نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 3:09 ق.ظ

از اتاق فکر تا کارخانه نوآوری

توضیحات کل نگار درباره این مطلب:

از اتاق فکر تا کارخانه نوآوری

    شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۹

کارخانه نوآوری در قم راه ­اندازی می‎شود

ایسنا/قم کارخانه نوآوری در راستای تقویت زیست بوم نوآوری و کارآفرینی و توسعه اقتصاد دانش­ بنیان، کارخانه نوآوری استان قم راه اندازی می شود.

کارخانه نوآوری، زمینه ­ساز اشتغال دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری استان قم، با اشاره به اینکه فضای استقرار کارخانه نوآوری براساس تفاهم نامه قابل افزایش و توسعه خواهد بود تصریح کرد: دانشگاه ادیان با نگاهی کاملا آینده نگرانه و هوشمندانه ضمن حمایت از این طرح، قرار است تمام زیرساخت های فیزیکی لازم را برای توسعه کارخانه به کار بگیرد.

کارخانه نوآوری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود

سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹

پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۱۰ پروژه زودبازده طی ۱۲ ماه با همکاری مشترک این سازمان  و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته اجرا می‌شود.

رئیس ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته پیشنهاد ایجاد مرکز پایش و استفاده بهینه از داده‌های بزرگ، همچنین ایجاد کارخانه نوآوری طی سه سال را مطرح کرد و گفت: برای شروع پروژه کارخانه نوآوری می‌توان با تعامل مرکز نوآوری، بخشی از آن مرکز را به پروژه های مشترک با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اختصاص داد.

کارخانه های نوآوری و نو اندیشی در استان راه اندازی شود

۱۳۹۹/۰۴/۳۰

استاندار سمنان گفت : لازم است تا بمنظور تسهیل در امور و تحقق اهداف و برنامه ها ، کارخانه های نوآوری و نو اندیشی در سطح استان راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ استاندار گفت:  وجود پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد در دانشگاهها بعنوان یک ظرفیت بسیار خوب در ایجاد فکر و اندیشه و ارائه ی ایده های نو در سطح استان باید مورد توجه مسئولان قرار گرفته و با توجه به وجود زیر ساختهای مناسب در سطح استان نسبت به راه اندازی کارخانه های نوآوری بویژه در شهرستانهای سمنان و شاهرود اقدام کرد.‌

اما نقدی بر روشها:

همانطور که ملاحظه می شود ، موج طراحی و راه اندازی کارخانه نواوری به حرکت در آمده است . اما پرسشی که با توجه به این سرمایه گذاری ها  مطرح می شود این است که :

  • پردیسهای فناوری و این کارخانه ها چه ارتباطی باهم دارند؟
  • مراکز تحقیق و توسعه چه ارتباطی با آنها دارند ؟
  • در زنجیره ارزش این بخشها از چه ورودی ها و خروجی هایی در ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند تا منابع مالی و انسانی به هدر نروند .

 و اینکه روزی حدود پانزده سال پیش اتاقهای فکر با همین موجهای خبری روی کار آمدند.

  • آیا تا کنون گزارش رسمی از حاصل ایجاد اتاقهای فکر گزارشی مبنی بر فرایند تولید فکر و بکار گیری و نتایج از سوی سازمانی منتشر شده است ؟
  • آیا این کارخانه ها هم به همان سرنوشت دچار می شوند.
  • در شرایط فعلی و تا مدتها محور تولید این کارخانه ها بهبود بهره وری و مدیریت قابلیت هاست. آیا محورهای استراتژیک فعالیت های این کارخانه ها طراحی شده اند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *