نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:53 ق.ظ

رئیس صلیب سرخ: حملات سایبری به بیمارستان ها افزایش می یابد

cyber crime

توسط ادیت M. لدرر27 آگوست 2020

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ هشدار داد ه است که تعداد دفعات حملات سایبری پیشرفته علیه بیمارستان ها ، برق و منابع آب و سایر زیرساخت های مهم غیرنظامی در حال افزایش است.

پیتر مورر گفته است که،  به طور فزاینده ای نگران اثرات مخرب عملیات سایبری است که منابع برق و سیستم های آب را در کشورهای آسیب دیده قطع می کند و خدمات بیمارستانی را در دوران بیماری همه گیر COVID-19 و همچنین حمله علیه کارخانه های پتروشیمی و بخصوص حملات سایبری علیه تأسیسات هسته ای فعالیت آنها را متوقف می کند و این امری هشدار دهنده است.

وی در یک نشست غیررسمی مجازی شورای امنیت سازمان ملل گفت: “اگر بیمارستان ها نتوانند در دوران بحران  های بهداشتی یا درگیری های مسلحانه درمان های نجات بخش را انجام دهند ، کل جوامع آسیب خواهند دید.”

رئیس کمیته بین المللی حقوق مدنی و امور خارجه (ICRC) گفت: اگر منبع برق قطع شود ، خطر واقعی وجود دارد که آب ، مراقبت های بهداشتی و سایر خدمات ضروری قطع شود. “و اگر حتی برای تأسیسات هسته ای محدودیت ها و کنترل های جدی در نظر گرفته نشود ، ما خطر پیامدهای شدید و گسترده بشردوستانه را شاهد خواهیم بود.”

مورر گفت ، طی سالهای اخیر ، حملات سایبری علیه زیرساخت های مهم در مواقع بحرانی “باعث خسارت اقتصادی قابل توجهی ، ایجاد اختلال در جوامع و تنش ها” در بین کشور ها شده است.  و کمیته بین المللی صلیب سرخ نمی تواند هرگونه عملیات سایبری را که منجر به تلفات انسانی شده باشد ، تأیید کند.

وی گفت که تعداد دفعات حملات سایبری علیه زیرساخت های غیرنظامی “در حال افزایش و تحول است که از چند سال پیش شروع شده است.”

وی گفت ، در حالی که به نظر می رسد اکثر آنها به درگیری های بین کشور ها مرتبط نیستند ، “ما نگران هستیم که توانایی های سایبری مورد استفاده در درگیری های آینده عواقب شدیدتری به ویژه برای غیرنظامیان ایجاد کند.”

چندین کشور در سالهای اخیر علنا ​​اظهار داشتند که آنها از اقدامات سایبری در اقدامات نظامی استفاده کرده اند و “با افزایش تعداد بیشتری از کشورها در حال توسعه توانایی های سایبری نظامی ، ICRC انتظار میرود که استفاده از آنها در درگیری های آینده نیز افزایش یابد.”

وی از تعامل شورای امنیت در مورد موضوع عملیات مضر سایبری ، در کنار بحث های مداوم در مجمع عمومی سازمان ملل ، استقبال کرد.

روسیه در ماه دسامبر یک مصوبه  مجمع عمومی را به تصویب رساند تا روند تهیه پیمان بین المللی جدید برای مقابله با جرایم سایبری را به دلیل اعتراضات اتحادیه اروپا ، ایالات متحده و دیگران آغاز کنند. آنها گفتند که این امر همکاری های بین المللی را برای مقابله با جرایم سایبری را بروز می کند. روسیه گفته است كه كار اساسی در مورد كنوانسیون جدید از سال 2021 آغاز خواهد شد.

ICRC از همه کشورها خواسته است “چارچوب قانونی را که از زیرساخت های حیاتی غیرنظامی در برابر عملیات سایبری محافظت می کند را  به ویژه در هنگام درگیری شامل سیستم های بهداشتی ، سیستم های آب و فاضلاب ، تأمین برق و تأسیسات حاوی مواد خطرناک ؛ تأیید و روشن کنند ،

وی هشدار داد که یک چارچوب قانونی قوی “به خودی خود برای محافظت موثر از غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی از عملیات خصمانه سایبری کافی نیست”.و اقدامات اعتماد سازی و طیف گسترده ای از اقدامات فنی و عملیاتی نیز مورد نیاز است.

ماورر گفت: “هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند در این امر موفق شود.” “در عوض ، همکاری گسترده بین دولتها ، و همچنین بین دولتها ، بخش خصوصی و دانشگاه ها ضروری است.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *