نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 4:39 ق.ظ

ماسک های مورد استفاده برای کرونا ، فناوری تشخیص چهره را خنثی می کنند

28 ژوئیه 2020توسط مت اوبرینhttps://techxplore.com

این عکس تهیه شده توسط انستیتوی ملی استاندارد و فناوری (NIST) اشکال ماسک به صورت دیجیتالی را بر روی عکس ها نشان می دهد و عملکرد الگوریتم های تشخیص چهره را قبل از ظهور کرونا را آزمایش می کند. از آنجا که ماسک های دنیای واقعی متفاوت هستند ، تیم با انواع مختلفی روبرو شدند که شامل تفاوت در شکل ، رنگ و پوشش بینی می باشد. یک مطالعه مقدماتی که توسط یک آژانس ایالات متحده در روز 27 ژوئیه سال 2020 منتشر شد ، نشان داد که حتی بهترین سیستم های تشخیص چهره تجاری در هنگام تلاش برای شناسایی چهره های نقاب دار ، دارای خطای 50٪ هستند.

یک مطالعه اولیه که روز دوشنبه توسط یک آژانس ایالات متحده منتشر شد ، نشان داد که حتی بهترین سیستم های تشخیص چهره تجاری در هنگام تلاش برای شناسایی چهره های نقاب دار ، دارای خطای 50٪ هستند.

به همین دلیل است که اپل در اوایل سال جاری ، دسترسی به تلفن های خود را بدون Face ID برای صاحبان آیفون آسانتر کرده است. این همچنین می تواند خنثی کننده تلاش مقامات برای شناسایی افراد در اعتراضات Black Lives Matter و اجتماعات دیگر باشد.

انستیتوی ملی استاندارد و فناوری می گوید که برای درک بهتر نحوه عملکرد تشخیص چهره های پوشش دار تحقیقاتی را آغاز می کند. مطالعه مقدماتی آن فقط از الگوریتم های ایجاد شده قبل از همه گیری را بررسی کرده است ، اما مرحله بعدی این است که ببیند چگونه با سازنده های تجاری ، فناوری خود را با وضعیت حاضر  که بسیاری از افراد ماسک می پوشند تطبیق می دهند و چگونه می توانند از پیشرفت استفاده کنند.

برخی از شرکت ها ، از جمله شرکت هایی که بر مبنای قانون کار می کنند ، سعی کرده اند الگوریتم های اسکن صورت خود را متناسب با چشم و ابروی افراد تنظیم کنند.

NIST که بخشی از وزارت بازرگانی است ، برای بررسی این مشکل با گمرک و  و اداره حفاظت از مرز های ایالات متحده همکاری می کند.

این نرم افزار را با کشیدن ماسک های دیجیتالی روی چهره ها در یک عکس  آنرا در گذرگاه مرزی ، آزمایش کرده و سپس آن عکس ها را با عکسهای موجود در یک بانک اطلاعاتی دیگر از افرادی که مجرم نیستند به دنبال ویزا و دیگر مزایای مهاجرت ، مقایسه کرده است . آژانس می گوید که 6.2 میلیون تصویر از حدود 1 میلیون نفر با استفاده از 89 الگوریتم تهیه شده توسط شرکت های فناوری و آزمایشگاه های دانشگاهی را اسکن کرده است.

تحت شرایط ایده آل ، NIST می گوید میزان شکست در بهترین سیستمهای تشخیص چهره فقط در حدود 0.3٪ است ، اگرچه تحقیقات نابرابری های قابل توجهی در نژاد ، جنس و سن پیدا کرده است.  اما وقتی ماسک را اضافه کنید میزان اشتباه به 5٪ یا بدتر تبدیل می شود. آژانس می گوید ، هنگام مواجهه با ماسک ها ، “بسیاری از الگوریتم های بین 20 تا 50٪ از موارد شکست خورده اند.”

حتی قبل از همه گیر شدن کروناویروس ، برخی از دولت ها در تلاش بودند تا چهره  مردم را از این طریق بشناسند.

ماسک صورت معترضان در هنگ کنگ ، حتی در راهپیمایی های مسالمت آمیز ، برای محافظت در برابر گاز اشک آور و در ترس از مجازات تبدیل شده است. دولت سال گذشته پوشش چهره را در کلیه مجامع عمومی ممنوع اعلام کرد و در صورت امتناع از دستور یک افسر پلیس برای برداشتن ماسک ، به اجرای شش ماه حبس هشدار داد.

فعالان  مدافع حریم خصوصی به نوبه خود به دنبال راه های خلاقانه ای برای استتار خود بودند. در لندن ، هنرمندان مخالف نظارت بر فناوری پیشرفته ، چهره های خود را با اشکال هندسی به روشی طراحی کرده اند که برای مقابله با سیستم های تشخیص چهره طراحی شده است.

سپس شیوع کروناویروس رخ داد ، و کارشناسان بهداشت در سراسر جهان به شدت همه را تشویق به پوشیدن ماسک هایی کردند که دهان و بینی را پوشانده است.

مطالعه مقدماتی NIST می گوید آن دسته از افراد که ماسک می پوشند و نحوه پوشیدن آنها تفاوت زیادی در سیستم های تشخیص چهره دارد. هرچه ویژگی های صورت بیشتری پوشانده شود ، تشخیص شخصیت زیر ماسک سخت تر است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *