نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 4:54 ق.ظ

تأثیر جهانی سازی تحول دیجیتال در محیط های شهری

پاراگ خانا ، استراتژیست جهانی

موج بعدی فناوری ، جهشی کوانتومی در تواناییهای ما برای سازماندهی زندگی انسانها ، از جمله تجارت و و شهر نشینی دارد. چنین پیشرفت هایی مانند شبکه های باند پهن با سرعت بالا به خصوص 5G ، اینترنت اشیاء (IoT) ، هوش مصنوعی (AI) و رباتیک پیشرفته قبلاً تغییراتی در آینده ما ایجاد کرده اند.جهانی سازی تحول دیجیتال در حال حاضر در جریان است ، خواه آن را دوست داشته باشیم یا نه. در واقع ، در اینجا تنها سوال این است که آیا ما قصد داریم بطور فعال سعی کنیم از آن استفاده کنیم یا این فرصت را برای پیشرفت سیاره ای از دست می دهیم و با عواقب روبرو می شویم.

تأثیر جهانی سازی تحول دیجیتال

تعجب آور نیست بدانید که جهانی سازی تحول دیجیتال برای بسیاری از افراد همراه با تغییر درچیزهای زیادی است. امید این است که  همانگونه که در جهانی سازی نسل 3.0 با آموختن از گذشته و اصلاح آن به همان اندازه که نسل 2.0 اصلاح شده و در نسل 1.0 نیز، با جلوگیری از وقفه هایی که بین سالهای 1914 و 1945 اتفاق افتاده است می تواند یکپارچه و مسالمت آمیز به تحول دیجیتال و نسل ۴ وصل شود.

این ترس تحول دیجیتال به سادگی ادامه تحول نسل 3.0 در بدترین حالت خود خواهد بود ، و همراه با  از دست دادن انبوه شغل در رده کارگران یقه سفید به دلیل خودکار سازی و روباتیک و “globotics” هوش مصنوعی و همراه با کاهش دستمزدها است.

در هر صورت ، خبر خوب این است که جهانی سازی تحول دیجیتال می تواند به هم پیوستگی بیشتر جهان و مردم آن کمک کند. اما این یک چالش بسیار واقعی است که به اقدامات و تلاش زیادی از طرف دولت ها ، شرکت ها و افراد نیاز دارد. ما نمی توانیم به سادگی تماشا گر بوده و صبر کنیم – باید عمل کنیم. چطور؟

هر کاری که انجام دهیم ، آینده  شغلی برای مشاغل غیر ماهر کم است. اما جهانی سازی تحول دیجیتال همچنین می خواهد دنیای بسیاری از مشاغل و خدمات صنعتی را ، به همان روشی که قبلاً در کارخانه ها تحت تأثیر قرار گرفته بود تغییر دهد. یعنی امواج اتوماسیون به همه چیز می رسد ، از بارگیری و ساختمان گرفته تا خدمات حقوقی و معماری.

در همین زمان ، کسب و کارها به طور متناقضی این زنگ خطر را می شنوند که نمی توانند به اندازه کافی کارمندان ماهر برای مشاغل فعلی پیدا کنند. آنها حتی از یافتن کارگران ماهر برای بسیاری از مشاغل که هنوز ظاهر نشده اند ، بیشتر نگران هستند.

این مسئولیت عظیمی را بر دوش دولت ها می گذارد. به عنوان مثال ، تضمین های “انعطاف پذیری” درامد اشتغال تحت حمایت دولت باید برای حفظ ثبات اجتماعی و تشویق پذیرش فن آوری گسترش یابد.  دولت ها و شرکت ها باید در زمینه بازآزمایی و بازپرداخت حقوق کارگران مسن تر همکاری بیشتری داشته باشند.

Continued Learning

آماده یادگیری شوید

در حقیقت ، آموزش برای بازارهای شغلی  در حال تغییر شکل مهم خواهد بود. چند چیز برجسته است:

     ایده یادگیری مادام العمر را در فرا بگیرید

     مهارت های دیجیتالی جدید را بیاموزید

     تفکر خلاق و انعطاف پذیری را پرورش دهید

     مهارتهای نرم انسانی مانند همدلی ، حساسیت ، همکاری و اشتیاق را جذب کنید .

در همه این موارد ، مدارس و برنامه های آموزشی شرکت ها دارای اهمیت هستند. همینطور اطمینان حاصل می شود که جوانان می توانند به راحتی از مدرسه به محل کار منتقل شوند. بیکاری جوانان یک رسوایی جهانی است و میلیونها جوان را وادار می کند  انرژی و خلاقیت خود را در بالاترین حد خود قرار دهند و وارد یک اتاق انتظار طولانی شوند – احتمال اینکه آنها در خارج از کشور بمانند افزایش می یابد.

Soft Skills

مهارتهای نرم

مدیریت جهانی سازی تحول دیجیتال یک چالش به نظر می رسد اما هر چقدر بهتر بتوانیم تغییر را مدیریت کنیم ، مزایای آن نیز بیشتر خواهد شد. آموزش برای آینده ما روشی حیاتی است که شرکت ها می توانند هم رهبری فکری و هم اقدام قاطع انجام دهند و از طریق آن افراد خاص بتوانند آماده شده و درفرایند ها شرکت کنند.

 شرکت آسانسور تیسن  در حال آموزش برای آینده است. این شرکت مانند بسیاری از شرکتهای موفق ، طیف گسترده ای از فرصتهای آموزشی را به کارمندان خود ارائه می دهد. بسیاری از این موارد از طریق شبکه جهانی “پردیس های SEED” اداره می شوند و اطمینان حاصل می کنند که کارکنان در فن آوری های جدید دیجیتال ، محصولات و ایمنی کارامد شده  و همچنین به آنها امکان می دهند مهارت های نرم مانند کار تیمی و خدماتی را  در خود به روز نگه دارند.

Hololens

هولولنز

استفاده از فن آوری های جدید در آموزش کمک می کند thyssenkrupp  به سرعت تطبیق نوآوری های دیجیتال را با آموزش های شرکتی خود تطبیق داده است. به عنوان مثال ، دانشگاه های SEED آموزش مبتنی بر واقعیت را ارائه می دهند که به تکنسین ها این امکان را می دهد که مهارت های جدید و بدون هیچ گونه خطری جسمی را تمرین کنند .ا VR و AR توسط این شرکت در آموزش تولید ناب و همچنین در آموزش “مشتریان” راه پله و آسانسور خانگی استفاده می شود تا بتوانند چگونگی مناسب بودن این محصولات را در خانه های خود برنامه ریزی و تجسم کنند.

آموختن و یادگیری با تدریس

thyssenkrupp همچنین فرصتی بی نظیر برای کارکنان در ترکیب یادگیری و تدریس به کارمندان می دهد. پروژه SEED در حال حاضر به کارمندان این امکان را می دهد که از وقت کار خود برای تمرین مهارت های خود به عنوان مربی در پنج کشور کلمبیا ، برزیل ، هند ، اروگوئه و تایلند استفاده کنند .

 چیزی برای همه

هدف اصلی این پروژه کمک به جوانان بیکار برای انتقال موفقیت آمیز به بزرگسالانی شاغل است. پروژه SEED به این جوانان امکان دسترسی به مهارت ها و  نیز مربیان را برای کمک به آنها در رفع این شکاف کمک می دهد. این آموزش شامل بسیاری از مهارتهایی است که برای انطباق موفقیت آمیز با جهانی سازی تحول دیجیتال از جمله کار گروهی ، همکاری و تفکر خلاق مورد نیاز خواهد بود.

https://www.urban-hub.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *