نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 7:38 ب.ظ

خطوط هوایی نسبت به کافی بودن سفر مسافران در سال 2020 تردید دارند

منبع عکس : Shutterstock توسط لوئیس هارپر 30 ژوئیه 2020  

اعتراف IATA مبنی بر اینکه از ضعف تقاضای سفر هوایی در ماه ژوئن غافلگیر شده است ، بیانگر آن است که چند هفته نگران کننده دیگر برای بخش هواپیمایی  در پیش رو است.

با ابراز نگرانی مبنی بر اینکه احتمال دارد كرونا ویروس وضعیت سخت تری را در مورد تقاضای سفر  نسبت به  آنچه قبلاً تصور می شد ایجاد کند تا این صنعت برای ترمیم ضررهای  خود بتواند پس از آغاز نیمه دوم سال  آن  را جبران كند.IATA خاطرنشان می کند ،  برخی شرکتها با پیش بینی های بیش از حد خوش بینانه خود ظرفیت زیادی را در ماه آگوست اضافه کرده اند و در نتیجه “پول نقد” را می سوزانند.

به گزارش یاتا ، افزایش اعتماد به نفس تجارت لزوماً به افزایش اعتماد مصرف کننده در سفرهای هوایی تبدیل نمی شود و در حالی که بسیاری از خطوط هوایی تلاش می کنند تا بر اساس پیش فرض های مربوط به مسیر بهبود ، کسب و کار خود را در اندازه مناسب قرار دهند ، وضعیت بیماری همچنان در چند حوزه ی کلیدی تحت تأثیر عدم اطمینان ها قرار دارد.

اولا ، بسیاری از محدودیت ها در سفر هوایی بین کشورها همچنان اعمال می شود. این محدودیت ها باعث ثابت می شود که با برنامه ریزی قابل اعتماد در شبکه ، تخصیص منابع اقتصادی و تقاضای قابل پیش بینی برای بلیط ها هممچنان ناسازگار باشد.

ثانیا ، همانطور که IATA خاطرنشان می کند ، افزایش اعتماد به نفس تجارت لزوماً به افزایش اعتماد مصرف کننده تبدیل نمی شود ، زیرا مشتریان بالقوه هواپیمایی با وضعیت عمومی کسب و کارها ، بهداشت و عدم قطعیت های اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و ظرفیت شرکت ها تا حد زیادی غیرقابل استفاده است.

گفتگو درباره ی “موج دوم” ممکن است ساده باشد. در عین حال ، صحبت از “موج دوم” اپیدمی بصورت شفاف ممکن است یک نمونه بزرگ از آنچه در قبل بوده را  بر تقاضا برای مسافرت هوایی در پیش رو وجود داشته باشد.

همانطور که سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرده است ، موارد فزاینده ای از بیماری  در بیشتر مناطق قابل تصور از نظر آب و هوا  از زمستانی ، تا محیط های استوایی و تابستانی ، مشاهده می شود که این ایده را مطرح می کند که این بیماری ممکن است فصلی نباشد.

به احتمال زیاد جهان باید خود را به یک واقعیت غیرقابل پیش بینی برساند که در آن هر زمان ممکن است ویروس ظاهر شود و عوارضی مانند مناطق مختلف همان کشور در مراحل مختلف بیماری شکل بگیرد .

حقیقت ناخوشایند برای خطوط هوایی این است که احتمالاً این افزایشها با همراهی دولت ها برای اعمال محدودیت در سفرهای هوایی با تأثیر همزمان بر تقاضای مصرف کننده و اعتماد به نفس مردم  همراه است.

نمونه هایی از این  وضعیت در محیط عملیاتی به طور بالقوه امروز در سراسر جهان مشاهده می شود ، حتی در مکان هایی که تاکنون  از نظر واکنش  نسبت به ویروس داشته اند و مورد ستایش قرار گرفته اند.

به عنوان مثال ، در نیوزیلند که با موفقیت استراتژی “کوید صفر” را دنبال می کند ، قصد دارد با باز کردن “حباب سفر” با استرالیا از افزایش موارد کورو ویروس در کشور دوم دوری نماید.

در هنگ کنگ ، مقامات هشدار می دهند که قلمرو – مکانی دیگر که تاکنون از شمار تلفات زیاد نسبت به جاهای دیگر جلوگیری می کرده است – در آستانه شیوع قابل توجهی است. این امر تحمیل محدودیت های شدید در ورود به کشور از طریق یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان در اوقات عادی است.

در ویتنام – کشوری که ماهها ست مورد جدید کرونا ویروس را به ثبت نرسانده است دا نانگ اعلام کرده است که  ای وضعیت باعث رونق در سفرهای محلی خواهد شد. طبق اطلاعات IATA ، خدمات هواپیمایی داخلی این کشور در ماه ژوئن با میزان سفر های 2019 نزدیک به برابری بوده است.

در جاهای دیگر ، ایالات کمربند خورشید  در ایالات متحده تعداد موارد بالایی را تجربه کرده اند ، در حالی که ایالتهای قبلاً  آسیب دیده مانند نیویورک که ویروس را تحت کنترل خود درآوردند ،  برای تعدادی از اپراتورها ی هوایی نتایج  حاصل مربوط به سه ماهه دوم بود.

در عین حال ، در اروپا ، به چندین کشور  با سیاستهای متفاوت تبدیل شده است که می تواند در مواردی شاهد افزایش سفر باشد ، زیرا انگلیس محدودیت های قرنطینه ای را برای مسافران این کشور در طول فصل بحرانی تعطیلات تابستانی اعمال و آلمان نیز همین کار را انجام داد ، هرچند که  در این میان بیشتر در بیشتر مناطق آسیب دیده محیط زیست ممکن است  این واقعیت جدیدی باشد که سفرهای هوایی را تحت تاثیر می گذارد.

در صورت عدم وجود واکسن و پیشرفت های بیشتر در مورد معالجه بیماری و یا هرچند بعید به نظر می رسد ، وضعیتی که در آن به سرعت  بهبود و کاهش می یابد – این واقعیت می تواند در آینده قابل پیش بینی  در سفرها ادامه یابد.تا زمانی که ویروس شیوع داشته باشد ، کارهای بسیار زیادی وجود دارد که می توان انجام داد.

بیشتر خطوط هوایی تمام تلاش خود را برای اطمینان خاطر مشتریان از طریق اتخاذ تدابیر جدید بهداشتی و انجام می دهند ، حتی اگر چنین حرکاتی بتواند فشارهای اضافی را بر روی معیارهای اصلی مانند زمان چرخش  به حالت نرمال وارد کند.

ارگان های صنعت هوایی مانند IATA و ACI World با شرکت های هواپیمایی ، در حال لابی کردن  با دولت ها برای جلوگیری از محدودیت  در سفر به برخی کشورها هستند و از آنها می خواهند که در عوض ، مناطق خاصی را که بیماری در آن شیوع دارد ، هدف قرار دهند.

در همین زمان ، خطوط هوایی و فرودگاه ها آزمایش تشخیص ویروس  را به عنوان راهی بالقوه برای افتتاح سفرهای بین المللی در بخش هایی مانند پرواز فرامنطقه ای می بینند که برای بسیاری از شرکتهای هواپیمایی و فرودگاهها بسیار مهم است. با این وجود ، چالش در این آزمایش این است که یک نمونه یک طرفه در فرودگاه ، دوره آزمایشی چند روزه کروناویروس را انجام نمی دهد.

بیش از هر زمان دیگری ، رونق آینده صنعت هواپیمایی در اختیار عوامل خارج از کنترل آن است.پیشرفت های بیشتر در پاسخ پزشکی به Covid-19 نمی تواند به اندازه کافی برای این بخش اقتصادی اثر جدی بگذارد .

https://www.flightglobal.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *