نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 8:42 ق.ظ

دانشگاه های جهان برای دنیایی جدید پس از همه گیری کرونا آماده می شوند

ANU

09 ژوئیه 2020 توسط انا کلی

دانشگاه های سراسر جهان به دلیل از بین رفتن ناگهانی درآمدهای ناشی از بیماری همه گیر کرونا ویروس با یک بحران بزرگ مالی روبرو هستند.سیستم های بزرگ دانشگاهی با محوریت تجاری در ایالات متحده ، انگلیس ، استرالیا و کانادا که به طور فزاینده به شهریه اغلب گزاف دانشجویان چینی وابسته هستند ، در مقایسه با سایر دانشگاه های قاره اروپا به ویژه آسیب پذیر تر به نظر می رسند.

Bert van der Zwaan استاد بزرگ دانشگاه اوترخت چنین می گوید : کشورهای آنگلوساکسون در این زمینه به شدت آسیب دیده اند. اثر کمتری به موضوعات عمومی تر سیستم ها وارد شده است.  از آنجا که بودجه قابل توجه و شهریه کمتری برای دانشگاهها در  کشورهای شمال اروپا وجود دارد.

کارشناسان هشدار می دهند که ثبت نام در سال های آینده در مناطقی که نمی توانند جلوی ویروس را بگیرند، کاهش می یابد. بسیاری نیز در مورد یک وقفه گسترده تر و طولانی مدت برای دانشگاه ها صحبت می کنند.

مدیر اجرایی سابق اداره آموزش عالی ایرلند گراهام لاوو ، در این رابط گفته است :

“من فکر می کنم اکنون دچار اختلال شده ایم. اگر چه به عقب برنگشتیم ولی به آنجایی که می خواستیم نرسیدیم.”

او در ادامه گفت که : این بحران می تواند فرصتی برای شرکت های فناوری باشد تا به سمت دانشگاه ها حرکت کنند. “اگر شرکت هایی مانند اپل و فیس بوک به دانشگاه ها بیایند و به آنها کمک کنند تا آموزش آنلاین را عملی کنند ، این مؤسسات می توانند در جستجو برای جذب دانشجویان باشند.  “

وی افزود: “آنچه این بحران را به مردم نشان می دهد این است که گزینه های دیگری وجود دارد – در فاصله سه ماه ، ما نشان داده ایم که می توان یادگیری ترکیبی را انجام داد. قرار است محتوایی باکیفیت تر از راه دور ارایه داده شود. “

بسیاری از کارشناسان  ویروس ها را به عنوان شتاب دهنده دانشگاه ها می دانند که در یک فاصله زمانی کوتاه تغییرات زیادی را به همراه می آورند. ” ده ها سال است که هیچ اتفاقی نمی افتد. و طی چند هفته می بینیم امکان تغییرات وجود دارد .

اعتبار در معرض خطر است

کمبود پول برای برخی دانشگاه های ایالات متحده دردی بزرگ است – برای سایر دانشگاه ها ضرر و کاهش درآمد ممکن است یک فاجعه باشد.

دیک استارتز ، استاد اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا ، می گوید که دانشگاه ها با سه ریزش درآمدی عمده مواجه هستند ، هزینه های بیمارستان ، شهریه و بودجه دولت.بیمارستانهای عالی دانشگاهی آمریكا كه بسیاری از آنها در خط مقدم مبارزه با كروناویروس قرار دارند  و رویه های انتخابی برای توقف شیوع را دارند ، درآمدهای چشمگیری دارند.

دولت فدرال گفته است که حدود 14 میلیارد دلار برای کالج ها و دانشگاه ها برای زمان تعطیلی فراهم خواهد کرد اما این  امر نیاز به یک سری جایگزینی ها در سایر منابع دارد.

داده های موجود به ما نمی گوید کدام دانشگاه ها دچار مشکل جدی هستند ، اما استارتز انتظار دارد که تغییراتی به شکل کاهش ، ادغام و حتی احتمال بسته شدن در میانشان  باشد. “برای ثروتمندان ، اگر یک سال درآمد زیادی را از دست بدهند ، ناخوشایند خواهند بود. اگر یک حساب بانکی سالم وارد موفق به گذر از ویروس کرونا نشوید ، یک فاجعه است. “

یكی از بهترین شاخص هایی كه دانشگاه برای درآمد شهریه سال آینده در اختیار شما قرار می دهد ، دانشجویانی هستندكه در انتظار تابستان برای  برای حضور در دانشگاه و شروع سال تحصیلی جدید می باشند.

یادگیری آنلاین

برخی از صداها در مورد تهدید طولانی مدت یک بیماری همه گیر تقریباً بیش از زندگی دانشگاه هشدار می دهند.”صادقانه بگویم ، ویروس می تواند سالها طول بکشد. این ممکن است بیش از یک موضوع حاد کوتاه مدت باشد. “

وی گفت ، اگر نحوه و روشهای دوره های آنلاین بهبود یابد ، دانشجویان ممکن است تمایل کمتری به دنبال تحصیل در خارج از کشور داشته باشند. وی گفت: “برخی ممکن است فکر کنند: چرا باید 30،000 یورو برای تحصیل در ایرلند بپردازم ، زمانی که شاید بتوانم این کار را از راه دور بابرای بخشی از آن انجام دهم؟ این یک تهدید وجودی برای مدل آموزشی است که باید بسیار جدی گرفته شود.  با این تجربه بصورت کامل دانشگاه می تواند ثروتمند شود. “

برخی دیگر می گویند شما نمی توانید روش جدیدی را با دانشگاه با وضعیت فعلی را به راحتی جایگزین کنید. نورتون گفت: “من فکر می کنم مردم  در رابطه با این فن آوری پیوسته  با سوء تفاهم در بازار آموزش عالی برخورد کرده اند.” “روش آنلاین گزینه مناسبی برای دانشجویانی است که فقط مطالب درسی و اعتبار آن را با راحت ترین روش ممکن می خواهند. به همین دلیل در حال رشد است ، به ویژه در دوره هایی که افراد متخصص در حالی که شاغل هستند مهارت های خود را به روز می کنند.

بسیاری افراد نمی توانند تغییر طولانی مدت را در یادگیری از راه دور را تحمل کنند. “بسیاری از دانشجویان زندگی دانشگاهی ، تماس مستقیم ، رویدادهای ورزشی و فرهنگی را از دست می دهند.”

در واقع ، تغییر سریع به مطالعه آنلاین در طول دوره شیوع می تواند به اعتبار آموزش آنلاین آسیب برساند ، زیرا آنها آموزش هایی دریافت می کنند که کیفیتشان بسیار پایین تر از کیفیتی است که کلاسهای آنلاین و طراحی شده ارائه داده اند ،”

جنیفر لی ، استاد آموزش عالی دانشگاه آریزونا ، گفت: در هر صورت ، دانش جویان به طور موقت تحصیلات خود را به تعویق می اندازند ، “اما تقاضای عمومی برای آموزش دانشگاه ثابت خواهد ماند.”

( متن اصلی خلاصه شده است. )

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *