نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 11:45 ق.ظ

100 میلیارد دلار هزینه اپلیکیشن ها در سال 2020

توسط فلیکس ریشتر ،27 ژوئیه 2020

در مواجهه با ادعاهای ضد انحصاری و عصبانیت (برخی) برنامه نویسان ، اپل تصمیم گرفت هفته گذشته یکبار دیگر با این حمله مواجه شود. برای دومین بار در طی چند ماه ، این شرکت اقدام به مطالعه ای “مستقل” توسط یک گروه تجزیه و تحلیل ، در تلاش نه چندان پنهان برای شکل دادن به افکار عمومی در شیوه های جاری در فروشگاه App خود کرد.

در ماه ژوئن ، درست در زمان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان در سراسر جهان ، اپل نتایج یک مطالعه ارزیابی اثر اقتصادی اکوسیستم App Store را اعلام کرده و متوجه شده بود که فروشگاه  App سال گذشته 519 میلیارد دلار صورتحساب و فروش را پشتیبانی کرده است که اپل فقط درصد کمی را دریافت کرده است. هفته گذشته یک مطالعه دیگر توسط گروه تجزیه و تحلیل اپل با انتقادات گسترده ای این موضوع  را  با سایرین مقایسه کرد ه و نشان داد که “نرخ کمیسیون فروشگاه App اپل از نظر میزان با سایر فروشگاه های برنامه ها و بازارهای محتوای دیجیتالی مشابه است.”

اپل کمیسیون 30 درصدی در فروش برنامه ها ، خریدهای درون برنامه ای از محتوای دیجیتالی و اشتراک های دریافت شده از طریق برنامه های iOS را اتهام می داند (دومی بعد از سال اول به 15 درصد کاهش می یابد) ، که توجه زیادی را به خود جلب کرده است ، به خصوص در مواردی که اپل با سازندگان برنامه توسط شخص ثالثمی باشد ،  به عنوان مثال اپل موزیک در مقابل Spotify رقابت می کند.

در حالی که ممکن است برخی افراد شگفت زده شوند که اپل ، یک شرکت سخت افزاری ، تلاش زیادی برای حفظ ساختار کمیسیون خود انجام می دهد ، نمودار زیر به توضیح تصمیم شرکت برای حفظ وضع موجود کمک می کند. طبق گفته تحلیلگر برنامه SensorTower ، هزینه های مصرف کننده در فروشگاه App اپل و Google Play در نیمه اول سال 2020 از 50 میلیارد دلار گذشت ، که دو سوم از کل آن در فروشگاه App هزینه شده است. با فرض این که اکثر این افراد واجد شرایط کمیسیون اپل باشند ، تقریباً در شش ماهه اول سال 2020 حدود 10 میلیارد دلار درآمد حاصل می شود که حتی برای اپل نیز تغییر چندانی ندارد.

https://www.statista.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *