نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 11:17 ب.ظ

مرسدس + انویدیا می تواند تسلا را جلب و یک اتومبیل واقعا هوشمند بسازد؟

mercedes-benz nvidia partnership automobile innoviation
https://www.technewsworld.com/images/rws434840/Rob%20Enderle.jpg

توسط راب اندرل6 ژوئیه ، 2020

هفته گذشته حتماً هفته اتومبیل بوده است ، زیرا من در آخرین نظرسنجی JD Power آخرین اخبار را منتشر کردم که تسلا بود دوباره با ارزش ترین شرکت اتومبیل در جهان شد. این گزارش بسیار جالب بود زیرا فکر می کنم بیشتر از کیفیت مطلق اولیه ، راجع به انتظارات صحبت می کرد.

من همچنین درمورد چگونگی این موضوع  که شرکت فراری پول کمتری نسبت به مارک های مهم آلمانی دیگر نسبت کرونا خسارت دیده است ، صحبت کردم. این امر دلالت دلالت بر این دارد که فراری نسبت به سایر مارک های تجاری  ، بهتر مشارکت با مخاطبان اصلی خود را انجام می دهد – و این مخاطب ثروتمند به اندازه سایرین  نسبت به همه گیری ، سخت گیر نمی شود.

ماه گذشته مرسدس و انویدیا اتحاد کاری را اعلام كردند كه می تواند  وضعیت مرسدس را به طرز چشمگیری بهبود بخشد تا این شرکت را وارد مبارزه جدی با تسلا  كند و مدل خدمات (CaaS) به عنوان محوری اصلی وارد عرصه كند.

بیایید این هفته در مورد فناوری و اتومبیل صحبت کنیم .

بررسی قدرت JD

در حال حاضر JD Power  کرد در رتبه بندی از “معتبرترین مارک های اتومبیل” است ، که یک بار دیگر مرا ترغیب می کند تا مردم را به خواندن چیزهایی ترغیب کنم.

نکته مهم این بود که محصولات با ارزش در صدر رتبه بندی ها قرار داشتند و محصولات برتر نیز در انتهای آن قرار داشتند که تسلا آخرین آن ها بود. حال چگونه یک شرکت می تواند به ارزشمندترین شرکت اتومبیل دنیا تبدیل شود و دارای بدترین کیفیت باشد؟ جواب این است ، نمی تواند.

آنچه که  به نظر می رسد در نظر سنجی عامل اصلی است اندازه گیری انتظارات بود. هرچه هزینه اتومبیل بیشتری بپردازید ، بیشتر انتظار دارید که بدون دردسر باشد. اما اتومبیل های گران تر پیچیده تر هستند ، بیشتر  سفارشی ساخته می شوند و امکان بیشتری برای اشتباه وجود دارد. اگر Dodge بخرید ، انتظار شما کم است و پیچیدگی آن کم است. اگر یک تسلا را خریداری می کنید ، فکر می کنید یک وسیله پیشرفته خریداری می کنید – و به همان اندازه تسلا که خوب است ،  آن ماشین هنوز آنجا نیست.

آنچه من عمدتاً جالب دیدم این است که جاگوار ، مرسدس بنز ، ولوو ، آئودی و لندرور همه در پایین ، درست بالاتر از تسلا بودند. به جز لندرور و جگوار (که دارای کیفیتی تاریخی بوده اند) بقیه از نظر وفاداری مشتری به ترتیب در صدر قرار دارند و این نشان می دهد که این مارک ها برخی از موارد را به درستی انجام می دهند – و به ویژه ولوو مارک تجاری متصل به  موضوع دوام بسیار بالا است.

مزیت تسلا

بنابراین عمده مارک های پریمیوم دارای یک مشکل انتظارات هستند و من می دانم که تسلا یک مشکل کنترل کیفیت قابل توجهی را دارد. یکی از دوستانم فقط یکی از آنها را خریده است و تسلا نه تنها ساخت را اشتباه گرفته است (لوازم جانبی اشتباه است و او نمی خواست که فضای داخلی سفید آن را تحویل بگیرد) ، نقاشی دارای نقایص قابل مشاهده بود. اما او هنوز ماشین را دوست دارد و از عملکرد و تجربه  آن بسیار هیجان زده است.

توانایی مدیریت انتظارات و حفظ وفاداری همان چیزی است که من فکر می کنم صنعت خودرو به طور کلی در باره آن با فراموشی روبرو است. موفقیت با وفاداری مشتری در یک کانال فروش سالم گره خورده است. تسلا صاحب کانال فروش خود است که به آنها امکان می دهد مشکلات را بهتر مدیریت کنند. با این حال ، اگرچه این مشکلات باعث می شود که شرکت سود کمتری داشته باشد ، اما تا حدی که به موقع به آنها رسیدگی نشود  ایجاد حباب دردسر نمی کند.

با این حال ، به دلیل همین کانال فروش مستقیم ، تسلا رابطه ای عمیق با مشتریان برقرار می کند و آنها اولین کسانی بودند که واقعاً روابط طولانی مدت مشتری را کشف کردند. به عنوان مثال ، یک تسلا مرتباً به روزرسانی های نرم افزاری را با قابلیت های اضافی ارایه می کند ، نه فقط  امور مربوط به رفع اشکال. بنابراین یک بروزرسانی معمولاً مانند هدیه تولد یا کریسمس است.

تسلا همچنین برنامه هایی را گردآوری کرده است که حتی به شما امکان می دهد ماشین خود را به روز کنید یا با وام اتوموبیل خود راجایگزین کنید. به نظر می رسد آنها مایل به کشف راه های ارتباط با مشتریان سایر محصولات با مشتریان خود هستند. این رفتار برخلاف اکثر مارک های اتومبیل (و حتی موتور سیکلت) است که به نظر می رسد تنها زمانی که مشتری حاضر در بازار وسیله نقلیه جدید ی هستید ، به شما اهمیت می دهند.

کاری که تسلا با مرسدس انجام می دهد ، تا حدودی شبیه کارهایی است که اپل برای شرکت هایی مانند نوکیا انجام داد ، به این ترتیب که نه تسلا و نه اپل مورد توجه جدی قرار نگرفتند. حتی بعد از اینکه هر دو شرکت بازارهای مربوطه خود را چرخانده اند ، مدل های ادغام عمودی آنها از طریق فروش ، ناپایداریشان تخفیف می یابد.

حال اگر می خواهید اپل یا تسلا را از گود خارج کنید ، الگویی که به احتمال زیاد کار می کند ، الگویی است که IBM را از نقش رهبری آنها در دهه 1980 خارج کرد. به نوعی ، اینگونه است که مایکروسافت و سپس گوگل سهم بازارهای مربوطه خود را از IBM و Apple گرفتند. شما شریک هستید و با دستیابی به  اقتصاد مقیاس و سطح نوآوری مناسبمی رسید . در  فرآیند رقابت ، می توانید همانطور که این شرکت ها به نمایش گذاشتند ، نتیجه را از نظر ارزش بهینه تر کنید.

این گوگل نیست که با آیفون اپل مبارزه کند. این گوگل + سامسونگ + موتورولا + سونی و غیره است که اینکار را با هم انجام می دهند. تلاش باید کاملاً هماهنگ باشد ، اما نتیجه می تواند قدرتمند باشد.

نتایج اطلاعات

در حالی که ما در مورد هوشمندی اتومبیل از نظر رانندگی خودران صحبت می کنیم ، جنبه های دیگری نیز برای تجربه خودرو وجود دارد که می توان با هوشمندی بیشتر آنها را سریعتر افزایش داد.

راه حل انویدیا ، یک ابر رایانه کوچک است و برای تصمیم گیری های خود ران طراحی شده است. این ماشین می تواند رفتار یک شخصیت را تقلید کند ، می تواند در مورد شما بیاموزد و بهتر می تواند خود را با نیازهای منحصر به فرد شما تنظیم کند. خسته یا عصبانی نمی شود ، مست نمی شود و یا از مواد مخدراستفاده نمی کند و ماهیت قابل ارتقاء  با نتیجه بهتری را می تواند انجام دهد.

برنامه های قابل بارگیری می تواند شامل پیشرفت در سیستم اتومبیل خودران ، سرگرمی هدفمند به روز شده برای کسانی که رانندگی نمی کنند ، مربیگری در اتومبیل (ماشین شما می تواند به شما آموزش دهد که راننده بهتری باشید یا به شما توصیه هایی در مورد چگونگی بهبود زمان خود انجام دهید). اگر شما دچار نقص شوید و در صورت بروز فوریتهای پزشکی مانند حمله قلبی ، می توانید احساس کمک کنید. یا در صورت سوء مصرف مواد از شروع آن امتناع ورزید. وسیله نقلیه می تواند در یک سفر طولانی یا کوتاه ، بچه ها را با بازی ها و فعالیت های مرتبط با موقعیت مکانی سرگرم کند ، مسیریابی خودکار بهتری انجام دهد و به شما در کشف مکان های جدید برای غذا خوردن کمک کند.

این می تواند بر اساس خلق و خوی شما یا مهمان شما به طور خودکار تغییر نورچراغ و موسیقی را تغییر دهد . این می تواند آنچه را که برای مبارزه با پرداختهای  ترافیک نیاز دارید ، در اختیار شما قرار دهد ، در صورت بروز مشکل ، برای کمک تماس بگیرید و شما را از انجام کاری که باعث بروز خطر می شود جلوگیری کند .

به طور خلاصه ، با این ترکیب ، ماشین می تواند از چیزی که مصنوعی که آن را می سازیم  به چیزی که بیشتر شبیه به حیوان خانگی یا حتی یک دوست است ، تکامل یابد.

پتانسیل تغییر مرسدس و انویدیا در تغییر ماهیت حمل و نقل شخصی در این همکاری صورت می گیرد. این ترکیب می تواند جادویی باشد ، هم از نظر ایجاد جایگزین بهتری برای تسلا ، و هم رابطه عمیق تری بین شما و شرکت ارائه دهنده اتوموبیل شما.

https://www.technewsworld.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *