نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:45 ق.ظ

انجمن تفکر جدید اقتصادی

ما اقتصاددانانی هستیم که عقل متعارف را به چالش می کشیم و ایده های خود را برای خدمت به جامعه بهتر پیش می بریم.اقتصاد  بصورت یک جریان اصلی نقاط کور را نشان داده است که باعث اختلال در اثربخشی و اعتبار آن شده است – و جامعه ای ناکام بوجود آورده است.موسسه تفکر جدید اقتصادی (INET) که در سال 2009 تأسیس شد ، یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است که به توسعه و به اشتراک گذاشتن ایده هایی که می تواند اقتصاد شکسته ما را ترمیم کند و جامعه ای برابرتر ، مرفه تر و عادلانه تر ایجاد کند ، اختصاص دارد.

برای پاسخگویی به چالش های فعلی و آینده ، ما تحقیقاتی را انجام می دهیم و به آن ، برای تبادل ایده ها ، تدوین برنامه درسی و پرورش جامعه جهانی از دانشمندان جوان ، گردهمایی تشکیل می دهیم.

تفکر جدید اقتصادی چیست؟

همه ما به وضوح دیده ایم که چگونه بنیادگرایی بازار آزاد ، ریاضتهای مالی ، نفوذ شرکتها در سیاست ، اقتصادجهانی ، جوامع و کره زمین را به خطر انداخته است.

جایگزین چیست؟

ما به یک چشم انداز جدید از اقتصاد نیاز داریم که هدف آن خدمت به جامعه باشد. رویکرد ما توسط مجموعه ای از اصول مهم هدایت می شود:

  • اقتصاددانان و ایده های آنها باید از منافع قدرتمند مستقل باشند. در غیر این صورت ، اقتصاد با نگاه افراد صاحب نفوذ دیده می شود و نمی تواند به همه جامعه خدمت کند.
  • پیچیدگی و عدم اطمینان در سیستم های اقتصادی و مالی ذاتی است. ما باید تئوری های مبتنی بر این فرض ناقص را زیر سوال ببریم که انسان همیشه رفتار عقلانی و پیش بینی می کند و همیشه بازارها به سمت تعادل گرایش می یابند.
  • نابرابری و توزیع در آمد به اندازه رشد و بهره وری برای اقتصاد اهمیت دارد.
  • مدل های هترودوکس که گزینه های جایگزینی برای ارتودوکسی نئوکلاسیک هستند برای درک اقتصاد و ترویج یک تکثرگرایی روشنفکرانه پر جنب و جوش ضروری هستند.
  • تاریخ اهمیت دارد ما باید درسهایی  از اشتباهات گذشته را بیاموزیم ، همچنین راههایی را که از نظر تاریخی استفاده نشده اند ترسیم کنیم تا آینده ای برابر و مرفه تر را ترسیم کنیم.
  • تنوع نژاد ، جنسیت ، طبقه و سایر اشکال هویت باعث غنی سازی اندیشه اقتصادی می شود.
  • یک ساختار اقتصادی منسوخ شده سیاره ما را به خطر می اندازد ، اما رویکردهای جدید می تواند آن را نجات دهد. برای کشف راه حل ها ، ابتدا اقتصاددانان باید تجزیه و تحلیل تغییرات آب و هوا ، رشد جمعیت و منابع تأکید شده را در تحقیقات خود بگنجانند.
  • یادگیری چند رشته ای. یک رشته در انزوا باعث ایجاد نقاط کور مضر می شود. ما در سایر علوم اجتماعی ، علوم انسانی و علوم طبیعی با دانشمندان همکاری می کنیم تا دنیای خود را بهتر بشناسیم.

رویکرد INET

موسسات دانشگاهي ، دولتي و شركتي باقي مانده از دستگاه هاي خود ، از ترس اينكه ايده هاي جديد مزيت مالي خود را تضعيف كند ، به مدل هاي اقتصادي منسوخ خود ادامه خواهند داد.

به همین دلیل INET با دقت تفکر جدید اقتصادی را در آکادمی و فراتر از آن درگیر می کند. ما تلاش می کنیم تا زمینه را از ارتدوکس اقتصادی دور نگه داریم تا بتواند خود را از بی تحرکی و نارسایی های گذشته رهایی بخشد. ما سپس تفکر جدید اقتصادی را که توسعه می دهیم و در بین تأثیر گذاران ، سیاستگذاران و عموم مردم مطرح می کنیم ، تا بتواند تأثیرگذاری در دنیای واقعی داشته باشد.

ما با جامعه اقتصاد کار می کنیم تا:

  • تحقیق خلاقانه را تهیه و تأمین کند.
  • تهیه برنامه های درسی و منابع آموزشی برای دانش آموزان.
  • از ابتکارات پژوهشگران جوان INET پشتیبانی کند ، یک شبکه جهانی که نسل آینده متفکران جدید اقتصادی را پرورش می دهد.
  • کنفرانس های میزبان که در آن اقتصاددانان پیشرو و نوظهور ، دانش آموزان و سایر محققان با یکدیگر تحقیق و ایده های جدیدی را مبادله و توسعه می دهند.

https://www.ineteconomics.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *