نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 6:26 ب.ظ

زنجیره خدمات با هویت ارکستراسیون ؟

( توضیح : این مطلب معرفی کوتاه یک روش ارایه خدمات بر اساس روشهای متمرکز بر خدمات است. )

این یک سوال عجیب است که باید از خود به عنوان یک مدیر بپرسید. زنجیره های خدمات در دنیای جدید شبکه های قابل برنامه ریزی و مجازی بوده و دارای اهمیت بالایی هستند. آنها  ترتیب وقایع را تعیین می کنند. آنها نظم و انضباط را تحمیل می کنند. بنابراین زنجیره خدمات چیست ، و چرا این سوال مهم است؟

زنجیره خدمات اصطلاحی است که هنگام تعقیب انجام دنباله ای از اعمال که در یک جریان داده با عبور از یک نقطه ورود یا خروجی در یک شبکه فیزیکی یا مجازی ، به صورت متقابل مورد استفاده قرار می گیرد ،  اعمال می شود . به عنوان مثال ، شما می توانید یک زنجیره سرویس در یک روتر دروازه ای داشته باشید که چندین عملکرد مختلف را انجام می دهد. هرگونه ترافیک غیر HTTP را رها کنید. تعادل را در یک سری از مقصد بارگیری کنید .     QoS را  هدف بگیرید. یعنی تبدیل از یک پروتکل به پروتکل دیگر. موارد بسیار معمولی که سالهاست انجام داده ایم. تفاوت این است که اکنون توابع می توانند به راحتی “سفارش داده شده” یا “زنجیر شده” شوند. و زیبایی مدل NFV این است که اکنون با سهولت نسبی می توان این توابع را به یک زنجیره خدمات متصل کرد. مهمتر از همه ، توابع را می توان مطابق با سیاست های از پیش تعریف شده ترتیب داد و سپس با استفاده از فرآیندهای خودکار مستقر شد.

این جایی است که جنبه دوم زنجیره خدمات به مرحله اجرا در می آید. فرایند استقرار قابل اعتماد در مؤلفه هایی که یک زنجیره خدمات را تشکیل می دهند. این صنعت همچنین از اصطلاح (یا زنجیره خدمات همانطور که در بالا گفته شد) برای توصیف این فرآیند استفاده می کند. در شبکه های CPLANE ما از اصطلاح “orchstration service” برای توصیف روند بکارگیری مجموعه ای از پیش تعریف شده از توابع شبکه مجازی یا فیزیکی استفاده می کنیم. مجموعه توابع را می توان در یک سرویس قرار داد که می تواند بطور مکرر و قابل اعتماد مستقر شود ، با استفاده از خط مشی های خاص برای هدایت نتیجه نهایی. نکته اصلی این است که می توان تعریف خدمات را از منابع مجازی یا فیزیکی اساسی حذف کرد. در غیر این صورت شما به یک کتابخانه غیرقابل کنترل از دستگاه یا خدمات خاص فروشنده  مشغول می شوید.

ما  یک یا دو قدم به جلوتر برمی داریم. با توجه به  اینکه دیدگاه توپولوژی متمرکز را حفظ می کنیم ، می توانیم “حالت” را نیز برای فرآیند استقرار به کار گیریم. این امر برای خدماتی که به رفتار شبکه حساس هستند ، از جمله تخصیص پهنای باند ، بسیار مهم می شود. ما همچنین از منظر “پایان به پایان” به ارکستراسیون خدمات نزدیک می شویم. این به این معنی است که از طریق توپولوژی متمرکز و مدل حالت ما ، ما از همه مؤلفه ها ، اعم از مجازی و فیزیکی ، که به عنوان بخشی از یک سرویس استفاده می شوند ، درک عمیقی داریم – از جمله روابط بین عناصر فردی.

چگونه همه اینها را انجام می دهیم؟  به عنوان هسته اصلی پیشنهاد ما با یک Platform Orkstration Service SDN شروع کردیم که زنجیره های خدمات پیچیده و متراکم بدون آن غیرممکن خواهد بود. این بستر پایه ای را برای کلیه کارکردها و خدمات ذکر شده در بالا فراهم می کند. و ، چارچوب مشترکی را كه تمام خدمات شبکه ما در آن ساخته شده است ، فراهم می كند – شبكه سازی مراكز داده ، شبكه های وسیع ، خدمات دروازه ، مدیریت Open-Stack چند سایت.

https://cplaneai.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *