نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 7:03 ق.ظ

چرا کرونا باعث نوآوری در فناوری املاک و ساختمانها شده است

توسط گرگوری بلوندو ، مدیرعامل و بنیانگذار ، Proxyclick هفدهم اوت سال 2020

توضیح کل نگار : واژه املاک و مستغلات را در این مطلب معادل ساختمانهای مسکونی اداری و هر نوع کاربرد دیگر در نظر داشته باشیم بهتر خواهد بود.

“این بیماری همه گیر ممکن است به  مهمترین موضوع سال 2020 تبدیل شده باشد ، اما همچنین نیازها و ملزومات موجود در بازار املاک و مستغلات را روشن می کند.”

زمانی بود که شرکت های فناوری املاک برخلاف همتایان fintech خود ، برای یافتن بودجه تلاش می کردند. اما عدم بودجه ناشی از عدم وجود راهکارهای نوآوری یا فناوری نبود. گرگوری بلوندائو ، مدیرعامل و بنیانگذار پروكسیلیك می نویسد: این موضوع به این دلیل بود كه صنعت املاك و مستغلات در اتخاذ فناوریهای جدید با سرعتی كه در حال ساخت بودند ، آهسته تر در حال حرکت بودند.

برای نسل ها ، رهبران املاک و مستغلات در تغییر مدل های تجاری خود احتیاط می کردند تا فن آوری های جدید را وارد بازار کنند. اما در سالهای اخیر ، شاهد تغییر چشمگیری در این زمینه بوده ایم. اکنون پذیرش بسیار گسترده تری از فناوری وجود دارد ، که در یک مطالعه KPMG در سال 2017 تأیید شده است. امروز حتی گفته می شود که “فناوری املاک تکنیک جدیدی است.”

نقش کرونا در نوآوری فناوری املاک

اگر پیشاپیش به انتهای سال ۲۰۲۰ بروید  خواهید دید که بسیاری از اظهارات گسترده در مورد کاهش سرمایه گذاری در فناوری املاک در میان نگرانی های ویروس کرونا کاهش یافته اند. هدف اصلی این است که فناوری املاک برای ایجاد جوامع و گرد هم آوردن مردم ، به ویژه در زمان های چالش برانگیز مانند آنچه اکنون تجربه می کنیم ، کمک کند. با این حساب ، به احتمال زیاد شما همچنان شاهد نوآوری واقعی در سراسر این کار خواهید بود.

با توجه به اینکه بسیاری از سازمانها در جهت احتیاطی عمل می کنند و بر لزوم حمایت از آنها برای ایجاد ارزش در سبد دارایی های خود تأکید می کنند ، بحران فعلی برخی عوامل مهم را آشکار می کند. یکی این که با کاهش بودجه و خوش بینی ، فقط آن دسته از شرکت های تبلیغاتی که به وضوح می توانند ارزش خود را نشان دهند رشد می کنند. نکته دیگر این که در مورد اینکه محصولات یا خدمات چگونه می توانند به خط مقدم كمك كنند و در عین حال همه با خیال راحت همه را به کار برگردانند ، بسیار سخت تر و وضوح بیشتری پیش بینی می شود.

اکوسیستم نوآوری فناوری املاک

اگرجه این بیماری همه گیر ممکن است به چالش اصلی امسال تبدیل شده باشد ، اما همچنین نیازها و ملزومات موجود در بازار املاک و مستغلات شرکت را روشن می کند. راه حل های تبلیغاتی که می تواند به گردش های مردم کمک کند ،  این است که سلامت و ایمنی و جنبه های حفظ حریم خصوصی داده ها که به عنوان یک اکوسیستم قدرتمند جمع می شوند از امنیت آنها غافل نشوند.در این خصوص سازمانهایی که بویژه در مدیریت ریسک خود کوشا هستند به راه حلهایی می پردازند که موارد زیر را ارائه می دهند:

    قابلیت های کنترل دسترسی:

 مدل کنترل دیدار ها ی افراد یک سیستم  قدیمی بود که در سال 2020 شاهد تولد مجدد انواع مختلفی از آنها بوده ایم.  با نیاز به کنترل اینکه چه کسی در آینده در برخورد با شما ،  می آید ، می رود و در اطراف شما حرکت می کند ، داشتن یک سیستم کنترل دسترسی مانند Nedap یا Lenel است. گزینه ای مسئولانه تر از مخالفت با قرار دادن غیر ضروری کارکنان امنیتی خود در راه صدمه زدن به این امر است. امروزه قرار گرفتن هر چه کمتر افراد در معرض خطر بسیار مهم است و یافتن سیستمی که بتواند به راحتی با سایر ابزارها مانند سیستم های مدیریت بازدید کننده ادغام شود .

    وسایل کمک به  حفظ فاصله اجتماعی:

برای اولین بار سیستم های مدیریت اتاق جلسات برای کمک به سازمان ها  بصورت کارآمدتر ایجاد شده اند. امروزه ، این راه حل ها به بخش مهمی در حفظ فاصله اجتماعی تبدیل شده اند. شرکت هایی مانند Condeco با کمک به شرکت ها برای مدیریت منابع خود به عنوان بخشی از پروتکل های بهداشتی و ایمنی ، در حال ارائه محصولات خود هستند بدون اینکه به طور کامل باعث تغییرات شوند. شرکت های پذیرایی برای کنترل ورود کارمندان به دفاتر می توانند اطمینان حاصل کنند که میزها و اتاقهای جلسات طبق دستورالعمل های مناسب رزرو شده اند.

    آسانسورهای خودکار:

در خصوص استفاده از آسانسورها ، این راه حل ها همچنین به عنوان فناوری  “اعزام به مقصد” شناخته می شوند. آسانسورهای خودکار با استفاده از ادغام های کنترل دسترسی به مقصد ، استفاده از سیستم های چند آسانسوره را بهینه می کنند. دو نمونه از این تکنولوژی ها شامل ادغام Lenel با ThyssenKrupp و C-Cure با اوتیس است. در ابتدا به این منظور که حمل و نقل مردم در طبقات مختلف به عنوان ممکن ترین حالت کارآمد انجام شود ، نگرانی های بهداشتی و ایمنی فعلی در مورد محدود کردن میزان تماس ، اعزام به مقصد را به عنوان یک راه حل مهم و ایمن برای ماموریت به ارمغان آورده است.

سیستمهای بدون لمس:

کنترل تردد افراد یک چیز است ، اما انجام این تردد ها تا حد امکان بدون تماس ، بخشی از هنجار جدید است. استفاده از سطوح مشترک توسط افراد در حال حاضر خطراتی را ایجاد می کند که هر سازمان مسئول می خواهد با غربالگری کارمندان و بازدید کنندگان ، انجام اسکن بیومتریک یا استفاده از کدهای QR برای ورود و خروج از تردد افراد بیمار جلوگیری کند. خوشبختانه ، چندین برنامه موبایل ساخته شده توسط سیستم های مدیریت بازدید کننده وجود دارد که نقش مهمی در تسهیل جریان افراد در محیط کار دارند. شرکت هایی مانند Kastus برای مواردی که گزینه های بدون قابلیت دردست  قرار گرفتن ،کارایی ندارند ، از سطح ضد میکروبی محافظت می کنند.

برای آینده قابل پیش بینی ، همه ما طبق مقررات منطقه ای و ملی خود راهنمایی خواهیم شد. برای شرکت های جهانی ، این نیز به معنای استفاده از راهنمایی های CDC و سایر آژانس های بین المللی بهداشت است.

با گذشت زمان ، همه ما در مورد نحوه زندگی و کار تغییرات اساسی خواهیم کرد. بر این اساس ، شرکت های فناوری املاک باید به تحولات و نوآوری های خود ادامه دهند تا همه تغییراتی را که در مسیر ما اتفاق می افتد در هنگام حرکت از طریق هنجار جدیدی که COVID-19 ایجاد کرده است ، به کار گیرند.

https://www.cbronline.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *