نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:08 ق.ظ

امنیت سایبری چیست؟

به نقل از: سایت  نوآوری ، علوم و توسعه اقتصادی کانادا

امنیت سایبری محافظت از اطلاعات دیجیتالی (هر نوع اطلاعات موجود در رایانه) است که در محیط تهدید سایبری و بازیگران تهدید ذخیره شده است.به عبارت ساده تر ، محافظت از داده ها ، اطلاعات ، رایانه ها ، دستگاه ها و شبکه ها است.

تهدید سایبری چیست؟

تهدید سایبر فعالیتی است که با تغییر در دسترس بودن ، آشکار یا محرمانه بودن سیستمهای شما یا اطلاعاتی که در آن قرار دارد ، امنیت محیط سایبری شما به خطر بیفتد.

محیط تهدید سایبری چیست؟

محیط تهدید سایبری فضای آنلاین است که در آن می توان فعالیت تهدید سایبری مخرب را انجام داد. تهدیدات سایبری رایج که بر مشاغل تأثیر می گذارد چیست؟

محیط تهدید سایبری شما شامل موارد زیر است.

  • ویروس یک برنامه یا کد مسری است که خود را به یک نرم افزار دیگر متصل می کند و سپس با انتقال فایل خود را در رایانه شخصی ، شبکه یا رایانه های دیگر بازتولید می کند.
  • hijacker مرورگر فعالیت جستجوی عادی را هدایت می کند تا به نتایجی برسد که هکر شما می خواهد آن را ببیند. هدف آن کسب درآمد از گشت و گذار در وب است. این مورد می تواند به آسانی با ارسال مطالب مبتنی بر آگهی یا فیش های بانکی یا سایر اطلاعات باشد.
  • Adware تبلیغات را در رایانه شما نمایش می دهد. اغلب به همراه ابزارهای رایگان نصب شده توسط منابع نامطلوب بارگیری می شوند.نرم افزارهای جاسوسی وجود دارند که فعالیتهای اینترنتی را دنبال می کنند.
  • Ransomware   ارتباط کاربران را  با  رایانه یا داده های خود و  درایوها یشان را قفل می کند تا زمانی که از طریق ارز سایبری از کاربر ، هزینه دریافت کنند. ولی حتی وقتی پرداخت می کنید ، ممکن است هرگز کلید قفل را دریافت نکنید.
  • قفل شکنی رمز عبوریا گذرواژه هنگامی رخ می دهد که به مجوزهای مستقیم و بدون مجوز کاربر دسترسی پیدا کنند.
  • Man-in-the-middle (MitM) نوعی حمله سایبری است که در آن مهاجمان مخفیانه ارتباطات یک قربانی را با طرف دیگر رهگیری می کنند.
  • Exploits یک کد مخرب است که از آسیب پذیری های بدون چاره استفاده می کند و نتیجه نرم افزاری است که به روز نشده است.
  • تروجان ها به دنبال یافتن اطلاعات خاص ، مانند جزئیات مالی هستند. آنها می توانند کد مخرب دیگری را وارد سیستم کنند. همچنین برای کسب منافعی برای حمله به دستگاههای دیگرنیز استفاده می شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *