نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 6:50 ب.ظ

دانشمندان نسبت به مطالعات جدید واکسن ها ی نوواکس خوش بین هستند

The company, which has never brought a vaccine to market, has said that if its vaccine is shown to be effective, it can produce 100 million doses by the beginning of next year.

توسط کارل زیمر و کتی توماس 4 آگوست 2020 گتی ایماژ

این شرکت برای عملیات Warp Speed ​​ از دولت مبلغ 1.6 میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده است که تا اوایل سال 2021 تعداد 100 میلیون دوز آماده واکسن را آماده کند. این شرکت که تا کنون  واکسن را به بازار عرضه نکرده است ، گفته است که اگر واکسن آن اثرگذار باشد ، می تواند تا ابتدای سال آینده 100 میلیون دوز از آنراتولید کند.

شرکت مورلند که  در ارتباط با معامله 1.6 میلیارد دلاری با دولت فدرال  به دلیل  کار روی واکسن تجربی کرونا ویروس دریافت کرده است ، کمی شناخته شده  است روز سه شنبه در دو مطالعه مقدماتی نتایج دلگرم کننده ای را اعلام کرد.

در یک مطالعه مرتبط ، 56 داوطلب سطح بالایی از آنتی بادی ها را علیه ویروس تولید کرده اند و هیچ گونه عوارض جانبی خطرناکی را نداشته اند. از سوی دیگر ، محققان دریافتند که این واکسن به شدت از میمون ها در برابر کروناویروس محافظت می کند.

اگرچه نمی توان به طور مستقیم داده های آزمایشات بالینی واکسن های مختلف کروناویروس را مقایسه کرد ، اما جان مور ، ویروس شناس در پزشکی ویل کورنل ، گفته که : نتایج  مرتبط با نوواکس چشمگیرترین چیزی بود که تاکنون دیده بود.دکتر مور گفت: “این اولین واکسنی خواهد بود که من به آن نگاه می کنم و می گویم ،” بله ، من آن را می گیرم. “

آنجلا راسموسن ، ویروس شناس دانشگاه کلمبیا ، آنها را “تشویق کننده نتایج اولیه” خواند ، اما هشدار داد که تا زمانی که نتایج نوواکس در یک مطالعه بزرگ را انجام نشود ، نمی توان گفت که آیا واکسن ایمن و مؤثر است. – این مرحله به عنوان فاز 3 شناخته می شود –  و در آن مقایسه افرادی که واکسینه می شوند با افرادی که دارونما دریافت می کنندانجام می شود.

https://static01.nyt.com/images/2020/06/09/us/coronavirus-vaccine-tracker-promo-1591728041922/coronavirus-vaccine-tracker-promo-1591728041922-articleLarge-v34.png

دکتر گرگوری گلن ، رئیس پژوهش و توسعه نوواکس گفت: نتایج این مطالعات به مجلات علمی ارسال می شود تا برای انتشار بررسی شوند.

این شرکت گفته است كه اگر واكسن مؤثر باشد ، می تواند تا ابتدای سال آینده 100 میلیون دوز تولید كند ، که در صورت تجویز در دو دوز به 50 میلیون نفر برسد. در صورت تایید واكسن توسط دولت فدرال ، این شركت همچنین ، در مقیاس وسیع  به تولید میلیون ها دوز بیشتر خواهد پرداخت.

اما نوواکس که هیچگاه در تاریخ 33 ساله خود واکسنی را به بازار عرضه نکرده است ، از فرمولی استفاده می کند که با سایر واکسن های دیگر که تاکنون در انسان نتیجه داده اند متفاوت است.

واکسن های آن حاوی پروتئین کرونا ویروس است که پاسخی به سیستم ایمنی بدن می دهد. واکسن های مبتنی بر پروتئین دارای سابقه طولانی تری نسبت به برخی از رویکردهای جدید استفاده شده توسط واکسن های کرونا ویروس مانند آنهایی که بر اساس ژن های ویروسی یا به اصطلاح آدنو ویروس ها هستند، میباشد.

Novavax, like Sanofi, manufactures its vaccine using moth cells, which allows it to be produced more quickly.

واکسن های حاوی پروتئین برای بیماری هایی مانند هپاتیت B و زونا مجاز هستند. نوواکس در اوایل سال جاری یک مرحله آزمایشی فاز 3 را برای واکسن مبتنی بر پروتئین آنفولانزا انجام داد و تحقیقات در مورد بیماری های دیگر مانند MERS انجام داده است.

فناوری Novavax سلولهای پروانه ای را به یک کارخانه برای تولید پروتئین بنام سنبله تبدیل می کند ، که سطح کرونا ویروس ها را بررسی می کند. واکسن آن چندین پروتئین سنبله را در یک نانوذره ترکیب می کند.

برای بهبود عملکرد واکسن ، نوواکس پروتئین سنبله را با ترکیبی کمکی مخلوط کرده است. مطالعات انجام شده بر روی موش ها قبلاً نشان داده بود كه كمك كننده سلولهای ایمنی بدن را تحریک می كند به طوری كه آنها پاسخی قوی به ویروس می دهند.

در ماه مه ، نوواكس آزمایشی انسانی فاز 1 را برای 134 داوطلب آغاز كرد. برخی از افرادی که واکسن دریافت کرده اند در محلی که تزریق انجام شده حساسیت نشان داده اند. اما محققان هیچ عارضه جانبی جدی پیدا نکردند.

محققان سرم را از داوطلبان واكسینه شده استخراج كرده و آن را با كرونا ویروسها و سلولها مخلوط كردند. این امر نشان داد که داوطلبان آنتی بادی های بالایی را تولید کردند که مانع از ویروسی شدن سلول ها می شود. واکسن در داوطلبان آنتی بادی های بیشتری ایجاد کرد تا در بیمارانی که از Covid-19 بهبود یافته بودند.

مت فریمن ، ویروس شناس در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند و همکار نویسنده مطالعه فاز 1 گفت: “هنوز راهی برای فهمیدن سطح حمایت محافظتی وجود ندارد.” “اما همه این اجزا  نشان می دهند که کاملاً مؤثر است.”

محققان دریافتند که داوطلبانی که فقط پروتئین سنبله را در واکسن دریافت کرده اند ، آنتی بادی زیادی تولید نکردند. دکتر گلن از نواواکس گفت: ” ماده کمکی مهم است.”

نوواکس نیز مانند سانوفی ، واکسن خود را با استفاده از سلولهای پروانه تولید می کند ، که اجازه می دهد تا سریعتر تولید شود.

اگرچه نوواکس اولین شرکتی است که نتایج بالینی را در مورد پاسخ ایمنی واکسن پروتئین به اشتراک می گذارد ، اما تنها شرکتی نیست که این فناوری را آزمایش می کند. سه واکسن مبتنی بر پروتئین برای Covid-19 – از گیاهان دارویی بیوشیمیایی ، در دانشگاه کوئینزلند  نیز در آزمایشات فاز 1 قرار دارند.

سازمان بهداشت جهانی بیش از 50 واکسن کروناویروس مبتنی بر پروتئین را در کارآزمایی بالینی ذکر کرده است. یکی از آنها توسط Sanofi و GlaxoSmithKline در حال توسعه است ، مشارکتی که ماه گذشته برای  تولید 100 میلیون دوز شروع شد. سانوفی انتظار دارد نتایج آزمایشی فاز 1 خود را از ماه آینده اعلام کند.

Sanofi و Novavax هر دو واکسنهای خود را در سلولهای پستانداران کرم پاییز تولید می کنند ، که به آنها امکان می دهد سریعتر از روشهای قدیمی تر که از سلولهای پستانداران استفاده می کنند ، تولید شوند. این تکنیک یکی از دلایلی است که واکسن نووواکس توجه زیادی را به خود جلب کرده است – علاوه بر معامله خود با دولت آمریکا ، این شرکت همچنین تاکنون 388 میلیون دلار از ائتلاف غیرانتفاعی برای ابتکارات اپیدمی آمادگی همه گیری ، که به دنبال ایجاد واکسن در خارج از کشور است ، تأمین کرده است. واکسن سانوفی Flublok ، که در حال حاضر در بازار است ، از این فناوری استفاده می کند.

ایمونولوژیست ها در مورد اهمیت آنتی بادی ها برای مبارزه با کروناویروس بحث کرده اند. این امکان وجود دارد که بخش دیگری از سیستم ایمنی بدن ، سلول های T نیز برای دفع ویروس مورد نیاز باشد. دکتر مور حدس می زند که بهترین واکسن علیه Covid-19 ممکن است هر دو نوع پاسخ را با مشکل مواجه کند.

واکسن پروتئین می تواند محافظت قوی در برابر آنتی بادی  باشد ، در حالی که واکسن دیگری – شاید یکی از آنها بر اساس RNA پیام دهنده یا آدنوویروس – می تواند سلول های T را ثبت کند.

دکتر مور گفت: ” این واکسن های نسل اول می توانند ایمن باشند اما به اندازه کافی قدرتمند نیستند ، مطمئناً باید به ترکیب آنها پرداخت .”

https://www.nytimes.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *