیتال صرفاً محصولی نیست که ما به مشتریان خود عرضه می کنیم. بلعکس ، راه حل های دیجیتالی که ارایه می کنیم یک مؤلفه مهم در نحوه عملکرد GE است .

“همه کسب و کارهای وابسته به  GE ابتکار عمل در زمینه تحول دیجیتال را دارند. به عنوان مثال ، در کسب و کار انرژی تجدید پذیر ما ، ده ها هزار توربین بادی را ایجاد می کنیم ، که در نقاط دور دست کار می کنند و  به طور واضح ، نگهداری این توربین های بادی یک تعهد مهم اقتصادی و ایمنی / نظارتی است. ” “عملیات خدمات رسانی در حوزه انرژی تجدید پذیر ما با استفاده از فن آوری های ما برای تهیه یک برنامه دیجیتالی روز ، از تاسیسات میدانی پشتیبانی می کند. این امر به تکنیک های ما امکان بررسی عملکرد دارایی ها را می دهد و اگر یکی از این توربین های بادی که شروع به کار کند ، متفاوت از آنچه پیش بینی شده است باشد ، می توان اقدامات جدی انجام داد. بدون این نوع بینش ، حتی یک نقص کوچک به سرعت می تواند به یک مسئله ایمنی تبدیل شود ، اما فن آوری های دیجیتال به ما امکان می دهند تا با مسائل زودتر از وقوع مقابله کنیم. “

نمونه دیگر ، و شاید یکی از پر کاربردترین داده های صنعتی ، در مورد نحوه مدیریت موتورهای جت است. با هزاران هواپیما که از موتورهای جت GE هر روز استفاده می شوند ، GE به کوهی از  اطلاعات پرواز ها دسترسی پیدا می کند ، و این امکان را می دهد تا قابلیت اطمینان دارایی ها را درک کند ، این به معنای حفظ ، پشتیبانی و سرویس دهی به آن دارایی ها است. البته حمل و نقل هوایی در حال حاضر تغییرات زیادی را تجربه می کند که هواپیماهای کمتری در پرواز و کاهش نیروی کار را دارند.

ایجاد و آزمایش بینش در شرکت

تحت رهبری بایرن ، GE Digital با در اختیار قرار دادن توانایی های تحول آمیز مورد نیاز شرکت ها برای مقابله با سخت ترین چالش های خود – در درجه اول با قرار دادن داده های صنعتی  و چشم انداز ، مشغول بکار شده  و فعال کردن مشتریان را در اولویت گرفته است.

“ما به عنوان یک شرکت جهانی با فن آوری های پیشرفته و راه حل های نرم افزاری قادر به پشتیبانی از تحول گسترده دیجیتال  هستیم ، فلسفه ما این است که به مشتریان کمک کنیم تا چگونگی تبدیل و نحوه عملکرد آنها را برای مقابله با سخت ترین چالش ها تعیین کنند. ما این کار را با تکیه به داده های صنعتی انجام می دهیم. ما یک شریک منحصر به فرد با استعداد فوق العاده ، فن آوری و تخصص در حوزه های اصلی تحول دیجیتال هستیم. “

وی گفت: “چگونگی ارائه این مدل های عملیاتی به انعطاف پذیری زیادی نیاز دارد. امروز بسیاری از سؤالات بدون پاسخ وجود دارد و انعطاف پذیری بسیار مهم است. تولیدکنندگان و اپراتورها در تلاشند تا بفهمند که چگونه با خیال راحت و ایمن سیستم ها را آماده بکار نگه دارند. ” “در نتیجه ، تحول دیجیتال سرعت گرفته است. آنچه که باید طی چند سال آینده اتفاق می افتاد ، امسال اتفاق می افتد. “

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *