نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 3:15 ب.ظ

هم افزایی هوشمند: بهبود ارتباط بین خانه های هوشمند و شهرهای هوشمند در انقلاب چهارم صنعتی

Cafe Working

ماریزا در تاریخ 08.02.2019

قبلاً ارتباط فیزیکی ، دیجیتالی یا تئوریکی بین خانه های هوشمند و شهرهای هوشمند برقرار نشده است. اما این در حال تغییر است. دولت ها ، کسب و کار ها و شهروندان به طور فزاینده ای خانه هوشمند را به عنوان حلقه مفقود ه در ایجاد ، گسترش و پیشرفت شهرهای هوشمند می بینند.

خانه های هوشمند – مزایایی برای فرد

دستگاه های خانگی هوشمند نوید بسیاری از مزایا را می دهند و تعداد و کیفیت این دستگاه ها رو به رشد است و به طور فزاینده ای به عنوان ویژگی های داخلی وسایل و خانه های جدید در دسترس است ، همچنین راه های بیشتری برای تغییر عملکرد هوشمند در زیرساخت های موجود در خانه های قدیمی وجود دارد.

ارتقاء به یک خانه هوشمند عملی منطقی است. از جاروبرقی های روباتیک که به طور خودکار در حالی که دور از یخچال و فریزرهایی هستند که لیست خرید شما را کنترل می کنند ، کار می کنند . خانه های هوشمند ساده تر ، امنیت و آرامش بیشتری را ارائه می دهند و کنتورهای هوشمند به کنترل هزینه های انرژی و آب کمک می کنند.

اما در حالی که  بین خانه های هوشمند متصل به  اینترنت اشیا IoT ممکن است با تولید کنندگان محصول و ارائه دهندگان خدمات ارتباط برقرار باشد ، اما آنها هنوز باید خدمات عملیاتی کاملتری را به جامعه در ابعاد بزرگ ارائه دهند.

شهرهای هوشمند – مزایایی برای جامعه

در همین زمان ، شهرهای هوشمند تحول پیدا کرده اند. در ابتدا ، آنها عمدتا خدمات اجتماعی ارائه می دادند ، و حتی بعضی اوقات در پس زمینه پنهان می شدند ، مانند نظارت بر کیفیت هوا یا کنترل  ترافیک بوسیله  سنسورهایی که در فضاهای عمومی قرار دارند  . آنها  اطلاعات را به سیستمهای تحلیلی هوشمندانه که Big Data را در زمان واقعی ردیابی، غربال و منتقل می کنند. با این روش ، برنامه ریزان و برنامه هایشان می توانند جریانها را برای از بین بردن تنگناها تنظیم کنند.

اخیراً ،  مسوولین برخی از شهرهای هوشمند شروع به تقویت ابتکار عمل فردی و مشارکت دموکراتیک در شهرهای خود کرده اند. شهرهایی مانند سان فرانسیسکو ، تورنتو  و بسیاری دیگر پلتفرمهای آنلاین ایجاد کرده اند که با اتصال دیجیتالی شهروندان بصورت فردی به یکدیگر و فرایند تصمیم گیری شهرداری ، جمع بیشتر (و خدمات بهتر) برایشان ایجاد می کنند.

شهروندان باهوش – ارتباط افراد با جامعه

این پیشرفت – که گاهی اوقات Smart City 3.0 خوانده می شود – هم اکنون نمایی جدید از خانه های هوشمند ایجاد می کند. درست همانطور که شهرهای هوشمند دسترسی خود را از خدمات برای جامعه گسترش داده اند تا خدمات را برای فرد در نظر بگیرند ، خانه های هوشمند هم اکنون در حال تحول – ارائه خدمات بیشتر به جامعه هستند . هدف ، ایجاد شهروندان باهوش است که می خواهند از مزایای فن آوری برای شخصی بطور حداکثر استفاده کنند ، به عنوان مثال پایداری و بهره وری بیشتر انرژی ، توزیع بهتر انرژی ، بهداشت و ایمنی عمومی و حمل و نقل و دسترسی بهتر. این برای دولت ها و شرکت ها خوب است زیرا این روند باعث افزایش اعتماد و اتخاذ فناوری هوشمند می شود.

باهوش شدن در لوئیزویل ، کنتاکی

لوئیزویل در سال 2003 یک کار بسیار هوشمندانه انجام داد. این شهر با شهرستان جفرسون ادغام شد. این دولت محلی و ارائه خدمات را برای 92 شهرداری “لوئیزویل بزرگ” اصلاح کرد. اخیراً ، این شهر به یک خط مقدم در ادغام خانه های هوشمند و شهرهای هوشمند تبدیل شده است.

این پروژه اگرچه هنوز در مراحل ابتدایی خود است ، از IFTTT استفاده می کند ، که به برنامه ها و دستگاه های مختلف امکان تبادل داده را می دهد.

https://www.urban-hub.com/wp/wp-content/uploads/2019/02/ContentImage_051.png

زندگی هوشمند – ضرب مزایا برای همه

نتایج زندگی هوشمند یکپارچه عمیق خواهد بود. افزایش پیوند دیجیتالی بین خانه های هوشمند فردی و شبکه هوشمند شهری اطراف آن باعث می شود تا این شهر بتواند با نظارت بهتر و برآورده کردن نیازهای شهروندان در عین حال که به شهروندان امکان دسترسی بهتر به خدمات شهری را از خانه های خود می دهد ، کنترل کند.

در اینجا چند نمونه از چگونگی ادغام خانه های هوشمند در همگرایی مفید با شهرهای هوشمند (و شرکت های هوشمند) آورده شده است:

    سنسورها و هشدارهای سریع محیط زیست: برای کنترل برخی از شرایط محیطی (کیفیت هوای خارجی ، سرمای بیش از حد) توسط خانه های هوشمند (بستن پنجره ها ، افزایش گرمایش) ، دود ، آتش سوزی ، نشت گاز یا مواد شیمیایی سمی موجود در هوا می توان با دسترسی به خدمات اضطراری مناسب با کنترل داخلی برخورد کرد.

    هشدارهای خطر قریب الوقوع: بکار گیرندگان سیستم های هشدار اولیه مرتبط با آنها ، می توانند در خانه های خود از وقوع زلزله های قریب الوقوع ، سونامی ها ، طوفان ها ، سیل ها آنها را ردیابی و هشدار دهند ، همچنین اطلاعاتی راجع به آنچه باید انجام دهند یا به کجا بروند ، فراهم کنند.

    هشدارهای اطلاعاتی: ساکنان اکنون می توانند از دستیارهای هوشمند محبوب برای هشدارهای محلی استفاده کنند. به عنوان مثال ، در لوئیزویل ، کنتاکی ، دستگاه های دارای امکان الکسا می توانند یک جلسه توجیهی روزانه را به طور مستقیم از دفتر شهردار ارائه دهند ، یا به ساکنان بگویید که انتخاب وضعیت حمل ذباله بعدی در محله شما چیست.

    سلامت شخصی: سنسورهای حرکتی و صوتی یا سیستم های صوتی و همچنین مانیتور ضربان قلب در خانه هوشمند می توانند وضعیت را به اورژانس پزشکی هشدار دهند و پزشک یا آمبولانس را اعزام کنند. به طور فزاینده ، هنگامی که فناوری جدیدی مانند بالابر پله  در خانه نصب شده است ، با میزبانی فن آوری های هوشمند از قبیل اتصال تلفن داخلی با استفاده از فناوری DECT همراه است.

    سنسورهای تعمیر و نگهداری پیش بینی شده: این تجهیزات در موتورخانه ها و خطوط آب تا سیستم های زباله استفاده می شوند ، از خرابی جلوگیری می کنند. ساختمانهای اداری قبلاً از سیستمهای هوشمند مانند MAX برای اطمینان از کمترین خرابی و اختلال استفاده می کردند.

https://www.urban-hub.com/wp/wp-content/uploads/2019/02/ContentImage_061-800x500.png

شروع چیز جدید

از آنجا که حرکت برای ادغام خانه های هوشمند با شهرهای هوشمند سرعت  می یابد، ساده تر کردن کارهای تکراری در کارکردهای منزل بصورت خودکار باعث افزایش لایه های پیچیدگی اضافی می شود که هم برای فرد و هم برای جامعه ارزش افزوده ای ایجاد می کند.

همراه با اپلیکیشن های جدید شهری و فناوری پوشیدنی که به همه ما امکان می دهد بصورت مجازی ، سنسورهای تلفن همراه باشیم ، اتصال بهتر خانه های هوشمند با شهرهای هوشمند منجر به توزیع بهتر مزایای فن آوری و افزایش کیفیت زندگی برای همه خواهد شد.

Frontpage

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *