نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 10:38 ب.ظ

اتحادیه اروپا آماده با معامله سانوفی برای واکسن کروناویروس

EU poised to secure Sanofi deal for coronavirus vaccine

فو یون چی، رویترز • 31 ژوئیه 2020

بروکسل (رویترز) – مدیر اجرایی اتحادیه اروپا روز جمعه گفتگوهای مقدماتی با  شرکت دارویی فرانسوی Sanofi <SASY.PA> با هدف تأمین واکسن ویروس کرونا برای اتحادیه اروپا شامل ۲۷ کشور ، آخرین معامله با تولیدکننده واکسن انجام داد.

کمیسیون اروپا با داشتن صندوق اضطراری بیش از 2 میلیارد یورو (2.4 میلیارد دلار) خواستار معامله با شش شرکت دارو ساز برای واکسن های خود برای 450 میلیون شهروند برای مقابله با ویروس است که 674000 نفر را تا کنون در سراسر جهان کشته است.

رییس کمیسیون گفت هدف از مذاکرات با سانوفی ، توافق برای خرید پیش خرید بود.

کمیسیون در بیانیه ای گفت: “قرارداد پیش بینی شده با سانوفی گزینه ای را برای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای خرید واکسن فراهم می کند.”

“پیش بینی شده است ، هنگامی که یک واکسن در برابر COVID-19 ایمن و کارآمد شود ، کمیسیون به نمایندگی از همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا چارچوب قراردادی برای خرید 300 میلیون دوز در نظر بگیرد.”

سخنگوی کمیسیون گفت که او نمی تواند در مورد زمان اعلام یک معامله و قیمت احتمالی واکسن اظهار نظر کند و آن را اقدامی کاملاً امیدوار کننده به سمت توافق نهایی نامید.

سانوفی ، که در حال کار بر روی دو پروژه واکسن از جمله یک با همکاری GlaxoSmithKline <GSK.L> است ، بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود. این داروساز انگلیس از اظهار نظر خودداری کرد.

مقامات اتحادیه اروپا به رویترز گفتند ، در اوایل این هفته ، مذاکرات اتحادیه اروپا با سانوفی ، پفیزر <PFE.N> و جانسون و جانسون <JNJ.N> به بن بست قیمت ، روش پرداخت و هزینه بالقوه مسئولیت رسید.

سایر شرکتهای دارویی که با اتحادیه اروپا صحبت می کنند عبارتند از: Valneva فرانسه <VLS.PA> ، مدرن <MRNA.O> و شرکت های بیوتکنولوژی BioNTech <BNTX.O> و CureVac آلمان.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *