نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:15 ب.ظ

۶ مرحله برای مدیریت مؤثر در تغییر سازمانی

امروزه اکثر سازمان ها در شرایطی در محیط کار سریع اقتصادی ، اقتصاد محلی و جهانی و پیشرفت فناوری پاسخ می دهند ،که در حالت وضعیت ثابت قرار دارند. اما در پاسخ به تغییرات این بدان معنی است که فرآیندها ، سیستم ها و استراتژی های محل کار باید بطور مداوم تغییر کرده و تکامل یابد تا یک سازمان همچنان رقابتی باقی بماند.

تغییر بر مهمترین دارایی شما ، یعنی افراد شما تأثیر می گذارد. از دست دادن کارمندان به دلیل هزینه های استخدامی مرتبط و زمان برای  افزایش سرعت کارمندان جدید پرهزینه است. هربار که یک کارمند از در بیرون می رود ، دانش موجود در سیستم و ضروری کسب و کار شما با آنها کنار می رود.

مدیریت تغییر سازمانی مؤثر چیست؟

یک برنامه مدیریت تغییر می تواند از یک انتقال هموارو بی دردسر پشتیبانی کند و اطمینان حاصل کند که کارمندان شما در مسیر تغییر هدایت می شوند. واقعیت سخت این است که به دلیل نگرش منفی کارکنان و رفتارهای مدیریتی غیرخلاق ، تقریباً 70 درصد ابتکارات در تغییرات از بین می روند. با استفاده از خدمات یک مشاور تغییر مدیریت حرفه ای می توانید بر آن سی درصد غالب شوید.

اما شش مرحله کدامند:

1. تغییر را به روشنی تعریف کنید و آن را با اهداف تجاری تطبیق دهید .

به نظر می رسد این موضوع آشکار است اما بسیاری از سازمان ها این اولین قدم اساسی را از دست می دهند. این امر یک چیز است که باید تغییر موردنیاز را انجام دهیم ولی در کنار آن  باید یک بررسی مهم را در برابر اهداف سازمانی و اهداف عملکردی انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که این تغییر تجارت را در جهت صحیح استراتژیک ، مالی و اخلاقی را انجام خواهد داد. این مرحله همچنین می تواند در تعیین مقدار تغییر کمک کند ، که این موضوع  میزان تلاش و ورودی هایی که باید سرمایه گذاری کنید را کم می کند.

سؤالات کلیدیدر این رابطه :

• چه چیزی را باید تغییر دهیم؟

• چرا این تغییر لازم است؟

2- تأثیرات و افراد آسیب دیده را تعیین کنید.

هنگامی که شما دقیقاً می دانید که می خواهید به چه چیزی برسید و چرا ، باید تأثیرات تغییر را در سطوح مختلف سازمانی مشخص کنید. در هر واحد تجاری و چگونگی اثرات انتقالی های از طریق ساختار سازمانی به افراد ، اثر را بررسی کنید. این اطلاعات شروع به شکل گیری طرح می کند تا جایی که آموزش و پشتیبانی بیشترین نیاز را برای کاهش تأثیرات دارد.

سؤالات کلیدیدر این رابطه :

• اثرات تغییر چیست؟

• چه کسی تغییر بیشترین تأثیر را خواهد داشت؟

• چگونه تغییر دریافت می شود؟

3. ایجاد یک استراتژی ارتباطی.

اگرچه همه کارمندان باید در سفر تغییر گام بردارند ، مرحله اول بر آن دسته از کارمندان برجسته خواهد بود که شما کاملاً باید تغییر را به آنها ارتباط دهید. مؤثرترین وسیله ارتباطی را برای گروه یا فردی تعیین کنید که آنها را به یک سمت هدایت می کند. استراتژی ارتباطی باید حاوی یک جدول زمانی برای چگونگی ارتباطات تدریجی ، پیام های کلیدی و کانال های ارتباطی و رسانه هایی باشد که شما قصد استفاده از آنها را دارید.

سؤالات کلیدی:

• چگونه تغییر ایجاد خواهد شد؟

• چگونه بازخورد مدیریت می شود؟

4- آموزش موثری ارائه دهید.

با ارسال پیام تغییر در فضای باز ، مهم است که افراد شما بدانند که با آموزش ، ساختاری یا غیررسمی ، آموزش مهارت ها و دانش مورد نیاز برای کارآمدی در کار با اجرای این تغییر را آموزش خواهید داد. آموزش می تواند شامل مجموعه ای از ماژول های آنلاین یادگیری ، یا یک رویکرد یادگیری ترکیبی باشد که شامل جلسات آموزش یا مربیگری در محل کار باشد.

سؤالات کلیدی:

• برای دستیابی به نتایج کسب و کار چه رفتارها و مهارت هایی لازم است؟

• چه روش های ارائه آموزش موثرترین خواهد بود؟

5- اجرای یک ساختار پشتیبانی.

ارائه یک ساختار پشتیبانی برای کمک به کارکنان در تنظیم عاطفی و عملی در تغییر و ایجاد مهارت در رفتارها و مهارتهای فنی لازم برای دستیابی به نتایج تجاری مطلوب ضروری است. برخی از تغییرات می توانند منجر به افزونگی یا تغییر ساختار شوند ، بنابراین می توانید از پشتیبانی خدمات مشاوره ای برای کمک به افراد در جهت یابی اوضاع را عملی کنید. برای کمک به کارکنان برای تغییر در نحوه عملکرد  ، یک مربیگری یا یک سیاست درهای باز با مدیریت برای پرسیدن سؤالاتی که در هنگام بروز آنها ایجاد می شود لازمست.

سؤالات کلیدی:

• پشتیبانی بیشتر از کجا لازم است؟

• کدام نوع پشتیبانی موثرترین خواهد بود؟

6. فرایند تغییر را اندازه گیری کنید.

در طی فرآیند مدیریت تغییر ، باید ساختاری ایجاد شود تا تأثیر فعالیت تجاری در این تغییرات را اندازه گیری کند و اطمینان حاصل کند که فرصت های تقویت برای ایجاد سودآوری وجود دارد. شما همچنین باید برنامه مدیریت تغییر خود را ارزیابی کنید تا اثربخشی آن را تعیین کرده و هر درس آموخته شده را مستند سازید.

سؤالات کلیدی:

• آیا این تغییر در دستیابی به اهداف تجاری کمک کرده است؟

• آیا روند مدیریت تغییر موفقیت آمیز بود؟

• چه کار دیگری می توانست انجام شود؟

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *