نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 10:22 ق.ظ

آینده اقتصاد و صنعت و حقوق بشر

برخی معتقد به این هستند که تكامل انسان شگفت‌انگيزترين پديده آفرينش است. در آفرينش ، یا موجود شدن پديده‌هاي شگفت‌انگيز زيادي وجود دارد و يكي از اساسي‌ترين وظایف علوم ،  شناخت انسان و جايگاه او در جهان است. وقتي به جايگاه انسان در يك مفهوم عام و گسترده نظر داشته باشيم و زندگي اجتماعي و رشد جوامع را نيز پديده‌اي شگفت‌انگيز بدانيم آنگاه رشد سازمانهاي اجتماعي نيز اهميت خود را نشان مي‌دهد و بايستي بدان توجه ويژه نمود.

در این راستا شکل گیری جوامع و نظامهای ارتباطی در جنبه های گوناگون

اقتصادی

فرهنگی

اجتماعی

و………………

مبتنی بر شکل گیری اقتصاد و فناوری ها بوده است.

در بررسی فرآيند رشد انسان ، از نظر فیزیکی همزمان نبايد از موضوعات اجتماعی غافل بود و وضعيت نهادهاي اجتماعي و سازمانها و موسسات کسب و کار نیز از این قانون باید متابعت نمایند. . بنابر اين شناخت انسان و اجتماع در اين فرآيند به يكديگر پيوند خورده و امروزه علوم بين رشته‌اي كه از آنها تحت عناوين جامعه‌شناسي، مهندسي اجتماعي و سيستمهاي بزرگ اجتماعي نامبرده مي‌شوند در اين راستا شكل گرفته‌اند.

حاصل تعامل تاریخی آنها منجر به سندی بنام حقوق بشر شده است . پرسش اینجاست که حقوق بشر در آینده چه خواهد شد و آیا تغییر می پذیرد یا نه؟

مجمع جهانی اقتصاد این موضوع را بصورت زیر می بیند و برای آن اتاق فکر درست کرده است . باید منتظر شد تا از این اتاق چه بیرون می آید.

شکاف تکاملی بین پیشرفت فنی و ارتقاء حقوق بشر به سرعت با ظهور فن آوری های جدید بیشتر می شود ، در حالی که سازمان های حقوق بشری تلاش می کنند همچنان که فن آوری های آینده و برنامه های جدید به طور مداوم در حال طراحی مجدد هستند با موضوع حقوق بشر نیز هماهنگ شوند. برای سازمانهای مدافع حقوق بشر نیاز به سرمایه گذاری در ظرفیت های جدید و هوش استراتژیک در زمینه فن آوری های نوظهور وجود دارد تا خود را در راستای منحنی قرار دهند و ظهور فن آوری های بالقوه مختل کننده را با پیامدهای مهم حقوق بشر پیش بینی کنند. شورای جهانی آینده حقوق بشر و انقلاب چهارم صنعتی در این راستا فعالیت خواهد کرد و اطلاعاتی استراتژیک و دوراندیشانه در مورد پتانسیل فناوری ها و برنامه های مشترک جدید در مورد حقوق بشر افراد فراهم می کند. این برنامه همچنین توصیه هایی را برای توسعه دهندگان فن آوری و بازیگران حقوق بشر در زمینه های تداخلی و فرصت هایی برای تأثیرگذاری بر توسعه و کاربردهای این فناوری ها برای نتایج بهتر حقوق بشر ارائه خواهد داد. https://www.weforum.org

نظر شما چیست . میتوانید نظرتان را روی شغل خودتان و محیط کاری که در آن مشغول هستید و آینده آن صنعت یا حوزه خدماتی فکر کنید . مثلا یک مهندس ژنتیک در این راستا از نظر موضوعات شغلی و اقتصاد حاکم چه نوع ارتباطی با موضوع حقوق بشر دارد .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *