نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 11:31 ب.ظ

” بروز فاجعه در سفر به ماه” – فیلم دلخراشی که برای اعلامیه نیکسون بصورت جعلی تهیه شد

In Event of Moon Disaster MIT Deepfake

توسط MIT Open Learning 21 ژوئیه 2020

برای نشان دادن خطرات جدی و عمیق (صوتی و تصویری دستکاری شده  که بسیار واقعی بنظر می آیند) ، تیمی از مرکز مجازی پیشرفته برای ساخت وب سایت ، نمایشی “کامل” از سخنرانی رئیس جمهور نیکسون ، درباره احتمال بروز فاجعه در ماه تهیه کرده اند . این سخنرانی  مبتنی بر احتمالاتی نوشته شده که اگر 11 خدمه قادر به بازگشت از ماه نبودند و این در سال 1969 سناریویی برای آپولو بود .

وب سایت جدید مرکز MIT برای مجازی سازی پیشرفته ، لحظه مهمی در تاریخ را بازنویسی می کند تا به مردم درمورد خطرات ناشی از رخدادهای جدی را آموزش دهد.

آیا می توانید یک فیلم دستکاری شده جعلی دیجیتالی را هنگام مشاهده  تشخیص دهید؟  شاید ولی این سخت تر از آن است که اکثر مردم فکر می کنند. هرچه فناوری تولید “عمیق تر” یا بعبارتی واقعی تر شود ، تشخیص واقعیت از داستان چالش برانگیز تر خواهد شد. این پروژه داستان پردازی دیجیتالی جدیدی است که در مرکز پیشرفته مجازی MIT با هدف آموزش مردم در مورد دنیای رخدادها با تهیه فیلم”در صورت فاجعه در ماه” انجام شده است.

این وب سایت تحریک آمیز نمایش “کامل” (دستکاری شده صوتی و تصویری) رئیس جمهور ایالات متحده ، ریچارد ام. نیکسون ، سخنرانی احتمالی واقعی را که در سال 1969 نوشته شده را ، برای سناریویی ارائه داد که در آن خدمه آپولو 11 نتوانستند از ماه برگردند. این تیم با یک صدا پیشه و شرکتی به نام Respeecher همکاری کردند تا با استفاده از تکنیک های یادگیری عمیق ، گفتار مصنوعی تولید کنند. آنها همچنین با شرکت Canny AI همکاری کردند تا از تکنیک های جایگزینی گفتگوی ویدیویی برای مطالعه و تکثیر حرکت دهان و لبهای نیکسون استفاده کنند. از طریق این فن آوری های پیشرفته هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ، فیلم هفت دقیقه ای نشان می دهد که  یک داستان مجازی کاملاً قانع کننده می تواند باشد.

D. Fox Harrell ، استاد رسانه های دیجیتال و هوش مصنوعی در MIT می گوید: “اطلاعات نادرست رسانه ها پدیده ای دیرینه است ، اما با گسترش و عمق فناوری های عمیق و سهولت انتشار محتوای آنلاین ، این موضوع به یک مسئله مهم زمان ما تبدیل شده است. مرکز MIT برای مجازی سازی پیشرفته ، بخشی از MIT Open Learning.  است که با این پروژه – و یک برنامه درسی در مورد اطلاعات نادرست که پیرامون آن ساخته می شود – در حال پیشبرد یكی از اهداف اصلی این مرکز است: استفاده از هوش مصنوعی و فن آوری های واقعیت برای حمایت از بیان خلاق و حقیقت.”

https://scitechdaily.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *