نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 4:59 ق.ظ

۹ روش که رهبران به طور تصادفی کارکنان خوب را خراب می کنند

سید بلخی مشارکت کننده ویژه کار آفرین

22 ژوئن 2020

مدیر خوب بودن سخت است. در اینجا چند روش ارایه می شود که رهبران سر راه کارکنان خود قرار می گیرند و آنها را از پرباربودن ، ابتکاری و مثبت بودن خود متوقف می کنند.

1. برگزاری جلسات غیر ضروری

جلسات نیاز به ایجاد ارزش برای کارکنان دارد ، مانند ایده های طوفان مغزی ، رسیدن به یک تصمیم مهم یا انجام کارها بصورت هماهنگ. اگر در مورد هر چیز دیگری که ارزش آفرین است ، شما آن را نیز در نظر بگیرید . با انتخاب جلسات خود به صورت استراتژیک ، وقت خود و آنها را تلف نکنید. با یک برنامه واضح و روشن از آنچه می خواهید در این مدت پوشش دهید وارد شوید و همه را به آن متوجه کنید.

2. برقراری ارتباط نامشخص

“بیایید ما اطمینان حاصل کنیم که پروژه را تا پایان ماه چهارم به پایان برسانیم” ، به نظر می رسد یک دستورالعمل روشن است ، اما در واقع ، این طور نیست. ذینفعان دارای مهلت های مختلفی هستند و به طرق مختلف در آن مهلت نهایی مشارکت می کنند ، بنابراین آنها نمی توانند زمان خود را به ترتیبی مشابه به موضوع اختصاص دهند.هنگام ابلاغ اهداف کاری به کارکنان جزئیات خاصی را ارائه دهید و آنها را ترغیب کنید که وقتی آن جزییات دقیق نیستید به شما بگویند.

3. دادن اطلاعات بیش از حد

از طرف دیگر ، ارائه مقدار مناسب اطلاعات به کارکنان ضروری است.  مثالی هست که می گوید “نوشیدن از شومینه” ، همانطور که بسیاری از مردم میگویند ، بسیار زیاد است و باعث کاهش بهره وری می شود.

اطلاعات را در قسمتهای کوچکتر و از طریق کانالهای مختلف ارائه دهید تا  آنها فرصتی برای بهتر شدن اطلاعات بدست آورند.

4- خیلی کم و خیلی دیر جواب می دهید.

وقتی کارکنان سؤالی می پرسند یا درخواستی می کنند ، تا زمانی که وقت پاسخگویی نداشته باشید ، آن را نادیده نگیرید. بیاموزید که چگونه سؤالات را اولویت بندی کنید ، بنابراین هر کس سریعاً جواب خود را در می یابد. اگر نمی توانید به سرعت پاسخ دهید ، به کارکنان اطلاع دهید که پیام آنها را دیده اید و وقتی پاسخی ارسال می کنید ، به آنها اطلاع دهید.

5- تلاش برای کنترل همه چیز

ریزگردها بدترین موضوعات هستند. جلوگیری از کارکنان در داشتن اختیار درکار ، باعث می شود که بهره وری و توانایی های آنها خنثی شود و اشتهای آنها برای نوآوری و کار کاهش می یابد. روانشناسان سعی خواهند کرد تشخیص دهند که چرا شما این کار را می کنید ، اما در عوض ، فقط  بهتر است شما در این روش متوقف شوید.بگذارید بروید و به کارکنان خود آزادی کار دهید. راهنمایی و پیشنهادات ارائه دهید ، نه دستور و دستور.

6. پیشروی با احساسات

احساسات جای خود را دارد ، حتی در محل کار ، اما بروز بیش از حد آن به محل کار می تواند به یک تیم آسیب برساند. تیم ها از برخورد با سرمربی عصبانی از مشکلات شدید ناراحت می شود ، دوری می کنند آنها فقط سعی می کنند مشکلات و موقعیت ها را به تنهایی اداره کنند.

درعوض ، از هوش هیجانی و اجتماعی استفاده کنید تا دریابید که چرا به شیوه ای کاری را انجام می دهید و چگونه می توانید با آن برخورد کنید ، واکنش نشان دهید.  در این صورت برخورد با شما آسانتر خواهد شد و تیم شما شادتر و پربارتر خواهد بود.

7.  تصمیم گیری بدون قید وشرط

فلج شدن تجزیه و تحلیل ، زمانی اتفاق می افتد که می خواهید قبل از تصمیم گیری ، هر گزینه ای را در نظر بگیرید. برخی می گویند بدون قاطعیت عمل کردن بدتر از اشتباه کردن است. به عنوان یک مدیر ، تیم شما به دنبال راهنمایی و رهبری شما هستند و این بدان معناست که هر روز باید تصمیمات زیادی بگیرید. بنابراین شما بدون اشتباه هم نیستید .  

تیم شما به شما احتیاج دارد که در مورد موضوعات در زمانی تصمیم گیری کنید تا بتوانند  روزهای  کاری خود  را ادامه دهند. اگر اشتباهی مرتکب شوید ، همیشه می توانید با اوضاع سازگار شوید. تیم شما را بخشیده و قدردانی خواهد کرد که سریع عمل و آنرا اصلاح کردید.

8. تغییر اوقات بیش از حد

یک مدیر که به ایده های جدید می پردازد و اولویت های تیم خود را به سرعت تغییر می دهد ، می تواند خود یک مشکل نیز باشد. به عنوان مثال ، رهبرانی که ابتکار عمل جدیدی را برای جایگزینی مواردی که هنوز فرصت کار آنها فراهم نشده است یا کسانی که فناوری را جایگزین هر چیزی می کنند که کارکنان شانس یادگیری  آن را نداشته اند باعث می شوند کارکنان شروع به زیر سوال بردن صلاحیت ، چشم انداز و مدیریت منابع خود  کنند. لازم به ذکر نیست ، آنها در شرایط موجود نسبت به شغل و آینده شرکت بسیار احساس امنیت می کنند.

با دقت در این موضوع پس از اجرای چیز جدید ، آن را به حال خود بگذارید. پس از تصمیم گیری ، نظر خود را تغییر ندهید.

9. انتقاد بدون ستایش

همه اشتباه می کنند ، و گفتن آنها آسان است. منظور آنها از بیان اشتباهات  به عنوان راهی برای سرزنش کارکنان یا منحرف کردن نتایج منفی از عملکرد آنها نیست.رهبران خوب با استفاده از اشتباهات ، به عنوان راهی برای معرفی راه حلها برای کمک به حل مشکلات ، مانند آموزش بیشتر ،تغییر استراتژی ها و تغییر نقش ها ، آسیب ها را به حداقل می رسانند. آنها روی راه حل های مشکلات تمرکز می کنند ،با ذکر اینکه دیگر اتفاق نمی افتد با کارکنان برای ترغیب رفع مشکلات کار می کنند.

https://www.entrepreneur.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *