نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:45 ق.ظ

خودرو پرنده یک نفره ژاپنی و یک جریان تکنولوژیک

Japan's 'flying car' gets off ground, with a person aboard

28 آگوست 2020توسط یوری کاژیماما

این عکس که در ابتدای آگوست سال 2020 © SkyDrive گرفته شده و توسط

 CARTIVATOR  منتشر شده است ، پرواز آزمایشی یک خودرو “پروازی” با سرنشین را در محوطه تست میدانی مرکزی در تویوتا ، در ژاپن را نشان می دهد. شرکت SkyDrive شرکتی ژاپن ، در میان انبوه پروژه های “اتومبیل پرنده” در سراسر جهان ، یک پرواز آزمایشی موفقیت آمیز و البته متوسط ​​را با یک نفر سر نشین انجام داده است.رؤیای چندین ساله پرواز در آسمان به همان سادگی رانندگی در بزرگراه ها ممکن است دیگرکمتر توهم تلقی شود.

در ویدئویی که به خبرنگاران نشان داده شد ، جنجالی بود ، این پرواز با ارتفاع   (1-2 متر) از زمین بلند شد و به مدت چهار دقیقه در یک منطقه که با توری محصور شده بود در حالت عملیاتی قرار گرفت.

توموهیرو فوکوزاوا ، رئیس  این طرح درSkyDrive ، اظهار داشت که امیدوار است “ماشین پرنده” بتواند تا سال 2023 به یک محصول واقعی تبدیل شود ، اما او تأیید کرد که ایمن سازی آن بسیار مهم است.

وی به آسوشیتدپرس گفت: “از بیش از 100 پروژه اتومبیل پرنده در جهان ، تعداد انگشت شماری با حضور یک انسان  در هواپیما موفق شده اند.”

“من امیدوارم که بسیاری از مردم مایل باشند که سوار آن شوند و احساس امنیت کنند.”

فوكوزاوا گفت ، تا امروز این ماشین فقط 5 تا 10 دقیقه می تواند پرواز كند اما اگر توانایی 30 دقیقه زمان را داشته باشد ، پتانسیل بیشتری از جمله صادرات به جاهایی مانند چین را خواهد داشت.

برخلاف هواپیماها و هلی کوپترها ، eVTOL یا “برخاستن و فرود عمودی برقی” ، در حداقل کاربری در اصل ،  بصورت وسایل نقلیه مسافرت شخصی سریع به صورت نقطه به نقطه را ارائه می دهند. با بکار گیری آنها می توان با مشكلات فرودگاه ها و ترافیك و هزینه های استخدام خلبانان را از بین برد ،  آنها می توانند به صورت خودکار پرواز كنند.

 موضوعات اندازه باتری ، کنترل ترافیک هوایی و سایر موارد زیرساختی از جمله چالش های احتمالی تجاری سازی آنهاست.

سانجیو سینگ ، استاد انستیتوی رباتیک در دانشگاه کارنگی ملون ، که بنیانگذار خودمختاری نزدیک زمین ، در نزدیکی پیتسبورگ است و همچنین در حال کار بر روی یک هواپیمای eVTOL است ، گفت: “بسیاری از اتفاقات باید  تچاری و واقعی شدن آنها بایستی رخ دهد.” سینگ در یک مصاحبه تلفنی گفت:

“اگر 10 میلیون دلار قیمت داشته باشند ، تقریبا هیچ كس قدرت خرید آنها را ندارد. اگر 5 دقیقه پرواز كنند ، كسی قصد خرید آنها را ندارد. اگر هر چند وقت یك بار امکان پروازی داشته باشند ، كسی قصد خرید آنها را ندارد”.

پروژه SkyDrive با تأمین مالی از سوی شرکت های برتر ژاپنی از جمله شرکت خودروسازی Toyota Motor Corp. ، و  شرکت الکترونیکی Panasonic Corp. و توسعه دهنده بازی های ویدیویی Bandai Namco ، به عنوان یک پروژه داوطلبانه به نام Cartivator در سال 2012 آغاز شد.

یک پرواز آزمایشی سه سال پیش بصورت ضعیفی پیش رفت. اما امروز بسیار بهبود یافته است و پروژه اخیراً بودجه 3.9 میلیارد ینی (37 میلیون دلار) از بانک توسعه ژاپن دریافت کرده است.

دولت ژاپن با داشتن “نقشه راه” برای خدمات بازرگانی تا سال 2023 ، و گسترش استفاده تجاری تا دهه 2030 ، با تأکید بر پتانسیل خود برای اتصال مناطق دورافتاده و ایجاد خطوط نجات در حوادث و بلایای طبیعی ، از چشم انداز “جتسون ها” جدی تر است.

کارشناسان  وضعیت سروصدای اتومبیل های پرنده را با روزهایی که صنعت هواپیمایی با برادران رایت و صنعت خودرو با فورد مدل T آغاز به کار کردند  ، مقایسه می کنند.

لیلیوم در  آلمان ، هوی هوایی در کالیفرنیا و ویسک ، با سرمایه گذاری مشترکی بین شرکت بوئینگ و کیتی هاوک کورپ ، همچنین بر روی پروژه های eVTOL کار می کنند.

سباستین ترون ، مدیر اجرایی کیتی هاوک ، گفت که زمان لازم است تا هواپیماها ، تلفن های همراه و اتومبیل های پرنده جذابیت خود را برای پذیرش بدست آورند.

وی گفت: “اما زمان بین فن آوری و پذیرش اجتماعی ممکن است برای وسایل نقلیه eVTOL کوتاه  تر شود.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *