نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 7:17 ب.ظ

روش جدید شناسایی مین های زمینی برای کاهش نرخ هشدار کاذب

18 آگوست 2020توسط آزمایشگاه تحقیقات ارتش امریکا

مین های زمینی تهدیدی جدی در مناطق درگیری ایجاد می کنند ، اما سیستم های کشف مدرن برای تشخیص بین مواد منفجره و مواد درهم و برهم دیگری تلاش می کنند. پروژه ای که بودجه آن  توسط ارتش تأمین شده است ، روش جدیدی را برای شناسایی مین های زمینی ایجاد کرده است که میزان هشدار کاذب را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 جلو گیری از هشدارهای کاذب باعث کاهش چشمگیر هزینه عملیات پاکسازی مین های زمینی و تحرک بیشتر جاده ها با جلوگیری از مسیرهای غیر ضروری مسیر می شوند. با استفاده از این فناوری جدید می توان مین های زمینی را بدون حفاری شناسایی کرد.

 شرکت Vadum، در همکاری با دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی ، انستیتوی فناوری جورجیا و دفتر تحقیقات ارتش ، بخشی از آزمایشگاه تحقیق و توسعه تحقیقات فرماندهی توانمندیهای ارتش آمریكا ، برای ساختن آنچه كه به سیستم سنجش زیرزمینی ارتعاش-شناخته شده ، معروف است.

دکتر جیمز هاروی ، مدیر برنامه ، ARO  در این باره گفت: “مفاهیم جدید در زمینه کشف مین های زمینی نادر است.” “این پیشرفت امکان تبدیل شدن به یک بازی را دارد.”

دبیر حسگرهای الکترونیکی مرکز CCDC- C5ISR ارتش آمریكا از این تحقیق به عنوان بخشی از یك جایزه انتقال فناوری از یک كسب و كار كوچك با مدیریت ARO پشتیبانی كرد.

بیشتر ردیاب های معدنی بر اساس تشخیص علایم الکترومغناطیسی خود معدن  هستند که به راحتی می توان آنها را با سایر اشیاء فلزی مدفون یا لکه های خاکی یا مغناطیسی اشتباه گرفت.

با استفاده از این فناوری جدید ، که در گزارش کنفرانس سنجش دفاع و بازاریابی SPIE 2020 منتشر شده است ، د ر این روش  قطعات فلزی کوچک در داخل معدن  یا مین با استفاده از یک میدان مغناطیسی پالسی ،  که با لرزش  مشخص می شوند، شناسایی میشوند.

اکثر اشیاء مدفون به پالس مغناطیسی و آنهایی که دارای ویژگی های ارتعاش بسیار متفاوتی هستند پاسخ نمی دهند. ارتعاشات توسط یک ارتعاش سنج منحصر به فرد با دامنه پویا و منحصر به فرد شناسایی می شود که می تواند ارتعاشات با فرکانس کم از فاصله نزدیک را تشخیص دهد.

New landmine detection method to reduce false alarm rates

پروفسور مایکل استیر ، شریک تحقیق ایالت نیویورک می گوید: “این توانایی جدید حاصلی از ترکیب نتایج از چندین پروژه تحقیقاتی بلندپروازانه قبلی بوده و نمونه بارز انتقال تحقیقات بنیادی دانشگاهی وتبدیل به قابلیت های جدید نظامی و تجاری است.” وی ادامه داد: الگوریتم های ریاضی موجود در زمینه تشخیص بستگی به درک جزئیات تعامل میادین مغناطیسی ، پالس های راداری و اجزای ارتعاش درون مین  و همچنین با خواص اشیاء مختلف خاک و درهم و برهمی که ارتباط دارد که از پیشبرد مدل های فیزیکی دانشگاه و بهبود الگوریتم های تشخیص وتحلیل آنها همچنان پشتیبانی می کند.

New landmine detection method to reduce false alarm rates

ارتش با تیم تحقیقاتی قرارداد دو ساله دیگری برای قراردادن فاز II STTR اعطا كرده تا از فن آوری بی نظیر آن استفاده كند.

تصویربرداری با اشعه ایکس از مین های ضد نفر ویژگی های فلزی منحصر به فرد موجود در سیستم سنجش زیرزمینی Vibration-Enhanced Underground ، VENUS را نشان می دهد که بین مواد منفجره و  مواد درهم و برهم فرق گذاشته است.

به عنوان بخشی از این جایزه ، تیم تحقیقاتی برای کاربردی کردن دستگاه تشخیص برای آزمایش های قابل اعتماد در فضای باز در محدوده ارتش تلاش می کنند. محققان همچنین داده هایی از مین های زمینی واقعی را در انواع شرایط خاک جمع آوری کرده و عملکرد این فناوری را در شرایط معمولی  و تنش زا نشان می دهند.

دکتر جاش واترینگتون ، محقق اصلی وادوم گفت: “از آنجا كه ردیاب های فلزی معمولی و رادارهای نفوذ كننده زمین به همان زمینه های مشابه تكیه دارند ، در نهایت می توان سیستمهای مرسوم را با فناوری VENUS ارتقا داد تا از حداكثر توان تشخیص استفاده شود.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *